Ik werk op een marketingafdeling dus hier vliegen de meetings, kick-offs, roll-out plans en KPI’s je om de oren. Mijn functietitel is ook Engels, maarrr het is een internationaal bedrijf dus dat valt enigszins goed te praten. Ik heb wel een keer een bingokaart gemaakt voor een overleg waarin ik wist dat er veel van dat soort termen langs zouden komen. Iedereen had bingo haha.
Privé kan ik me wel ergeren aan onnodig engels taalgebruik, ik volg ook graag de facebookpagina.
Pas las ik bijvoorbeeld ook ergens dat winkelcentrum Leidsenhage nu “Mall of the Netherlands” gaat heten. Serieus?? Waarom heeft het dan geen leuke Nederlandse naam? Of Amsterdam Beach ofzo dat trek ik ook slecht. Oja wat ik ook écht belachelijk vind is dat ze in Rotterdam proberen een MaHo kwartier te starten (soort van SoHo? Het komt van Maagd van Holland, hoezo zo’n slechte afkorting proberen). En er is ook een ZOHO met ZOHOCITIZENS erin .
En ik erger me er ook aan dat mensen op instagram die een klein account hebben en verder helemaal geen internationaal publiek alles in het Engels neerzetten. Vooral het zinnetje “About last night” drijft mij tot waanzin.