Ondergoed-topic

Moet zeker wel te fixen zijn, maar ik zou ermee naar de kleermaker gaan

Ja ik zou ook naar de kleermaker gaan. Hef is het kant dat los is gegaan of niet? Heb ik eens gehad met een jurk, niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar was erg mooi weer gemaakt!

In jouw geval zou ik gebruik maken van de tape methode en je borsten met fysiotape een beetje in model tapen. Dan heb je ook geen stress dat het kan zakken of glijden!

Ik weet niet wie er hier nog meer graag mooie bh’s draagt met kanten/frutsels/glitters etc (merken als Aubade, chantal thomass, l’agent provocateur etc) en voor wie dit dus relevant is haha, maar ik had een bh besteld van coco de mer. Leek in hetzelfde straatje te passen en daar was de prijs ook naar (75 euro, maar ze hebben ook bh’s van 200-300 euro) maar de kwaliteit is echt zoveel lager dan ik had verwacht :unamused:

Dit is bijv de binnenkant van een aubade en agent provocateur bh:
image

En dit is van coco de mer:
image

Voelt ook gewoon heel goedkoop aan. Geen dubbele voering op de zijpanden en de beugel in het midden is ook scheef gestikt. Dus vind het geen aanrader!

5 likes

Ik heb wel ook een l’agent provocateur via Zalando Lounge die ook niet echt van top kwaliteit is. Maar dit is idd echt geen kwaliteit voor je geld

2 likes

Ik was ook laatst eindelijk naar Superbra geweest en ben van 70E naar 65 FF (eigenlijk zelfs 60) gegaan. Hollandse 65G dus. Is er niet makkelijker op geworden maar hopelijk wel comfortabeler haha.
Helaas zaten de bh’s bij Superbra zelf allemaal nét niet goed (of waren ze gewoon echt niet mijn smaak) dus de zoektocht continues. Vond de BH’s ook allemaal vrij stug terwijl ik vrij soepele/dure/zachte gewend ben #verwend
Maar niks ten nadele van Superbra, ben echt super goed geholpen dus hoop alsnog een keer wat te kopen daar

2 likes

Hmm ja was die ook een goedkopere agent provocateur? Want ik heb het idee dat sommige van die merken (ook zoals coco de mer) een aantal echt dure a la 200-300 euro hebben, en dan een paar goedkopere van 70-80 euro en dat die dan gewoon echt niet dezelfde kwaliteit zijn. Die agent provocateur die ik hierboven laat zien was ook 300 euro nieuw (gelukkig had ik heeel veel korting haha) maar die is kwalitatief ook gewoon echt goed/zacht/sterk.

Ik vind zelf de merken die bij superbra verkocht worden (ken ze niet allemaal hoor, maar heb freya wel gedragen vroeger) ook te stug haha! Aubade heeft een tijdje geleden ook G-cups geïntroduceerd (ook 65G, de a l’amour heet die serie), maar weet niet meer of ze die nog steeds hebben. Misschien is dat nog iets voor je?

2 likes

Ik had precies hetzelfde bij superbra. Misschien omdat ze ook de niet de allerduurste merken (willen) verkopen zodat het voor veel meer mensen beschikbaar is. Mijn huid reageerde ook direct op het harde kant met rode vlekken. Twijfel nog steeds over mijn maat die ze daar hebben aangemeten, ik vond dat als het zo strak zat er onder de bh van die rolletjes uitkwamen. Hoe hebben anderen dit?

1 like

Voor mij was omvang 60 ook veel te strak, maar ik heb iets met m’n ribben waardoor ze overgevoelig zijn. Qua bandjes zag je wel dat omvang 65 te groot was; dan zakte de bandjes sneller af. Dus key om een merk te vinden met goede elasticiteit en smal vallende bandjes waardoor een omvangmaat groter ook goed kan zitten

1 like

Mijn omvang bleek uiteindelijk ook echt te strak aangemeten en heb dus niet zo lang plezier van mijn bh’s die ik bij Superbra kocht gehad.
Ben zelf weer terug gegaan naar de maat die ik al droeg gezien ik blijvende plekken op mijn borstbeen over heb gehouden aan de te strakke banden.

Oei, dat is wel heel erg heftig. Ik vind het echt super wat ze daar doen maar ik snap niet zo goed waarom ze (bijna) de enige zijn in Nederland die deze methode toepassen. Ik dacht ook gelezen te hebben dat ze een engelse methode toepassen maar daar heb ik ook een paar keer een bra-fitting gedaan en daar kreeg ik ook mijn ‘standaard’ maat geadviseerd. Maar misschien omdat het meer werk is om iemand echt zo te fitten en de maten misschien niet heel veel voorkomen. Dus hebben winkels er ook geen belang bij om afwijkende maten aan te raden.

Het is fijn dat veel mensen wel het wow-gevoel overhielden aan hun fitting en blij zijn met hun bh.
Maar ik heb achteraf het gevoel dat er niet zo goed naar me geluisterd is. Ik heb echt een paar keer aangegeven dat ik de aangeraden bh te strak vond. Imo is bij mij teveel doorgezet dat ik nog moest wennen aan een ‘goed’ zittende bh.

Omdat ik dat advies zo ter harte nam heb ik mijn bh’s twee maanden de kans gegeven. Normaal draag ik mijn bh’s altijd graag tot laat in de avond, dit waren de eerste die ik na mijn werk gillend uit trok. Maargoed ik moest wennen dacht ik en misschien zou de bh nog wel vormen naar mij… Totdat de plekken op mn borstbeen niet meer weg gingen na een nacht slapen. Ik heb daar nu nog steeds donkere verkleuringen. Ook op mn rug stonden striemen, die zijn gelukkig wel weg inmiddels.

Ik bedoel maar te zeggen, één methode hoeft geen end all be all te zijn. We blijven tenslotte individuen met onze eigen vorm en voorkeuren. Ik wou dat ik daarin wat meer voor mezelf was opgekomen in de winkel. Gelukkig heb ik nu fijne bh’s, waarschijnlijk in de ‘foute’ maat maar voor mij zitten ze super en daar gaat t om.

2 likes

Heeft iemand hier misschien een tip voor mooie bralettes met grote maar smalle maat? (65F?) Ik zie zoveel moois maar ze hebben nooit een maat die ik aan kan :’( Oneerlijk, misschien moet ik maar een eigen lijn starten.

1 like

Ik draag deze al jaren met veel plezier en vind dat hij voor een bralette aardig wat support biedt Zara Bralette by Bravissimo | Non Wired Bra

4 likes

Ik zag laatst bij Intimissimi mooie, maar heb nog geen idee of die goed zit voor (onze- heb vrijwel zelfde) maat.
Ik heb verder fijne ‘sport’bh’s van Forever21 die ontzettend lekker zitten en mooi vallen, die ik draag als ik geen zin heb in een beugel haha

1 like

Ik vond ze in het begin ook erg strak en stug, maar na een aantal keer dragen is dit over en nu zitten ze heerlijk. Ik denk dat je sommige bh’s gewoon een beetje moet indragen, net als dat je sommige schoenen moet inlopen.

2 likes

Als mijn bh omhoog kruipt, betekent dat dan dat de omvang te strak of te los is? Heb pas nieuwe bh’s besteld maar vraag me af of mijn maat niet veranderd is…

1 like

Ik heb een fijne bralette van Pour Moi via Zalando, ik weet niet uit mijn hoofd of ze jouw maat ook hebben maar ze hebben wel heel veel maten dus grote kans van wel!

1 like

Thanks voor de tips!
https://troo.ch en http://thelingerist.com zijn hele mooie duurzame merken en hebben echt de allermooiste bralettes ooit. Troo doet ook wel aan custom made zag ik, misschien moet ik dat eens overwegen. Maar misschien is mijn droom zoiets te dragen gewoon ook niet realistisch met zo’n maat :sob:

1 like

Kruipt ‘ie op je rug omhoog? Dan zou ik zeggen dat de omvang te los is omdat de band niet op z’n plek blijft. Je borsten ‘trekken’ dan aan de beha en je band gaat daardoor omhoog ipv dat die blijft zitten en dus stevigheid geeft

1 like