Nu op tv-topic

Hoe mooi dat ze ook emotie laat zien.

Ik zit weer in de complotties

Ja altijd :heart: Al blijft Ewoud altijd stagiaire vibes houden

4 likes

En uiteindelijk maakt hij als een van de weinigen aan het eind van de aflevering gewoon alles af itt de ‘volwassenere’ mannen

2 likes

Yes Maxima! Goed dat ze nog even noemt dat WA regelmatig gevraagd wordt ‘hoe is het om met zo’n ambitieuze vrouw te zijn’ maar dat deze vraag nooit aan haar wordt gesteld over haar ambitieuze man.
Wat een charisma heeft zij zeg

4 likes

Vond het heel mooi hoe ze over hun dochters en over haar man sprak. Echt heel liefdevol!

3 likes

Willem… is ook niet echt ambitieus?

3 likes

Excuse you hij is busdriver of the SKY

4 likes

Ohh my wát een vrouw die Maxima! :heart_eyes:
Hoe kan een mens zo knap zo liefdevol en zo intelligent zijn.
Ik denk dat veel mensen echt onderschatten hoe groot de toegevoegde waarde van ons koningshuis is. Niet alleen voor ons land maar ook (vooral) internationaal, als je kijkt naar bijv. haar werk voor de VN. Echt genoten van dit interview!Fangirl mode off :joy:

2 likes

Is dat echt zo of meer in symbolische zin? Hoe weet je dat, is de waarde meetbaar?

Er gaat ook heeeeel veel geld heen.
Wat als je dat geld in een andere vorm/manier zou stoppen (qua branding en onderzoek van kansen voor NL). Of überhaupt in andere zaken die van directe toegevoegde waarde zijn voor het normale volk

En tuurlijk, haar werk voor VN is heel tastbaar, dat heeft impact

2 likes

Goede vraag, vind het ook lastig te beantwoorden haha. Feit is zeker dat er heel veel geld heen gaat.

Ik denk dat het grotendeels wel symbolisch is ja, omdat je zoals ze zelf ook aangaf als koning(in) heel veel macht hebt om bepaalde thema’s onder de aandacht te brengen. En daarnaast ook veel aanzien hebt als vorst en daardoor dingen voor elkaar krijgt die een ander niet (of niet zo makkelijk) voor elkaar krijgt (‘we gaan niet de koningin vertellen dat we niks gedaan hebben’)

Voorbeeld dat werd genoemd over de VN had betrekking op toegankelijkheid tot financiële dienstverlening. Dat is voor miljarden mensen afgelopen jaren verbeterd. Ik denk dat haar betrokkenheid daarin een grote rol heeft gespeeld door oa haar aanzien als koningin. Ik zou daarom ook niet goed weten hoe de rol die zij nu daarin heeft gespeeld anders had kunnen worden ingevuld (door Nederland)

2 likes

Mooi interview! Matthijs vond ik soms iets te veel invullen in z’n vraagstelling maar jemig ik heb wel een zwak voor Maxima hoor. Wat een uitstraling heeft zij.

En ja koningshuis kost veel geld etc etc maar ik ben fan :wink:

3 likes
Nut vh koningshuis

Ja dubbel, ik ben zelf wel fan van haar als persoon maar heb gewoon weinig met het instituut en vind het iets achterhaald (zeker de geldstromen naar die kids etc), mag wel allemaal tandje minder denk ik. Vind het gewoon interessant wanneer iemand zegt dat het zoveeel toegevoegde waarde heeft, want dan denk ik; waar blijkt dat uit? We hebben natuurlijk ook niet echt goeie vergelijkingsmateriaal en geen idee of de toelagen bij andere koningshuizen lager zijn of dat er verschillende modellen bestaan etc

Ja nogmaals die VN-rol is heel concreet.
Kan me ergens wel voorstellen dat er ook alternatieven om zoiets soortgelijks groots op te zetten. Er gaat bijv al heel veel geld zitten in haar hele hofhouding op zo’n werkbezoek sturen, het verblijf etc (geen vd Valk hotel), denk aan al die subsidies en micro kredieten/lokale plannen uitwerken die je van dat geld aan die kleine ondernemers in die landen kunt geven). Nogmaals levert heus wel wat op, maar kost ook wat en ben wel benieuwd naar een scherpe
kosten-baten analyse ipv toch (vaak) dat symbolische sentiment van oh ze doen zoveel voor NL echt onschatbare waarde
Maar missh moet dit naar het Royals-topic hehe

4 likes
Samenvatting

Snap zeker je punt hoor! Kosten-baten analyse zou zeker interessant zijn maar juist de symboliek is niet in waarde uit te drukken denk ik. Je weet wel wat een reis kost, maar wat de handen die ze daar schudt opleveren… :woman_shrugging:t3:
Nu was mijn opmerking over toegevoegde waarde ook wel wat kort door de bocht en met name bedoeld voor de facebook boomers die het koningshuis alleen zien als een grote kostenpost voor de schatkist zodat de koning lekker op reis kan of een boot kan kopen haha. Maar wel interessante discussie. Er kan zeker op veel vlakken (zoals jij bijv noemt hofhouding) bespaard worden

1 like

Ik denk dat een deel ook niet te meten is. Er zullen ook veel toeristen zelf thuis geen monarchie hebben die graag naar landen op vakantie gaan die dat wel hebben om daar te kijken bij de paleizen/musea etc en “merchandise” te kopen.

1 like

Kijkt iemand ook de druiventros? Ik vind alle concepten tot nu toe echt slecht en het hotel ziet er ook nog uit als een aftandse van der valk.

Als ik ooit een affaire heb en dit is het hotel waar we afspreken is dat ook meteen over.

2 likes

Ik zit weer in 't Wyldepad. Vind ‘t leukste nog als ze in Den Bosch zijn en ik m’n stadje zie :’)

En dat er een lekkage was door de leiding kapot te neuken :joy:

1 like

Omg die hele lekkage is veroorzaakt door een neukpartij. Ik zou er niet om kunnen lachen.

5 likes

Rachel zit dus gewoon te simsen en gooit daar een miljoen tegenaan om het irl te doen.

11 likes

Klapaucius

6 likes