Noord-Amerika topic

Aah tof! Dat is al bijna haha. Als ik in februari zou gaan had ik nu al mn koffers gepakt hahaha

1 like

Haha ja ze liggen nog net niet klaar! Ik ben heel erg benieuwd wat het weer gaat doen, misschien krijgen we wel sneeuw, lijkt me eigenlijk ook wel tof!

1 like

Ahh dat zou gaaf zijn ja! Heb ik jou op insta? Of ga je hier updates geven.

Ik denk het niet! Maar je mag me wel volgen natuurlijk :smile: Mijn naam is;

Summary

foetsie

Ik haal hem zo wel weer weg, gezien het mijn volledige naam is!

1 like

Ik heb het gezien! Ik ga je toevoegen

1 like

Oh noooo, -14 is wel heel heftig :flushed: Hopelijk veranderd het weer nog! Ik hoop zelf op in elk geval zonnig weer, het mag best 3 graden zijn maar dan wel met zon haha.

Vorig jaar eind feb, toen was het een deel grijs en regenachtig en voor een deel lekker zonnig en 15 graden. Toen hebben we nog momenten gehad dat we zonder jas liepen. (En eenmaal op Schiphol bleek het in nl gevoelsmatig -15 te zijn dus dat was een mooi contrast)

Snachts wel koud in de tent maar overdag lekker! Zeker als je uitkopen nl komt :grimacing::sunglasses:

1 like

Ah dan hoop ik dat we een beetje hetzelfde weer hebben!

1 like

Gister besloten dat we toch dit jaar weer op vakantie gaan naar Amerika! We willen zo’n 19 dagen rondreizen door Florida. Wat mogen we absoluut niet missen volgens jullie? :grimacing:

1 like

Leuk!
Wij zijn vorig jaar in Florida geweest. Als je echt een disney fan bent, dan raad ik Disney World aan. En we zijn naar the Keys geweest, ook erg leuk en naar Miami een dag. Hadden helaas daar niet goed weer. Anders was het zeker leuker geweest.

1 like

Alligators spotten op een airboat! Alleen die airboats zelf zijn al super leuk om op te zitten. Verder inderdaad de pretparken als je daar van houdt (zowel universal als disney zijn aanraders, wel stevige prijzen) Ik vind Kennedy Space Center ook heel leuk, ookal ben je geen ruimtefanaat. Super interessant om daar een tour te doen en met een beetje geluk kun je ook een raketlancering meemaken!

Ik ben zelf wel alleen in omgeving Orlando geweest in Florida (en Miami op het vliegveld lol) dus kan over de rest niet veel zeggen

1 like

Oh ja hoe kan ik nou weer de everglades vergeten :scream: ook wel een must do vind ik zelf.

1 like

En toen besloot manlief, om onze route helemaal om te gooien :joy: heel letterlijk haha. Dit is nu de planning. Nu mogen we alle hotels en airbnb’s cancellen en ze verzetten naar de andere dagen :see_no_evil:. Ben benieuwd of hij de route in de komende maanden, nog eens gaat veranderen :joy:.

Dag 1: aankomst LA 12:00, Auto ophalen en naar Santa Barbara
Dag 2: Santa Barbara - Monterey (Highway 1)
Dag 3: Monterey Walsvis tour
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine (kunt ook ervoor kiezen om minder ver te gaan, bv. Bishop, maar op basis van wat jij aangeeft zou dit eventueel wel kunnen).
Dag 9: Lone Pine - Las Vegas (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 13: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las vegas (eind van de middag) eventueel in kingman overnachten om de route op te splitsen
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas - San Diego
Dag 18: San Diego Zoo - door naar Anaheim
Dag 19: Anaheim Disney
Dag 20: Disney- door naar LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 19:00

2 likes

Thanks voor de tip!! Heb net ook een walvistour geboekt :grin::grin:

Ik ben er nu :sunglasses::sunglasses: zal als ik terug ben wel een uitgebreide samenvatting maken van alles wat we gedaan hebben!

1 like

Leuk leuk!

Wij willen toch wel proberen een heel rondje Florida te doen en wellicht een dagje Bahama’s. Zag op Groupon wel leuke deals!

Ok, change of plans. We gaan hoogstwaarschijnlijk van NY naar Miami rijden. :joy:

Charleston South Carolina is dan echt een aanrader!

1 like

Rechtstreeks 2000 km, maar wij zullen wel iets meer rijden om de natuurparken te bezoeken. Het is qua tijd ook “maar” 18-20 uur rijden haha.

Snel akkoord krijgen van werk en dan de tickets boeken.

We keken trouwens voor een huurauto vanaf NYC. Nou dan val je ook bijna achterover. Ga je vanaf NYC met de trein naar Washington minder dan 100 euro) en haal je daar pas je huurauto, scheelt het gewoon 1000 euro!