Noord-Amerika topic

Jaa daarvoor wou ik inderdaad even naar de bank gaan. Vgm heb ik al wereld maar toch even checken. Dankjewel voor je tips!

1 like

Hahahah jaa ik maak mezelf altijd gek. En ik moet nog even een paspoort aanvragen ( Jup eerst reia boeken en dan paspoort aanvragen hehehe)
En de bank is dichtbij dus dacht als ik langs ga kunnen zij het even aanklikken en dan weet ik zeker dat het goed is.

1 like

Ja dat je het aan moet zetten bedoelde ik ook eigenlijk haha

Heeft iemand tips voor het zuiden van de VS? Dus regio New Orleans en Nashville?

Eventueel nog leuke blogs/vlogs ofzo?

Yesss thanks!!

Ja ! The ravel hotel in long island city (queens)
Ik ga begin mei en ik betaal iets van 675 voor 7 dagen (6 nachtjes)

2 likes

Ik vond Vegas ook leuk. Wij zaten in het Luxor hotel en dat is me echt goed bevallen.
Je kan via Facebook het spel MyVegas spelen, dat deed m’n moeder. Met dat spel verdien je punten die je kunt inwisselen voor gratis eten en attracties enzo in alle M-life hotels (zijn er best veel).
Klinkt shady maar het is gewoon betrouwbaar en je kan er best veel geld mee besparen!

Wij zaten in de french quarter in new orleans (echt om de hoek van Bourbon street) en ik was er niet zo weg van als gehoopt. Toen hebben we een wandeling gedaan met een gids en dat maakte het wel echt een heeeeeel stuk beter!! Hij nam ons mee door de french quarter en 1 van de grote begraafplaatsen die heel mooi en indrukwekkend zijn (heb je The Originals gezien of het heksenseizoen van American Horror Story?). Kan dat dus wel aanraden!
Ook zijn we met een bustrip meegeweest naar Oak Alley Plantation. Dat was bijna een fabriek, zoveel groepen en gidsen liepen daar rond, maar het was ontzettend interessant om te zien en te horen hoe het er daar vroeger aan toe ging. Ook was het pand en de omgeving erg mooi, en in de bus werden we vergezeld door een gids die al zijn hele leven in New Orleans woonde en dus ook Katrina en de nasleep daarvan had meegemaakt. Daar kon hij onderweg veel over vertellen en aanwijzen.
Normaalgesproken doen we eigenlijk niet zoveel met groepstrips en gidsen, maar hier had het echt meerwaarde vond ik.
Veel plezier in ieder geval! Wanneer ga je?

@Jip @Dossantos

Als jullie nog een plekje hebben in jullie schema zou ik voor of na Yosemite nog naar Sequoia NF gaan. 1 dag is genoeg, maar zo indrukwekkend om tussen die mega bomen te lopen!

1 like

Bedankt voor al je tips! Zal even kijken naar de series, beide niet gezien namelijk! Misschien moet ik ook maar stukje True Blood weer gaan kijken haha, dat is ook in Lousiana.

We gaan in maart en kunnen dus ook nog 1 dag Mardi Gras meepakken! Daar heb ik super veel zin in!

Ik las inderdaad al over Oak Alley Plantation. Ik vind het wel belangrijk dat ze op zo’n plantation ook aandacht besteden aan het slavernijverleden. Ik zat daarom te denken om naar een andere te gaan (Whitney plantation). Weet jij nog hoe dat zat bij Oak Alley?

Bedankt! Wij zitten met zn tweeën dit spel nu te doen :joy:

1 like

Omg ik zie nu dat ze in korea town (New York) een paar koreaanse beauty winkels hebben. Kan niet wachten tot het mei is

Dit was in 2016 onze route door het westen (klikken dan zie je de hele lijst). We hebben onderweg van SF naar de highway 1 een tussenstop gedaan in Monterey en daar een 3u durende walvistocht gedaan. We hebben op 50m afstand 2 walvissen gezien + geroken (brrrr kots). De terugweg werd ik beroerd door de golven en chocolademelk van anderen. Daarna onze reis vervolgd dus op de Highway 1 en daar echt zooooooveel walvissen onderweg gezien. (L)

2 likes

Oh Mardi Gras wat gaaf!!
Ja dan zou ik inderdaad naar Whitney gaan. Bij Oak Alley vertelden ze er ook over en de huisjes waar de slaven in woonden staan nog steeds op het land etc. Maar bij Whitney wordt er meer de nadruk op gelegd als ik alle reviews mag geloven! Wij hadden toen geen keuze want we hadden nog maar 1 dag, anders had ik achteraf misschien ook liever naar Whitney gegaan.

1 like

Exc

Dus? Ik heb met mijn vlucht erbij ook ongeveer 1000 euro betaald.
Vind het een beetje vreemd dat je nu mijn keuzes gaat afkraken. Ik wil niet in een fancy hotel en al helemaal niet op times square.

@Zitzak ben nu in Florida! Het is super leuk! Everglades zijn soort van open je hoeft niet te betalen maar er zijn ook geen ranger activities.
We zijn bij shark valley geweest en hebben daar ook gekampeerd. Supergaaf, vet veel gators
Zijn nu in de buurt van crystal springs en morgen kano huren en manatees kijken. Hoop ik!

2 likes

Wat cool! Nog een dagje werken en dan komen we zondag achter jullie aan :wink:

Is het weer ook goed?

1 like

Ik ga in februari heen! Ben denk ik net zo excited als jij haha! Ben heel erg benieuwd :smiley:

1 like

Ik ga begin maart naar New York, ik ben benieuwd wat het weer tegen die tijd doet. Iemand die rond deze tijd wel eens is geweest?