Noord-Amerika topic

Wij hebben nu een aantal keer fly en drive met tui gedaan (ook Orlando/Miami) en bevalt prima! Qua hotels heb je daar keuze genoeg, maar ik boek zelf wel altijd van te voren. Ik lees vooral veel recensies op booking.com (filteren op beoordeling 8+ en 9+). Voor in Orlando vind ik het een aanrader om wat meer op airbnb of naar resorts te kijken. Vaak kun je daar voor maar net iets meer geld in een huisje inclusief zwembad zitten in plaats van alleen een hotelkamer. Dat is vooral fijn als je meerdere dagen blijft. Mocht je naar Disney of Universal willen gaan, dan zou ik hun hotels en resorts vermijden. Die zijn ontzettend duur voor wat je ervoor terug krijgt. Verder zou ik er rekening mee houden dat omstreeks april er spring break is in Amerika, waarbij veel studenten naar Florida en specifiek Miami gaan om te feesten. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden, mocht je dat willen vermijden + hotels zullen in die periode wel extra duur zijn!

1 like

Haha oke wouw. Ik heb nu geboekt voor 670 retour inclusief ruimbagage en o pde terugweg comfort extra.

Hoezo was het zo goedkoop?

Ook een goede prijs! Ga je in hoog seizoen?

Ja geen idee. Ik denk nog steeds dat het een fout was. Het was trouwens met american airlines, maar uitgevoerd door iberia. Echt geen aanrader haha. Betaal liever wat meer voortaan!

Mijn vriend heeft een peetoom in San Francisco en we mogen in maart/april ergens een weekje komen logeren!! Nadien gaan we waarschijnlijk Yosemite doen en dan verder naar L.A. :grin:

Heb het hele topic al doorgenomen dus dank aan iedereen voor de tips! Mocht iemand nog leuke aanraders kennen voor veggie/vegan restaurantjes, hoor ik het graag!

Qua beauty wil ik sowieso Glossier in LA doen en misschien een custom lipstick laten maken in het Bite Beauty Lip Lab.
Sowieso alle drugstores bezoeken voor de gekende makeupmerken die we hier niet hebben (Flower Beauty, ELF, Wet 'n Wild, Cover Girl, Revlon en de uitgebreidere assortimenten van de merken die we hier ook hebben) en uiteraard de Sephora bezoeken :sunglasses:

4 likes

Aah thanks, heb ze genoteerd!

Zelf had ik al Tocaya Organica (Mexicaans geïnspireerd met véél vegan opties), Sage Vegan Bistro (volgens mij uit dit topic?), en Monty’s Good Burger (vegan burgers) op mijn lijstje staan.

Ik ga volgende maand voor 5 weken naar New York. 4 weken taalcursus en 1 week extra.
Hebben jullie nog tips voor leuke plekken/restaurantjes/winkels/van alles? Mag ook wat verder van New York zijn want in die extra week kan ben ik nergens aan gebonden en kan ik in principe overal heen gaan. Ik ben er eerder een keer geweest, dus de toeristische highlights heb ik allemaal wel gezien/gedaan. Tips zijn erg welkom!

Ben je ook al eens naar een late night show geweest? Dat kan gratis via 1iota.

Nee niet geweest, maar klinkt erg leuk! Ik ga er naar kijken, thanks!

Ga je toevallig taalcursus doen met EF? (:

Ja! Heb jij dat ook gedaan?

Ja! Wat leuk dat je daarheen gaat, die campus is heel gaaf. Als je lessen gaat kiezen, zorg dat je voor Spin (keuzevakken) gaat voor een vak van een docent genaamd Brian (ik zal z’n achternaam pm’en als je wilt). Die man was echt goud en de lessen echt mega tof.

En verder is Tarrytown echt een leuk stadje! Er zijn vlogs van Claire Lucia dat ze naar de campus gaat, weet niet of je dat leuk vindt, maar dan krijg je alvast wat indrukken. Misschien heb je ze al gezien haha

1 like

Als je zijn naam wilt pm’en, graag!
Ik ken de vlogs, maar ik ga ze nog wel een keer kijken voor ik ga.
Leuk dat je ook bent geweest? Nog andere tips? Bepaalde activiteiten of lessen die wel/niet de moeite zijn?

Buh, ik ben gewoon elke dag in spanning en zo hard aan het hopen dat onze vakantie doorgaat (West-Canada, half juli). We hebben alles al geboekt vlucht, campings, campingtoebehoren, auto, hotels. Alle nationale parken zijn nu gesloten en dat was juist waar we er voor naartoe gaan. We hebben bij Booking ook alle hotels zonder annuleren geboekt. :woman_facepalming:t3:

Zolang er nog niets geannuleerd wordt, blijf ik hoop houden. :raised_hands:t2:

Ik had zo’n linkje gelezen ja over force majeure, maar ik begreep het niet zo goed haha. :sweat_smile:

https://partner.booking.com/en-gb/help/legal-security/important-information-regarding-coronavirus

Same! Vrees helaas het ergste. Wij zouden 26 augustus naar Colorado gaan… :weary:

A ook balen zeg! :frowning:

Het plan is vliegen met Lufthansa/Air Canada op 15 juli. Alles geboekt via Lufthansa.

Canada is nu al tot eind juni.

Canada:

All reservations made for properties in Canada by all travellers except those from Canada and USA, with a check-in date between 17 March 2020 and 30 June 2020 (including). Domestic travel is excluded from the Force Majeure conditions.

Further information on specific areas or locations is as follows:

• Province of Québec: All reservations made for properties apart from Hotels in Québec with a check-in date between 29 March 2020 and 13 April 2020.

Buh! :slightly_frowning_face:

Wij zouden deze zomer een rondreis door het westen gaan maken. Vertrek eind juli. We hebben ons er al op ingesteld dat dat niet kan doorgaan. Heel jammer maar niets aan te doen

Nou, dat was mijn rondreis halverwege juni in Canada dan. :sob:

Volgend jaar in de herkansing maar.