Noord-Amerika topic

Oeh ziet er goed uit! Heb je een omschrijving (of heb ik die gemist…), zoiets willen wij ook gaan doen volgend jaar.

Wij hadden vorig jaar ook een Mustang gehuurd, maar was idd niet heel praktisch qua ruimte en wij voelden alle hobbels 3x zo hard.

Ja nog niet uitgebreid hoor! We hebben alleen hotels geboekt voor Yellow stone, Grand teton & Moab. Dit wordt het ongeveer:

Rondreis Denver

26-27aug Denver
27-28aug Cheyenne (via Estes park) 3,5 uur rijden
28-30aug Rapid City (Black Hills & Mount rushmore) 4,5 uur rijden
30-31aug Sheridan 3,5 uur rijden
31-2sept Yellow Stone (overnachten Cooke city) 5 uur rijden
2-3sept west yellow stone
3-6sept Grand teton (overnachten Dubois) 3,5 uur rijden
6-7sept Provo (tussenstop naar Bryce) 6 uur rijden
7-9sept Bryce Canyon 3 uur rijden
9-12 LV 3,5 uur rijden
12-14sept Moab 6,5 uur rijden (had liever een tussendoor gewild, maar vriend wil niet🤷🏾‍♀️)
14-15sept Glenwood Springs 3 uur rijden
15-16sept Denver 3 uur rijden

1 like

Ziet er heel goed uit! Ik ga dit even opslaan, thanks!

1 like

Alles was zo mooi!! Ik vond allebei de plaatsjes even leuk en Lake Louise ook, dus totaal nutteloze comment dit. Kan je niet een dag minder Vancouver Island doen anders?

1 like

Zo gaaf!! Ook echt jaloers op jullie auto :sunglasses::grimacing: zal wel lekker rijden daar.

In Moab zit/zat trouwens wel een leuke brouwerij waar je ook kon eten (dacht ik)

1 like

Hebben jullie nog tips voor huurauto’s in Canada? We komen nu telkens wel op 1200 uit voor 21 dagen.

Wij hebben via Hertz gedaan, zijn 477 euro kwijt voor 12 dagen, medium categorie en een andere inleverlocatie. Heb je al gekeken op vergelijkingssites als kayak oid?

Kayan kenden we beiden nog niet. En als ik die nu even invul scheelt het al bijna 500 euro!

We gaan ons er vanaaf even in verdiepen! Thanks!

Ik volg even want toevallig gisteren tickets geboekt !
Nog niet echt een idee wat we juist willen doen.

Die ga ik meteen opslaan! We boekten voor juni. Dus niet meer zo heel lang.

Ik! Afgelopen zomer Oregon en Californië gedaan, was echt super! Vond vooral de kust van Oregon geweldig :star_struck: Ik heb zeker tips, die kan ik later delen als je wilt!
Hoe lang ga je en wat voor dingen vinden jullie leuk om te doen?
Ook @Classique

1 like

Oh zou heel fijn zijn als je het wil delen! We hopen echt mooie natuurstukken te zien. Dat willen we dan wat afwisselen met enkele steden (niet te lang). We gaan sowieso een auto huren. We dachten nu richting vancouver te gaan zelfs maar misschien is dat geen goed idee? We gaan bijna drie weken trouwens.

@Wonderland @Classique @Alicante Portland lijkt me echt geweldig. Ik wil de volgende keer Amerika echt daar heen. En een deken/jas/the dude vest kopen bij Pendleton!
En naar the feminist bookshop :joy::joy::joy::joy: (uit Portlandia)

1 like

Ik vond Portland zelf echt enorm tegenvallen. Zoveel zwervers, echt San Francisco is er niks bij :frowning: Ze hebben we leuke tentjes en winkels, maar alles verspreid met daartussen dus hele stukken met veel zwervers en viezigheid. Die grote boekenwinkel (Powells), was wel echt geweldig :heart_eyes:

@Classique Als je echt steden wilt, dan heb je eigenlijk alleen Portland en daarboven Seattle (en daarboven Vancouver). Daar ben ik zelf (helaas) niet geweest, omdat we na Portland weer naar het zuiden gingen.

@Wonderland
Qua natuur kan ik in ieder geval heel erg de kust aanraden, zo ontzettend afwisselend. Van megabrede stranden met ontzettend dichte mist tot gigantische duinen en veel groen. Wij stonden oa op een camping bij de Oregon Dunes, echt heel erg mooie omgeving https://oregonstateparks.org/index.cfm?do=parkPage.dsp_parkPage&parkId=83 Achgteraf zou ik veel langer de tijd willen hebben voor de kust om echt wat meer wandelingen te maken, bijvoorbeeld Cascade Head Trail (wilden we doen, maar lukte niet met de tijd). Ik weet alleen niet hoe het weer zit eind mei, kan me voorstellen dat het allemaal wat minder is als het weer wat grauwig is.
We zijn ook in Cannon beach geweest, maar dat is best toeristisch en vond ik dus wat tegenvallen.

Verder vond ik de omgeving rondom Columbia River Gorge/Mount Hood een klein beetje tegenvallen, veel van hetzelfde. Al denk ik dat daar ook nog wel veel meer te zien/doen is, maar wij hadden ook daar weer te weinig tijd helaas. Ik vond Silver Falls State park wel echt een aanrader, daar hebben we een leuk rondje gelopen. Wij hadden een hotel in Silverton, geinig ouderwets stadje.

Als je van outlets houdt, die in Woodburn (iets onder Portland) is best groot. En je betaalt geen BTW in Oregon, dus dat scheelt ook weer!

Ook populair is de omgeving van Bend/Sisters, daar zijn ook best wat dingen om te bekijken! Mooi stuk ook wel om te rijden vanaf het Noorden, zeer steile wegen en indrukwekkende landschappen, een paar jaar terug zijn dat gigantische bosbranden geweest, vond ik wel bijzonder om te zien.

Crater Lake NP is ook een tip, echt heel erg mooi. Wij hebben een wandeltochtje naar het meer gemaakt, echt onrealistisch hoe mooi blauw! Daar ligt wel tot begin juli sneeuw geloof ik, dus het park is dan wat lastiger bereikbaar. Wij hadden daar een overnachting op Crater Lake resort, klinkt als iets gigantisch maar het is een heel schattige kleine camping!

Ik vond de sfeer en de mensen in heel Oregon heel prettig, zeer vriendelijk. En het weer was in de zomer echt perfect, steeds tussen de 19 (kust) - 30 (binnenland) graden en geen regen gezien.

Oke, nu wil ik zelf terug, want er is nog genoeg te zien!

Ja, de meeste wandelingen waar wel redelijk pittig, vooral door hoogteverschil. Maar er zijn ook wel kortere opties hoor, maar je ziet toch de mooiste dingen als je wat van de gebaande paden afwijkt! Ik weet niet of ik het zelf zou doen als ik zwanger zou zijn… lastig. Wij waren er eind juli.

Wij weten het nog niet. Eerst hadden we het plan om in de zomer in Europa te blijven (ook nog niet duidelijk wat) en dan in de herfst naar omgeving Boston/New York. Maar nu zit ik toch weer meer te denken aan Arizona/Utah. En ik moet eerst nog kijken of ik überhaupt met de herstvakantie extra dagen vrij kan krijgen haha.

Maar nu ik dit zo allemaal weer terughaal wil ik misschien toch weer in de zomer die kant op pffff

2 likes

Wauw bedankt voor alle tips! Hier gaan we mee aan de slag!

Yes, ondertussen een mooie auto kunnen boeken voor een fijne prijs via Kayak! Thanks voor de tip.

Morgen op zoek naar een tentenverhuurder.

1 like

Voor de mensen die gaan rondreizen in West amerika: op welk vliegveld zijn jullie gaan vliegen? Ik zie nu dat sf goedkoper is dan las vegas.

En mensen die alleen hebben rondgereisd?

Wij willen wellicht Orlando-Miami gaan doen ergens in april/mei. Heeft iemand tips? Ik vind het zó lastig om alles zelf te plannen, geen idee waar we moeten beginnen. Is een fly&drive via bijvoorbeeld Tui aan te raden? Hoe boeken jullie de hotels? Al (ver) van tevoren? Wat moet ik zien?

SF! Wij hebben vorig jaar van BRU naar SF gevlogen en €245 pp betaald incl ruimbagage. :ok_hand:t5:

2 likes