Noord-Amerika topic

Ik vond universal echt niet bijzonder! Weinig attracties en lang wachten in hitte. Zou dan eerder naar Disney gaan.

Oooooo dan is t denk ik gewoon hetzelfde als wat wij gedaan hebben. Er was ook een optie met jeeps maar had op t alles Amerika forum toen gelezen dat dat een beetje onzin was.
Vond het wel echt supermooi! En vond kamperen bij Page (wij stonden op lone rock beach) sowieso echt tof. Je kan er ook speedboot of kano huren, hadden vrienden gedaan en schijnt ook heel gaaf te zijn. Maar wel prijzig.

En super nice, altijd een fijn gevoel als je een nieuwe auto krijgt :grimacing::sunglasses:
Met kampeerspullen is een mustang helaas echt te klein maar mn vriend heeft al bedacht dat ie de volgende keer een escalade wil huren :joy::sunglasses:

En San Diego is echt een aanrader! Heel relaxte vibe en leuk aan het strand en ook leuk down town. Veel craft beer dingen. En een mooie zoo!

1 like

Dan denk ik dat je ons geholpen heb met de beslissing! Disney gaan wij sowieso heen (Disney freaks hier :raising_hand_woman:t2:). En dan gewoon lekker de stad verkennen en heel misschien wil ik een studiotour doen omdat ik ook een film/serie freak ben. En t mij zo tof lijkt om een keer zo’n studio te zien.
Ik had ook al het idee dat er amper attracties waren in Universel, en dat t ook geen bijzondere attracties zijn…

Ja wij hebben echt niks van LA gezien omdat we naar Universal gingen en ik vind dat zooo zonde. Ik vind Disney er ook ontzettend tof uit zien met dat rad zo. De studio tour was wel heel tof in Universal en ook die mummy ride, maar dat is het wel hoor. Veel plezier alvast!

1 like

Ik heb ons reisschema opgezocht, hebben maar 2 volle dagen in LA (waarvan 1 voor het park). Ik ga die gewoon schrappen. Kan altijd als ik LA niet leuk vindt op de dag zelf kaarten halen voor Het pretpark.
Bedankt voor je input!
Dit is trouwens ons reisschema voor nu :slight_smile:

Dag 1: aankomst LA 12:00, Auto ophalen en naar Santa Barbara
Dag 2: Santa Barbara - Monterey (Highway 1)
Dag 3: Monterey Walsvis tour
Dag 4: Monterey - San Francisco
Dag 5: SF
Dag 6: SF - Yosemite Valley
Dag 7: Yosemite Valley
Dag 8: Yosemite - Lone Pine
Dag 9: Lone Pine - Las Vegas (in de ochtend Death Valley), daarna een rijdag.
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 12: Zion - Bryce (loop van de middag)
Dag 13: Bryce - Page (loop van de middag)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Las vegas (eind van de middag) eventueel in kingman overnachten om de route op te splitsen
Dag 16: Nascar Las vegas (vaste datum)
Dag 17: Las Vegas - San Diego
Dag 18: San Diego Zoo (avond naar Anaheim)
Dag 19: Disney
Dag 20: Disney
Dag 21: LA
Dag 22: LA Universal (waarschijnlijk dus gewoon LA)
Dag 23: LA vliegtuig vertrekt om 17:00

1 like

Je reisschema ziet er goed uit! Laat je weten hoe de walvissen tour is? Lijkt me zo leuk!!

1 like

Jullie reisschema lijkt wel een beetje op dat van ons, wij vertrekken ook in september (1t/m 24) :blush:

1 like

Ja laat ik zeker weten! Lijkt me echt zo gaaf om te doen!
@Wanderer ooh leuk zeg! Dan zijn we er bijna op hetzelfde moment! Wij zijn er 1 dag eerder.

Wat staan er mooie reizen in dit topic :smiley:

Ik wil graag volgend jaar met een vriendin een reis naar Florida maken. We willen natuurlijk veel dingen zien, maar ook relaxen en niet constant rijden en van hotel naar hotel.
Wat ideaal zou zijn is twee hotels en dan in allebei een week blijven en vanuit daar zo’n 4 dagen per week een dag weg en de rest relaxen.
Is dat een beetje te doen of zijn alle afstanden daarvoor te groot? Wat zouden dan de ideale plaatsen zijn voor die 2 hotels? Miami en Orlando bijvoorbeeld? We willen vooral de “standaard” toeristische dingen bekijken.

Ja ook met de tent! Wij hebben ook op Lone rock beach gekampeerd, echt zo leuk was dat! We hadden wel stoelen ter plaatse gekocht maar echt heel weinig gebruikt. Zo’n beetje alleen bij Lone Rock en een keertje onderweg. Weet niet of ik dat weer zou kopen haha

1 like

Wat leuk!! Wij zijn ook van de Grand Canyon (zuid kant) naar Las Vegas gereden, is prima te doen. We zijn naar de zonsopgang gegaan, daarna even terug naar hotel om spullen te pakken, ergens ontbeten en toen naar Vegas gereden.

Hou er rekening mee dat Zion NP echt heel druk. Je moet je auto ergens neerzetten en dan het park in met de bus. Wij waren er eind oktober dus wat rustiger dan september, maar soms is die parkeerplaats gewoon vol en dan moet je een stuk verder parkeren. Dat kost allemaal veel tijd.

2 likes

Oooh bedankt voor de tip! Dit wist ik niet. Moeten maar eens goed kijken of we wel alle parken dan redden. Ik wil ook niet heel gehaast dit deel doen. Sla liever wat over en dat we gewoon genieten van wat we wel kunnen zien.

Wij hebben vaker vanuit een hotel in Orlando dagtripjes gemaakt naar o.a. Merritt island, Silver Springs, three sister Springs, weechi wachee, rainbow River en Cocoa Beach. Heel goed te doen vinden wij!

Vanuit Miami vind ik dagtripjes naar andere plaatsen niet zo handig. Het is bij ons altijd een drama qua verkeer geweest.

Ik zou dan eerder kiezen voor een mini rondreisje rond Miami (everglades - key largo - key west - Miami) en dan door naar Orlando.

1 like

En @Rosemary bedankt voor jullie handige tips! :smile:

Jaa vond ik echt gaaf. Ik dacht ooh daar zijn vast geen campers maar stonden units. Echt grappig. En crossende mensen met pick ups. Maar wel echt leuk aan het water staan met je tentje. En een beetje uitkijken dat je niet vast komt te zitten :joy::joy::grimacing::sweat_smile::sweat_smile: echt leuk dat jullie er ook hebben gekampeerd! Ik raad t ook iedereen aan om daar heen te gaan ipv die grote rv camping.
Wij hebben bij Zion ook gekampeerd (op watchman) en dan moet je idd nog met de bus, want auto’s zijn niet toegestaan in het park. Angels landing is wel echt een super mooie wandeling maar echt niet doen als je hoogtevrees hebt (zou eerst een YouTube filmpje kijken). Ik heb t dan ook niet gedaan maar mijn vriend wel en die vond het super (ik had helaas migraine die dag dus heb eigenlijk de hele dag in de tent gelegen en me zielig gevoeld)

@Wanderer ja lijkt me ook chiller! @Lavender95 ik ben afgelopen januari in Florida geweest, mocht je het leuk vinden in dit topic staat een reisverslag :grimacing:

1 like

@Bergamot net even gelezen en klinkt supergoed :heart_eyes:

Yes, ik heb een vraag! Wij gaan eind september/begin oktober een roadtrip doen, zoveel zin in! Al wat tips opgeschreven uit dit topic. Anyway: is het voor deze tijd van het jaar nog aan te raden om RV parks te boeken? Of kun je overal wel terecht? We gaan van SFO > langs de kust naar LA > Grand Canyon > Bryce > Zion > Las Vegas

In de parken moet je meestal wel reserveren, maar ik denk dat je daar zelfs al te laat voor bent. Ik zou even goed uitzoeken waar campings zitten op jullie route en dan kijken of je nog iets kunt reserveren. Ik geloof dat er bij Zion een camping is die je pas 2 weken van te voren kunt boeken.

1 like

De populaire parken zitten denk ik al vol voor die periode, dat gaat super snel. Bij sommige campings zijn er een aantal plaatsen die wordt weggegeven op de dag zelf, dan moet je dus in de rij gaan staan. Wij waren er in oktober, toen begon die rij al vroeg in de ochtend. Als je er rond het middaguur was geweest, was dat al te laat.

Wij hebben gekampeerd met de tent en hotels/motels geslapen. Overal pas een dag van tevoren gereserveerd en dat ging prima. We wilden niet alles al vastleggen omdat we waar mogelijk (niet te koud) wilden kamperen. Als je echt de top campings wilt hebben, dan zou ik wel reserveren.

Check even het alles Amerika forum ook, daar is echt heel veel te vinden.

1 like

We zijn even aan het plannen wat we gaan doen. Raden jullie Kennedy Space Center aan of niet? En zo ja, hoeveel tijd hebben we daar voor nodig? We hebben al gekeken en er zijn geen raket lanceringen wanneer wij er kunnen zijn.