Nijmegen-topic

Vond het vorig jaar nog erg meevallen! Niet drukker dan een koopavond.

1 like

Toen ik nog in de winkel stond in Nijmegen vielen die dagen echt wel mee.

Ik zoek een appartement/studio in Nijmegen, maar weet echt niet waar ik moet beginnen met zoeken… Sta pas 5 jaar ingeschreven bij Entree dus daar schiet ik weinig mee op.

Wil graag binnen een kwartier op het station zijn, dus wel redelijk centraal. Twijfel nog of ik wil huren of kopen, volgens mij is het allebei even lastig.

Hebben jullie tips?

Ik vind pararius wel een fijne site voor huur!

1 like

Wij hebben 2 jaar geleden via entree een ‘direct-toewijzen’-woning weten te bemachtigen, ik heb toen elke ochtend om 7 uur (geloof ik? Misschien ook wel 6 uur?) ingelogd om als eerste op alles te klikken, uiteindelijk binnen 6 weken een appartement gevonden. Ik heb wel het idee dat dat aanbod minder is nu, omdat Talis al z’n ‘dure’ vrije sectorwoningen aan het verkopen is.
Veel collega’s van mij wonen in dat complex aan de Stieltjesstraat, dat gaat volgens mij via Vesteda, daar komt ook regelmatig iets vrij.
Welk budget zoek je ongeveer?

Ah dat direct wonen heb ik nog niet bekeken, ga ik doen! En naar Vestada zal ik ook eens gaan kijken.

Ik denk rond de 800 euro? Misschien 900 als het echt perfect is. Ik heb niet heel veel ruimte nodig. Ik weet niet of iets voor deze prijs haalbaar is, maar dit is wel wat ik maximaal kan betalen…

Wat zijn jullie favoriete tuincentra in de buurt van Nijmegen? Ik ga alleen naar intratuin maar volgens mij zijn zij best wel duur.

Je hebt in Malden ook nog tuinwereld, die is iets goedkoper maar begint wel steeds meer op Intratuin te lijken qua prijzen. Mijn ouders gingen altijd in Oosterhout (Nijmegen Noord) naar een kweker waar je direct plantjes kan kopen in zijn kas. Volgens mij zit ie vlakbij de Lidl (even uit m’n hoofd). Als je voor plantjes gaat voor in de tuin/bloempot, is dat wel een stuk voordeliger dan Intratuin.

1 like

Ik vind de Tuinwereld in Wijchen erg fijn.

1 like

Wat vind je leuk qua podia/muziek/invulling van de avond? Ik voel me soms ietsje ouder hier dus misschien iets andere voorkeuren haha.

1 like

Ik wil evt ook wel een avondje aansluiten!

1 like

Een beetje voorbarig misschien, maar het zou kunnen dat ik ergens in augustus of later ga wonen en werken in Nijmegen :grimacing: . Nu woon ik zelf eigenlijk in België en weet dus absoluut niks over Nijmegen. Zijn er hier mensen die tips hebben over hoe een kamer/studio/appartement te vinden en misschien de verschillende buurten in Nijmegen wat kunnen uiteenzetten? Want als ik weet dat ik mag beginnen, dan moet het plots allemaal enorm snel gaan.

1 like

Oeh als het begin middag is kan ik misschien wel even aansluiten tussen school en werk in. Maar niks van mij laten afhangen dus!

1 like

Een deel gaat volgens mij via Entree (de sociale woningen), een deel is vrije sector (en dat is volgens mij niet allemaal van 1 bedrijf) en een deel is koop.
Het is wel gigantisch populair, een vriendin van mij woont er (vrije sector huur), maar die heeft regelmatig briefjes in de brievenbus met ‘als je uit je huis gaat wil je mij dan aandragen?’. Ik kan wel eens aan d’r vragen via welk bedrijf zij huurt, als je op zoek bent naar vrije sector?

Oh joh, is het echt zo populair? Mij lijkt het vooral heel erg dicht bij het spoor.

1 like

Het is best slim gebouwd, die kant aan het spoor zal er misschien wel last van hebben, maar alle galerijen en ingangen zitten aan de spoorkant, en alle woonkamers/balkons/terrassen zitten aan de binnentuin. En die wand van woningen fungeert als een soort geluidswand voor de rest van de torens aan de havenkant, die binnentuin tussen die torens is heel rustig en groen, superchill om in te zitten.

Het verbaasd mij ook dat het zo populair is. Vind de plek ook mwa. Vind het wel echt te grappig dat mensne briefjes in je brievenbus doen .

Voor Sterrebosch zal 4 niet genoeg zijn ben ik bang. Minstens 5, maar dan moet je nog geluk hebben.

Edit: wel echt de moeite waard om die tijd te ‘’sparen’ want het is echt een top appartement/gebouw!

1 like

Een goede bekende(scharrel, gheghe) woont in dat gebouw bij heyendaal en het is wel erg mooi en ruim van binnen! Volgens mij had hij 4 jaar inschrijftijd.

En volgens mij heb ik ooit dat klooster aangeboden gekregen, maar toen moest ik net terug naar huis verhuizen, dus ben er nooit geweest. Daar zaten wel studio’s van 16 m2 met dus alles erin, haha

1 like

@Santeria Gouverneur was ongeveer 5 jaar inschrijftijd in ‘mijn tijd’. Reden ook dat er vrijwel alleen langstudeerders en geneeskunde studenten wonen.

1 like