Moeten ze lekker doen. Helemaal terecht. En misschien dat de regering dan eindelijk eens de asielprocedure veranderen, zodat kinderen niet pas na 10 jaar horen dat ze het land uit moeten, maar bijv binnen een jaar.
Maar vind je dat kinderen die uitgezet zijn of worden en deze kinderen, die dus in dezelfde situatie verkeren uitgezet moeten worden? Want als je vindt dat ze moeten blijven moet je juist je burgerlijke ongehoorzaamheid laten merken, anders zal er geen verandering komen.
(burgerlijke ongehoorzaamheid in 1903)Maar is er nu niet alsnog op teruggekomen omdat er nieuwe feiten bekend zijn geworden? Iets met geen adequaat onderwijs (omdat ze dus geen Armeens spreken was dit een probleem) en de gesteldheid van moeder die erger is dan verwacht. Dus dan lijkt het me niet dat ze dit hebben bereikt met doordrammen, maar dat hun zaak zich gewoonweg niet meer leende voor een uitzetting?
Hij laat doorschemeren dat dat besluit met de veiligheid van de kinderen te maken had, nadat zij vannacht waren weggelopen.
Politiek verslaggever Ron Fresen zegt dat dit beeld achter de schermen wordt bevestigd. “Toen bekend werd dat de kinderen vannacht waren verdwenen ontstond er een hele andere dynamiek in de politieke discussie. Partijen kwamen tegenover elkaar te staan, over de acties van de politie bijvoorbeeld. Was dit een klopjacht of ging het om de veiligheid van de kinderen?”
Toen de kinderen maar niet werden gevonden nam de druk toe om een besluit te nemen, zegt Fresen. “Dat besluit viel uiteindelijk met als uitgangspunt de veiligheid van de kinderen. De regeringspartijen vonden het feit dat ze misschien in gevaar waren zwaarder wegen dan het standpunt over een asielbesluit.”
Dit is wat er nu wordt gezegd, dat van het onderwijs was gister ook al bekent en toen was het ook nog nee. Ik denk dat het beter is als ze met een duidelijk statement komen wat nou precies de reden is waarom ze mogen blijven.
Ik weet even niet waar ik het moet delen, dus ik doe het hier maar.
Ik ben helemaal ontdaan van alle reacties op Ariana Grande na de dood van Mac Miller. Er is serieus een HASHTAG #arianakilledmac. Volgens mij heeft zij niet die drugs bij hem ingespoten hoor :’) echt onmenselijk.
Ik heb enkele screenshots gemaakt van haar Instagram.
Ja dit had ik in het boulevard topic ook al gezegd fucking erg zijn mensns!!!
Zij heeft comments en überhaupt kunnen reageren onder de foto’s ook uit moeten zetten hierdoor. Stel dat ze er op deze manier is achtergekomen dat hij overleden is?
Wow wtf wat zijn mensen toch kut soms. Ik kan me voorstellen dat zij zich, ook al hoeft het niet, zich al best schuldig voelt en dan krijt je deze shit over je heen. Wat naar voor haar! Heeft ze nu trouwens de reacties uitgeschakeld want ik zie niks meer of kijk ik verkeerd?
Er zijn veel reacties verwijderd omdat ze gerapporteerd waren denk ik, het ging om haar een na laatste post
En dit is dus mijn probleem met dat die kinderen toch mochten blijven, dat die moeder nu ook weer kans maakt om naar Nederland te komen.
In alle rust is vanochtend Adam, het 12-jarige broertje van Howick en Lili dat niemand kende, uitgezet naar Armenië. Adam woonde bijna zijn hele leven in Nederland, maar kwam in de afgelopen maanden niet op televisie. #despeld
Dus die kinderen moeten lekker zonder moeder opgroeien?
Die kinderen hadden ook naar hun moeder toe kunnen gaan…
Ik maak me hier echt heel boos over. Ik kan echt wel janken als ik denk aan al die mensen die wel netjes uit Nederland zijn gegaan omdat ze niet mochten blijven, aan al die kinderen die niet in de media komen en die ook net zoveel “recht” hadden om hier te blijven. Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij dat iemand die de boel bedriegt en belazerd en dan ook nog dreigt zelfmoord te plegen wel haar zin krijgt.
En voordat iemand zegt dat iedere moeder dit zou doen; Nee.
Walgelijke reactie waarop ik eigenlijk niet eens wil reageren. Maar naar een land gaan wat ze niet eens kunnen? Ik snap niet dat mensen zo hard kunnen zijn. Ik hoop voor al die 400 kinderen op een kinderpardon.
Nu begrijp ik waar het die moeder al die tijd om te doen is geweest
Ja daarom was ik ook al die tijd tegen dat die kinderen mochten blijven.
Toen ze hier kwamen konden ze ook niks… Ik hoop het ook voor al die kinderen. Dat is wat ik ook zeg, al die kinderen waar je niets van hoort die hadden ook net zoveel recht om hier te blijven. Begrijp niet zo goed wat je hier walgelijk aan vind? Ik vind het walgelijk dat je met liegen en bedriegen je zin krijgt!
Ik wist dit niet. Ik ging nog uit van haar goedheid, dat ze het deed voor haar kinderen ook al betekent dat dat zij in Armenië moest blijven.
In wanhoop liegen mensen wel eens. We weten niet wat er allemaal speelde. We kennen ze niet persoonlijk.
Misschien is het ook goed om in gedachten te houden dat alles wat wij hierover weten vanuit de media komt. We weten het hele verhaal niet, de motivatie en intenties van de moeder weten we ook niet en we hebben ook geen zicht op alles wat er is gezegd door tientallen verschillenden instanties en personen waar ze al die jaren mee te maken hebben gehad. Daarbij hebben de meeste van ons waarschijnlijk ook niet in zo’n situatie gezeten en is het wel heel makkelijk om dat van buitenaf te veroordelen.
Dat ben ik ook echt wel met je eens. Ik pretendeer ook echt niet de waarheid in pacht te hebben maar juist door wat wél in de media komt maakt dat ik er op deze manier tegenaan kijk. En wellicht zie ik het helemaal verkeerd, maar voor mijn gevoel is dit gewoon echt heel fout.
Ik hoop ook nooit in een situatie als deze te komen en ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren. Maar ik durf vanuit de grond van mijn hart te zeggen dat ik mijn kinderen NOOIT op deze manier kwaad zou doen en als speelbal (weet even niet hoe ik het anders moet formuleren, hopelijk begrijp je hoe ik het bedoel) zou gebruiken. Mijn kinderen horen bij mij, of dat nou hier in Nederland of in Timboektoe is.