Nieuws, actualiteit en politiek

Fuck, ik heb dit ook echt helemaal gemist.

Kut waar gaat deze wereld naartoe? Ik snap dit oprecht niet.

Daarnaast stapt Merkel ook op als partijleider.

https://www.ad.nl/buitenland/merkel-stapt-op-als-partijleider-er-is-te-veel-gebeurd~a2d9f97b/

1 like

Dit is zo deprimerend :disappointed:

@Evi-lena Stel er zou in NL een huis van afgevaardigden komen waar elke provincie een zetel had. Elke provincie heeft 2 kandidaten. Dan kan je er vanuitgaan dat de verliezer in Zuid-Holland meer stemmen heeft dan de winnaar in Zeeland, maar dat telt niet mee. Zo zit het systeem in de VS in elkaar.

3 likes

Die bar had beter beveiligd moeten worden met minstens 1 bewapende bewaker!!!

1 like

Om in Amerika ervoor te zorgen dat die schietpartijen niet meer dagelijks gebeuren zijn er nog meer dingen nodig dan een strengere wapenwet. Zowel het bezit van een wapen aan banden leggen als je beroep dat niet vereist, fatsoenlijke psychologische zorg en een mentaliteitsverandering (gericht de problemen oplossen die toxic masculinity, homofobie en racisme met zich meebrengen). Al zal dit de aankomende 50 jaar nog niet gaan gebeuren in het land van de ongekende mogelijkheden waar vrijheid en geld belangrijker zijn dan een mensenleven. Ik verbaas mij er altijd over dat er nog zo veel Nederlanders er van dromen om daar te wonen.

13 likes

Huh hoezo? Moet dan elke openbare gelegenheid een bewaker met een pistool hebben?

Oprechte vraag hoor

Ze bedoelt het sarcastisch volgens mij

2 likes

Nee dat was een grapje. Dat is een standaard opmerking die Trump maakt als er ergens weer een schietpartij heeft plaatsgevonden met een dodelijke afloop. Meer bewakers en iedereen een wapen op zak, dan zou het zogenaamd niet gebeurd zijn.

6 likes

En @Memoria o haha oeps :see_no_evil:. Ik vond het al zo raar om dat dan maar als oplossing te roepen. Ik wist niet dat Trump zoiets had gezegd, maar klinkt wel als typisch hem ja (helaas)

2 likes

Wat “mooi” dat die politiemannen voor de menigte zijn gaan staan.

https://www.ad.nl/rotterdam/eerste-vervolgingen-voor-straatintimidatie~a0657b40/

4 likes

Lekkerrrr!!!

1 like
3 likes

Wow dit is in 1 zin het Amerikaanse kiessysteem uitgelegd dat ik nooit begrepen heb haha!

1 like

Nou ja het staat wel al de hele tijd op de voorpagina van nu en nos.
Echt angstaanjagende beelden van die branden. Verschrikkelijk als je daarbij iemand kwijtraakt.

Ik vind die brexit echt interessant maar ook bizar hoe dat gaat. Lijkt me heftig als je daar woont, of er op andere manier mee te maken krijgt.
Dat Britse Lagerhuis vind ik zo bizar, zo hysterisch haha

3 likes

Jaa ik vind het ook echt hel intens, ben zo benieuwd! Ik ga ook binnenkort voor een tijd in het VK wonen dus ben heel benieuwd of ik er in de eerste maanden nade Brexit al veel van ga merken in het dagelijks leven ook.

1 like

Ja dat lijkt me zo erg! Dat er zoveel onzekerheid is over dingen die wel moeten gebeuren. De impact is zo groot op alles. Ik hoop op de best mogelijke uitkomt voor je.

1 like

Ik vind het echt zo erg dat er waarschijnlijk 1800 herten moeten worden afgeschoten in de oostvaardersplassen :sob:
Maar toen las ik ook dat op de Veluwe ook 60% wordt afgeschoten. Daar had ik echt geen weet van maar ik vind het zo treurig.