Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ach nee :frowning:
Wat was Sesamstraat toch een fantastisch programma. Denk er met veel plezier aan terug.
Ongelooflijk dat ze de rol 36 jaar gespeeld heeft, bijna haar halve leven!

1 like

Ik heb dat lichte Vlaamse accent echt helemaal gemist als kleuter.

3 likes

Oooh, ze had zo’n lief uiterlijk.
Heel raar dat ik haar jaren niet meer heb gezien, maar bij die foto van haar weer helemaal een warm en veilig gevoel kreeg.

9 likes

Ben altijd benieuwd naar wat er door mensen hun hoofd heengaat bij dit soort dingen. Menselijk om om verliefd te worden als je mensen leert kennen ofzo maar seks op je werk waar elk moment iemand kan binnenlopen is gewoon zo dom. Verlies je op zo’n moment dan gewoon alle ratio ofzo? Zit je dan, zonder baan en/of stage :woman_facepalming:

Al 4 vrouwen ontslagen daar de afgelopen 3 jaar.

2 likes

Haha inderdaad
 alsof ze helemaal geen zelfbeheersing hebben en het een superlogische stap is. Ongelukkig verliefd worden kan ik me voorstellen maar dan zijn er nog heel veel andere manieren waarop je ermee om kunt gaan

2 likes

Je vraagt je bijna af of deze vrouwen express voor dit soort banen kiezen. Net zoals van die vrouwen die brieven naar gevangenen gaan sturen om er een relatie mee te krijgen.

3 likes

Inderdaad. Er zijn zoveel dingen waarvan je weet dat je dat niet doet op je werk. Misschien is het de uitzichtloosheid dat van weten dat het nog jaren duurt voor zo’n gast vrijkomt ofzo. ‘now or never’ :grimacing:

@CloserToFine daar dacht ik oprecht ook aan! Een soort gedetineerde fetish ofzo :sweat_smile: Lijkt me dat dat een verhaal is dat je meekrijgt als je daar gaat werken. Vind het echt raar en behoorlijke schaamteloos.

1 like

Maar gelukkig krijgen de gezinnen ooit een keer 30.000 euro en de kinderen max 7500 euro. Gaaf land :slightly_smiling_face:

13 likes

Als je echt wilt gillen moet je eens opzoeken hoeveel de gerechtelijke procedure, begeleiding en woonplek voor een uithuisgeplaatst kind kosten.

Ik keek vandaag dit filmpje:

Ik HAAT de politie echt. Heb echt gehuild door het filmpje. Hoe kĂșn je zo zijn?! En die stillen vind ik extra kut. Echt laf, dat mensen duwen en daarna meppen met stokken. Had er vanmiddag nog een discussie over met een vriend. Hij zei dat je niet kunt zeggen dat alle politie kut is. Natuurlijk zijn er ook wel goeie agenten, maar het instituut politie is gewoon slecht. Zolang je niet actief bezig met een verandering, vind ik je een slechte agent 💁 Ik moet wel zeggen dat ik nu vol zit met boosheid en verdriet, dus het kan zijn dat ik het morgen anders zie. Maar pfffff. Vond het trouwens wel mooi om te zien dat iedereen op elkaar wachtte en zag in een ander filmpje dat de organisator ook met de politie in gesprek ging om de mensen verder te laten gaan. Kreeg daar ook tranen van, maar dan op een goede manier.

10 likes

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: ziekelijk, stelletje doorgesnoven fascisten

3 likes

Ik wil het niet eens weten. Het is dat we de trauma’s van die ouders en kinderen niet in geld kunnen uitdrukken, want dan zouden zelfs de uithuisplaatsingskosten in het niet vallen.

Steeds als er meer details onthuld worden, sta ik echt op janken. Ik zag opnieuw fragmenten van hoe mensen volledig zwartgelakte bladzijdes kregen bij het opvragen van hun dossier. Het is zo’n absurde werkelijkheid, echt hoedefuck hebben ze dit kunnen doen?! :sob:

1 like

Nou echt. Het zijn gewoon hooligans met een politiehesje aan.

1 like

Die schadevergoeding moet het doen inderdaad. Maar ik ben ook bang dat die ouders nooit de gerechtigheid gaan krijgen die ze verdienen.

Ook het verloop van het onderzoek naar de verloren memo-Palmen door PwC klinkt zo corrupt. Geen idee of dit nou bananenrepubliek level amateur of expert is, maar 't zaakje stinkt :put_litter_in_its_place:

1 like

Ik vind het onbegrijpelijk dat het na alles wat er gebeurd is ook niet eens lukt om die financiële compensatie normaal af te handelen.

En man die cijfers gaan alleen nog maar over de laatste 5 jaar. Er is nog 11 jaar waar we geen data van hebben gezien

3 likes

Ik moet hier gewoon van huilen, waarom komen mensen hiermee weg. Waarom wordt Rutte niet gestraft, waarom wonen we in een corrupt land. Waarom blijven mensen op hem stemmen.

8 likes

Die schadevergoeding komt nooit goed joh. Alleen al omdat Nederland geen land van schadevergoedingen is en de ruimte voor maatwerk er niet is als je dit ooit wilt oplossen. Eigenlijk zou je met alle tienduizenden gezinnen en 70.000+ kinderen in gesprek moeten over wat het met hen heeft gedaan en met maatwerk vergoedingen moeten vaststellen. Wat mij betreft moet je levenslang tegemoet komen aan de hardst getroffenen. Op verschillende leefdomeinen zoals zorg, welzijn & gezondheid, huisvesting, onderwijs, werk. Zolang men denk dat er een relatief klein geldbedrag is waarmee je dit oplost zit je echt op het verkeerde spoor.

4 likes

Ik volg haar ook op twitter, wat is haar veel onrecht aangedaan

1 like

De baby aanmelden voor een witte basisschool gaat in Utrecht niet meer: ‘Als mijn kind naar Kanaleneiland moet, zou ik niet blij zijn’

Ik vind dit zelf heel interessant artikel, met name omdat de geĂŻnterviewden er wel vooruit komen dat ze zelf niet het probleem willen oplossen maar wel openstaan voor meer diversiteit op school.

Zie hierin wel overlap met andere issues in de samenleving, wel verandering willen zolang je er zelf niet minder van wordt. Maar misschien trek ik dan de lijn te ver door.

Doet me denken aan het NIMBY-effect (not in my backyard) als het over bijvoorbeeld windmolens of allerhande opvanglocaties gaat.

2 likes