Ja dat kan wel kloppen. Al lijkt hij me eerlijk gezegd niet per se geschikt voor dat politieke spel. Heb een beetje Job Cohen associaties bij hem; weet niet of hij opgewassen is tegen de landelijke politiek.
Kaag naar FinanciĂ«n? (Klinkt niet logisch, maar aan dr andere kant wel, na premier belangrijkste post en ze zal dan de eerste vrouw zijn op deze post, en vice premierâŠ)
Zou mij niks verbazen als Volksgezondheid naar Jan Paternotte gaat hoor. Ik weet dat Kuipers echt openlijk heeft gesolliciteerd en zijn makker Gommers heeft ook in een interview gezegd dat Kuipers is gepolst, maar ik weet niet of de vlag er nu nog steeds zo bij hangt bij hem. Het wordt echt scherven rapen van Rutte I t/m III en daar moet je ook maar zin in hebben.
Ja ik hoorde het ook op het journaal. Lijkt me een beetje saai gezien haar achtergrond. Blijkbaar Carola Schouten naar armoedebestrijding. Vind haar wel sympathiek voor een CUâer maar had verwacht dat ze op landouw zou blijven. En een VVDâer mag de afwikkeling van het toeslagenschandaal doen
@KipTokTok Paternotte is wel echt een jonkie met zân 1984, maar wie weet.
Wel verfrissend om eens mijn eigen generatie op die plek te zien haha
Haha 1984, zo jong ben je dan niet toch? Als Rutte IV het vier jaar volhoudt is hij een veertiger aan het eindeâŠ
Denk dat het er misschien aan ligt hoe oud je zelf bent Ik scheel dan maar een paar jaar. Jongste minister nu is uit 1979. Maar het kan zeker. Al zou ik staatsecretaris dan iets logischer als opstap vinden. Maar als âie zo over boosterprikken zou blijven twitteren lijkt het me wel mooi. Is toch een beetje in de stijl van De Jonge ook.
Spijtig van Wiersma op po en vo, ben benieuwd maar vrees er ook voor
Hoor net Dijkgraaf op OCW, ben echt benieuwd wat die gaat doen na de rampzalige Van Engelshoven. Puin ruimen, hoop ik.
Ook wel een goede voor de cultuursector lijkt me. Het klinkt tot nu toe wel als een witter dan wit kabinet. Maar goed er moeten nog wat namen bij komen.
Hoezo? Geen idee wat hij met cultuur gedaan heeft eigenlijk
Alleen Dilan Yesilgöz nu? Wel prominente plek bij JenV.
D66-er Franc Weerwind lijkt er ook bijna zeker te komen, maar diverser dan ooit⊠Misschien heb je dat al snel als de lat zo laag ligt
Hij is nogal liefhebber en heeft zelf ook kunstacademie gedaan. Vrouw is ook schrijver. Volgens mij ook wel redelijk veel commissie/bestuurlijke ervaring in die hoek. Zegt niet alles, maar zie hem nog niet zo snel over DVDtjes beginnen. Ăn vrienden met Matthijs van Nieuwkerk natuurlijk haha.
@ferris Weerwind ken ik eigenlijk vooral van de relletjes over zân privĂ©leven. Beetje een Pechtold verhaal.
Hahahahahah the bar is so low
Het dvdtje komt van Hugo trouwens voor zover ik weet. Geen enkel idee wat Dijkgraaf aan bestuurlijke ervaring heeft buiten de KNAW. Maargoed Dijkgraaf weet iig meer waar hij het over heeft dan zijn voorganger qua wetenschap. Houd alleen mijn hart vast voor de geesteswetenschappen in het beleid van onze natuurkundige superstar.
Echt JANKEN ga ik als De Jonge minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening wordt.
Kun je me uitleggen waarom? Werk zelf in het onderwijs maar totaal geen verstand hiervan haha. Ben wel benieuwd!
Das wel Satanâs rechterhand
Ik vind dat hij weinig dossierkennis heeft en overal neoliberaal doorheen fietst met de nadruk op dat de jongeren vooral zelf initiatieven moeten nemen. Beetje entrepreneurial mindset, vind dat niet passend bij po en vo, versterkt door het karakter van de partij die hij vertegenwoordigt.
Scheelt misschien wel dat hij van het fundamentele onderzoek is. Denk dat hij een beetje vergelijkbaar is met Plasterk destijds. En ik ben eerlijk gezegd vooral Sander Dekker niet vergeten op OCW, dus wat dat betreft ligt de lat niet bepaald hoog nee.
@Amoruccio vind dat dit wel een beetje een beeld geeft. Ben zelf vooral bang dat het een heel politieke benadering van onderwijs gaat opleveren. Zeker als hij heel nadrukkelijk een trendbreuk met Slob wil laten zien. Vind die combinatie van strijd voeren tégen een diversiteit- en inclusiebeleid en vóór het aantrekkelijker maken van de pabo voor mannen ook wel mooi trouwens.