Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik hoop dat Jetten minister van Defensie wordt en de beste die we ooit gehad hebben, om die vreselijke homofoben die reageren op de geruchten de mond te snoeren.

7 likes

Wist je al dat Corona niet bestaat?

1 like

:sweat_smile:

3 likes

Wat ook van dit lijstje zij, de bagger die Jetten op twitter over zich heen krijgt omdat hij op Defensie wordt genoemd, echt holy shit.

2 likes

Wappie is het woord van het jaar geworden. Ik vind ‘t mooi! Wie had dat woord er ook alweer ingebracht? De Jonge toch?

3 likes

Ik hoorde bij Top2000 eerst dit nieuws

en niet lang daarna een reclamespotje van https://www.vluchteling.nl ‘Geef meer dan medelijden’ dus ik heb direct gesteund.
Dit soort nieuws geeft me echt kippenvel. Merry Christmas met je kerstdiner terwijl op een plek dichtbij mensen vluchten en in verschrikkelijke omstandigheden leven in ongewenste kampen. :persevere: :persevere:

4 likes

Ik las net het bericht op nos er werd er ook helemaal verdrietig van. Hoe wanhopig moet je wel niet zijn en hoe uitzichtloos je situatie om dit dan te doen. En ik had zo’n fijne dag vandaag met familie en lekker eten. Dus ook direct gedoneerd, dank je wel voor het delen van de link.

1 like

Het lijkt in Nederland totaal niet te leven maar Ghislaine Maxwell is schuldig bevonden aan het jarenlang “leveren” van minderjarige meisjes aan Jeffrey Epstein.

Ghislaine Maxwell, a close confidante and longtime associate of sex offender Jeffrey Epstein, was found guilty on all but one charge. She was found not guilty on count two: enticing a minor to travel to engage in illegal sex acts.

Heb de zaak op de voet gevolgd en ben blij met de uitspraak, maar ik denk dat er nog een hele beerput open zaal gaan.

35 likes

Ik heb toen die docu gezien op Netflix. Ben wel benieuwd of er al meer bekend is over de dood van Jeffrey? Of dat nou moord is geweest? (wat ik vermoed)

Kan me op dit punt bijzonder weinig schelen.
Vind het veel belangrijker dat de vrouw die hem z’n slachtoffers aanbood is veroordeeld.

9 likes

Ik denk van niet :frowning_face: ik ben ook bang dat ze zichzelf iets zal aandoen (niet vanwege haarzelf natuurlijk). De Britse royals zijn bijvoorbeeld echt onaantastbaar, ondanks de grapjes over dat Andrew nu zit te zweten.
Maarja dit is nergens op gebaseerd behalve op ‘hoe het altijd gaat’

Vind het een beetje gek om te denken dat de FBI, CIA en Homeland Security zich allemaal laten leiden door de Britse royals vanwege een verworpen neefje.

Als de royals zo’n dikke vinger in de pap hadden, hadden ze haar toch allang om laten leggen? Ze zit al ruim 3 jaar vast. Waarom zouden ze dit hele proces door laten gaan?

1 like

Ik kan je laatste vraag niet citeren, maar omdat ze zich onaantastbaar wanen en niet hadden verwacht dat Maxwell veroordeeld zou worden. Omdat ze net zo denken als ik :laughing: voor hen optimistisch, voor mij pessimistisch.
Verder kan ik alleen maar hopen dat je gelijk hebt.

Edit: Epstein settlement ‘shielding’ Prince Andrew should be public, judge says | Prince Andrew | The Guardian
A secret 2008 settlement that a lawyer for Britain’s Prince Andrewsays would protect him against a lawsuit claiming he sexually abused an American when she was 17 should be made public, a judge said on Tuesday. 
 The attorney Andrew Brettler has argued that the deal also shields Andrew from a separate claim brought against the prince by Giuffre this year.

Dus okee wie weet!

Sorry laatste late edit: ik zie dat veel mensen denken dat ze voor strafvermindering gaat praten en dat kan ze natuurlijk het best over haar royal bff’s, maar ik denk dat die er niet voor terugschrikken om daar een stokje voor te steken. Dan denk ik weer, meh, ik weet het niet. Ik zag dat Meghan Markle misschien ook wordt opgeroepen omdat ze Andrew bij algemene dingen assisteerde ofzo? Wist ik niet eens. Dus misschien is zij toch niet zo blij als ik dacht (hieronder). Maar dit past bijna in het Boulevard-topic met mijn speculaties

Met die rechtszaak tegen een tabloid die ze laatst heeft gewonnen en deze uitspraak zit Meghan nu zo:

3 likes

Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand zich zit te verkneukelen om de ‘tea’ in een ernstige kindermisbruikzaak

7 likes

Ben altijd wel benieuwd naar de poppetjes. Zo had ik een VVD’er op primair en voortgezet onderwijs niet verwacht of gehoopt (OCW wel naar D66). Vind ook dat CDA bizar grote ministersposten heeft binnengehaald voor een partij die is afgestraft bij de verkiezingen. Denk dat alleen Carola Schouten en Rutte nu wel zeker zijn op dezelfde plek.

5 likes

Oh het ging me niet om tea maar om gerechtigheid

Ben ook benieuwd, vooral wie het van de Jonge gaat overnemen

Ernst Kuipers (CDA?) en Marcel Levi (PvdA) wilden wel. En op zich schuift D66 soms wel iemand naar voren die niet helemaal vanuit de partij komt (Kaag zelf bijvoorbeeld). Zou Levi nog wel een goede zet vinden. Ook erg benieuwd wat Kaag zelf gaat doen. Hugo de Jonge vind ik wel wat voor sociale zaken. Was hij dacht ik ooit ook wethouder voor.

Ernst Kuipers is officieel nog niet lid van een partij toch?

edit: er gingen volgens mij geruchten dat hij dan namens D66 het zou doen (even snel aanmelden en gaan haha)