Ik vind het sowieso verschrikkelijk hoe wij zovele huidige conflicten en problemen veroorzaakt/verergerd hebben door ons kolonialisme, expansionisme en het random vastleggen van grenzen en landen en er in het beste geval onze handen van af getrokken hebben en in het slechtste geval de situatie alleen nog maar verslechteren om geopolitieke redenen. En dan wel heel verheven doen over hoe wij onze zaakjes hier toch wel veel beter op orde hebben en over of we wel of niet een 10-tal/100-tal vluchtelingen willen opvangen. Ons aandeel vergeten we voor het gemak maar gewoon.
Ja precies dit.
Ja, helemaal mee eens hoor! Kan me voorstellen dat het je zo raaktā¦ sterkte
Heel erg dat dit de manier lijkt waarop het in de Kamer besproken kan worden, maar toch: De misstanden in Jeruzalem, Gaza en Sheikh Jarrah aan de kaak stellen in de Tweede Kamer
Ik zag gisteren deze video. Er stond bij uitgelegd dat jongeren meestal op deze manier de straat op gaan en het elk jaar erger wordt (dit was in 2015).
Je ziet aan het einde ook iemand die er woont zeggen dat ze dit liever niet zo heeft, want de volgende dag moet men weer naast elkaar leven.
Dus of het wel of geen feestdag was, het ziet er hoe dan ook niet al te best uit.
Bericht gevonden:
Jezus wat heftig die uitspraken. Zo mega jong ook die kids.
Nee, het is absoluut geen onschuldige feestdag, die o.a. wordt gevierd door extreem-rechtsen, de gemoederen laaien ieder jaar wel wat op in aanloop ernaartoe. De optocht door de stad (en de islamitische wijk) (dance of the flags) is best vernederend en polariserend.
De uitspraken van die jongeren in het filmpje zijn ook heftig . Die groeien op met zoān haat.
Heeft iemand de serie Fauda wel eens gezien? Het is wel een vrij pro-Isrealische serie, maar geeft wel wat weer over het leven van beide volken. En in wat voor verdriet en haat beide kanten opgroeien. Dat is best heftig. Twee jaar terug had ik de kans om tijdens mān trip naar SA ook naar de moskee al-Aqsa te gaan, maar durfde het vanwege mijn afkomst helaas niet. Heb er echt wel spijt van!
Ja dat vond ik echt een megagoede serie! Al is het wel behoorlijk pro Israƫl inderdaad.
EƩn van die acteurs uit de serie vind ik heel tof, maar die was afgelopen week dus behoorlijk fel over Palestina op Instagram. Vond ik toch wel een beetje heftig om te lezen zo. Besefte ineens dat hij natuurlijk heel erg pro Israƫl is terwijl ik er juist heel kritisch tegen aan kijk.
Tussen al het slechte nieuws ook iets heel moois:
https://www.instagram.com/tv/CO09NfEJoef/?utm_source=ig_web_copy_link
De tranen rollen over mān wangen, dat je als buurt/gemeenschap erin slaagt om hier samen, met succes tegen in opstand te komen.
Wow en what about onschuldige Palestijnen steunen die helemaal geen bescherming hebben daar? Ongelofelijk
Jaā¦ echt joh. Als er een kant is waarbij je van zelfverdediging kan spreken is het niet israel.
dit zelfverdediging noemen wtf
ik mis de mogelijkheid om op een bericht te reageren met
Ik huil
Aināt no thing like an onschuldige Arabier volgens Rutte.
Ik vind het ook heel questionable dat hij dit Tweet vanaf dit account terwijl hij demissionair is. Ik dacht dat ze zich dan niet met omstreden zaken mochten bezighouden.
Tja, als er een onderwerp omstreden is, is dit het wel
(En een demissionair kabinet houdt zich niet bezig met omstreden zaken)