Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Is dit trouwens een betrouwbare bron?

Nee dit komt van Vizier op Links.

4 likes

Ik kan alleen deze Deense site erover vinden:

https://www.information.dk/indland/2021/04/deltager-boerneprogrammet-ultra-smider-toejet-doemt-overgreb-paa-barn-dr-fjernet-programmet

Maar ook met Google Translate word ik er niet veel wijzer uit.

https://www.hln.be/wetenschap/archeologen-ontdekken-oudste-menselijke-begraafplaats-in-afrika-resten-gevonden-van-3-jarig-kind-dat-80-000-jaar-geleden-te-rusten-werd-gelegd~a17795f4/

“Archeologen ontdekken oudste menselijke begraafplaats in Afrika: resten gevonden van 3-jarig kind dat 80.000 jaar geleden te rusten werd gelegd”
Cool dit! Zo bizar dat dit 80.000 jaar (!!! mijn hersenen kunnen dit amper bevatten) geleden gebeurde en dat wij daar nu nog resten van vinden en onderzoeken kunnen doen.

9 likes

Ik vind dit zo’n lief artikel, maar lijkt me echt een hele moeilijke situatie. Een man uit Kiribati (eiland ergens in de Stille oceaan) die begin maart 2020 naar Nederland kwam om voor een prille liefde en hier nu noodgedwongen zonder verblijfsstatus woont.

11 likes

En @Janniebeton

Klopt wel. Vantevoren had iedereen een AVG (en de deelnemers hebben verder geen contact gehad met de kinderen en er was altijd 10 meter afstand tussen deelnemers + kinderen, en er waren leraren en een productieteam. Toendertijd was deze man (nog) niet veroordeeld.

Toen de mensen van omroep er achter kwamen (nog voor de veroordeling) is de aflevering gelijk verwijderd en dat was het dan (samen met bovenstaand statement).

Blijkbaar heeft de veroordeelde man ook er een paar woorden over gezegd nml dat het voor hem niks er mee te doen had maar dat hij kon begrijpen dat het verwijderd is.

Hele nare samenloop van omstandigheden maar het was niet gerelateerd aan de tv serie en er waren verder geen risico’s. Is de conclusie van Deense media. Is ook vrijwel niet opgepakt in het nieuws.

5 likes

Wat een mooi artikel! Ze klinkt aan het eind wel echt alsof ze een toekomst samen ziet met hem. Maar idd het klinkt als een lastige situatie

1 like

Ongelofelijk hoe de Palestijnen worden aangevallen in hun moskee. Zo vreselijk om dit te zien

6 likes

Verschrikkelijk. Echt buikpijn ervan.
Echt, wat is de wereld toch ontzettend oneerlijk.

1 like

Ik kan er echt mijn hoofd niet bij dat de mensen die zelf zo vaak in de geschiedenis vervolgd zijn dat nu zelf bij anderen doen :exploding_head:

2 likes

Dat is helaas iets dat je vaker ziet bij volkeren die genocide hebben meegemaakt.

De Armenen in Nagorno Karabach in de jaren 90
De Tutsi(regering) van Rwanda die over de grens in de DRC milities opereerde in de tweede Congo oorlog.

12 likes

Zo heftig! Je ziet het ook met kleiner persoonlijk trauma als emotioneel of fysiek misbruik idd, dat mensen dat dan bij hun kinderen weer doen. Maar ik vind het zo gestoord, en ook met de Joden/Israël nog extra omdat het niet iets is wat je kunt vergeten ofzo. Persoonlijk trauma kun je nog wegstoppen en is enkel jijzelf, maar dingen als de holocaust worden door een groot deel van de wereld ook nog herdacht en de Joodse mensen zijn volgens mij verder ook juist héél bewust van hun geschiedenis. En zo collectief ook, gaat niet maar om één persoon die dit doet. Mja als je jaarlijks zoveel geld van de VS krijgt en er zonder consequenties wapens van blijft kopen waan je je ook wel onschendbaar misschien

1 like

Het hangt samen met het bewustzijn van hun eigen collectieve verleden en de wijze waarop ze zichzelf/hun land/de cultuur willen behouden. Je zou het kunnen zien als een extreme rechtvaardiging van (bijna) alle mogelijke middelen om het volk niet weer slachtoffer te laten worden. Alleen eindigt dat er vaak in dat ze dan zelf de agressor worden, maar wel altijd uit een oogpunt van het eigen volk beschermen en eigen behoud, hoe krom dat ook lijkt voor een buitenstaander.

In de ogen van veel IsraĂ«liĂ«rs voelt het ook veel dreigender dan dat wij dat van buiten zien, juist vanwege dat verleden. En daarom krijg je ook die extremere reactie, het is niet dat ze besloten hebben “okĂ© deze ronde zijn wij de baddies, boeie dat we beter zouden moeten weten”, het is eerder dat buitensporig optreden tegen kleinere (mogelijke) bedreigingen genormaliseerd wordt met de gedachte “we kunnen dit niet opnieuw laten gebeuren met ons”.

Het is nog veel complexer dan dit, maar het is niet bewust zo hypocriet als het lijkt zeg maar.

19 likes

Thanks, ‘snap’ het wat beter nu idd.

1 like

Het helpt ook niet dat het heersende denkbeeld/propaganda daar ook heel anders is dan hier. Ik sprak van de week met een Israelische jongen en die flipte ook echt compleet de pan uit toen ik kritiek had op Israel terwijl hij in normale situaties echt de redelijkheid zelve is.

Om een voorbeeld te geven, hij en veel mensen daar geloven oprecht dat Palestijnen een soort van hoax zijn en bedacht zijn door landen als Jordanië, Syrië en Libanon om hen te fucken

5 likes

Datzelfde zie je ook wel terug bij het seksuele moraal, opvoedkundige kwesties e.d. toch? Niet echt te vergelijken misschien, maar wel dat je van het ene extreme naar het andere gaat en dan later ergens in het midden uitkomt. Omdat je gewoon ‘strijd’ voor je eigen leven/gelijk en je dat ook niet zomaar op gaat geven als je dan daar bent gekomen, dan wil je dat ook graag behouden.

Niet echt een slimme keus van de IKEA. Een gele sticker op de borst :woman_facepalming: voer voor wappies.

4 likes

Mensen moeten echt stoppen om alles met genocide te vergelijken. Je wordt niet systematisch uitgemoord, er wordt je gevraagd om vrijwillig een fucking sticker te dragen terwijl je je meubelen koopt. Tering zeg.

34 likes

Ik snap niet waarom hier niet meer aandacht voor is, er worden onschuldige mensen, kinderen vermoord en dit komt zo weinig in het nieuws. Ongelofelijk wat de Palestijnen wordt aangedaan, niet te bevatten.

3 likes

Ik heb hier de afgelopen dagen meerdere keren om gehuild, ik voel me ZO machteloos :broken_heart: het is echt echt echt verschrikkelijk dat dit nog steeds zo door kan gaan :pensive:

Zionisten staan gewoon te feesten met speakers en al omdat er brand is aan de andere kant. https://www.instagram.com/p/COtLk5KgSf5/?igshid=lrqco6slmyul

1 like