Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja een van de jongste dochters woont inmiddels al ergens anders.

Wauw wat een nachtmerrie. Moeder is 25 ook. Ben je wel meteen klaar.

10 likes

Huh maar dit kan toch niet natuurlijk gebeurd zijn? Ik dacht dat zoveel meerlingen eigenlijk altijd door IVF komt. Daar is in NL toch ook wetgeving voor waardoor je niet zwanger wordt van tientallen kinderen?

Op de nos stond dat ze uit Timboektoe kwam. Dat, in combinatie met de 9 babies leek mij nogal fake news, maar ik heb inmiddels op Google maps gezien dat Timboektoe echt een bestaand iets is.
Ik dacht altijd dat het een verzonnen suske-en-wiske-term was.

25 likes

Ik zag weer wat langskomen dat het belachelijk is dat bevrijdingsdag geen nationale feestdag is, of maar eens in de 5 jaar, en daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar nu zag ik ook reacties langskomen dat we Hemelvaart of Pinksteren er wel voor kunnen inruilen, maar dat zou echt kut zijn want die vallen gegarandeerd op een werkdag en 5 mei kan ook in het weekend zijn, dus dan heb je juist minder vrije dagen?!

Sowieso het idee van dat je er een andere dag voor moet inleveren, kost bedrijven zeker weer te veel geld :angry:

5 likes

Als we die beredenering gebruiken, kunnen we toch Koningsdag wel inruilen? Vind de gedachte achter Bevrijdingsdag een stuk belangrijker dan de verjaardag van een koning vieren met wie ik niks heb.

Gadverdamme heb me gisteravond ook weer zo geĆ«rgerd aan hoe verveeld en ongeĆÆnteresseerd hij op de Dam stond.

15 likes

Hoezo inruilen, geef gewoon extra, en doe de dag van de arbeid er dan ook maar bij. Nederland is 1 vd karigste Europese landen wat betreft feestdagen. Doe Prinsjesdag dan ook maar, en Halloween, en Allerheiligen ofzo, wat hebben we nog meer.

36 likes

Zullen we doen dat op de Dag van de Arbeid alleen VVD-stemmers moeten werken.

36 likes

:cry:

28 likes

Ja klopt maar ik heb die optie lekker sturend bewust weggelaten want ik wil gewoon Ć©n Ć©n :joy:

@lemongrab misschien kunnen we onze samenleving een stap richting meer inclusie brengen en iedereen op elke religieuze feestdag vrij geven :raised_hands:
En op je eigen verjaardag, want als ik vrij ben op die van iemand anders waarom dan niet ook mijn eigen!

5 likes

Persoonlijk mis ik feestdagen tussen september en november. De zomer overleef ik wel zonder, maar daarnaā€¦
Of januari en februari, de meest deprimerende maanden van het jaar

24 likes

Doe carnaval maar

2 likes

Grappig, ik verbaasde me juist hoe hij zich hier altijd zo ernstig en serieus bij kan blijven kijken. En hoe hij altijd zoā€™n pose aan kan nemen tijdens het herdenken.

Ik zag echt de radartjes in zijn hoofd draaien: is it over yet? Stond ie ineens weer omhoog te kijken of opzij.

Echt die man mag zo blij zijn met een vrouw als Maxima naast zich. Tijdens de voordrachten en toespraken zie je haar aandachtig luisteren. Misschien is dat ook wel een trucje dat ze toepast hoor, maar het is in ieder geval geloofwaardig.

7 likes

Het is ook wel een beetje wat je wil zien hĆØ? Als hij je bec is, is elke blik en elke houding waarschijnlijk verkeerd in jouw optiek

2 likes

Hij is niet mijn bec.

Naja een erg warm hart draag je 'm zo te lezen niet toe. Prima hoor, maar mijn punt is dat als je wil zien dat hij er verveeld bij staat of wat dan ook, je dat ook sneller zo gaat invullen als hij gewoon alleen maar staat te zijn. Ik vond het zelf helemaal niet.

Ik heb lang gedacht dat Annie MG Schmidt Kudelstaart heeft bedacht tot ik een keer een bus zag die erheen ging :exploding_head:

11 likes

Dat is gewoon een verschil van mening toch? Ik kan me toch wel aan iemand ergeren zonder dat ik daar een hele disclaimer bij hoef te zetten.

is hij je snacc :smirk:

4 likes