Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Daar heb je zeker een punt! Ik had misschien gewoon gehoopt dat er wat progressie in hun denkwijze zou zitten nu er ook vorig jaar ook een vrouwelijke wethouder is aangesteld.

2 likes

Het ging hier gisteren in het TK21 topic ook over!

1 like

Leipe shit

4 likes

https://www.hln.be/brecht/brandweer-zet-blushelikopters-in-voor-immense-brand-in-natuurgebied-groot-schietveld-in-brecht-ook-inwoners-antwerpen-moeten-ramen-en-deuren-gesloten-houden~ab36122f/

Brand in een Belgisch natuurgebied waar militairen ook schietoefeningen houden. Ze zijn bezig met blushelikopters en de Nederlandse brandweer komt ook helpen las ik.

Vind het vreemd, het is al een paar weken relatief droog (oppervlakte dan, ondergronds niet), daar hou je toch rekening mee? Hopelijk raakt het snel geblust.

Inderdaad, ik woon er zo’n 30km vandaan en ruik een rooklucht tot hier! Zonde van de natuur.

Ben stiekem blij dat de wind richting Antwerpen staat, anders had mijn dorp er waarschijnlijk ook last van gehad. Heftig dat je dat tot zo ver ruikt. In Antwerpen zou er zelfs as uit de lucht vallen?? Apocalyptisch wel :sweat_smile:

Inderdaad zonde van de natuur. Las dat er 400-500ha in brand zou staan, echt veel!

:sob::sob::sob: Wauw, dat dit de kamerleden kan overkomen en dat ws Rusland dit nu dus effectief inzet. Eng

9 likes

Ben benieuwd of er nog iets meer gezegd wordt over het ‘waarom’ en ‘hoe’. En hoe zit het met gevoelige info? Maar echt creepy dat je gewoon met een oplichter praat en niks doorhebt.

1 like

Waarschijnlijk een spionnen actie, om verwarring en angst in de buurland te verspreiden om zelf meer macht te verkrijgen?

(oke ik heb te veel homeland gezien, al hou ik rekening met valse spelletjes van de Russische overheid)

1 like

Ik ben echt zo klaar met die stigmatisering van armoede, zoals ook in deze tweet en vooral die reacties er onder. Alles komt voorbij; in NL kan je niet arm zijn want dan ben je dom en heb je verkeerde keuzes gemaakt, arme mensen hebben wel huisdieren/ sigaretten/ kunstnagels/McDonalds /liggen hele dag in bed, als je geen boterham met pindakaas kan smeren voor je kind ben je een hufter

29 likes

Wauw wat een vreselijk ignorant arrogante kuttweet zeg

5 likes

Ik vind dat die twee dingen helemaal niks met elkaar te maken hebben? Er is armoede Ă©n er zijn mensen die het moeilijk vinden om met geld om te gaan of daarin verkeerde keuzes maken. Als iemand in armoede leeft is dat dus niet per definitie ook het tweede en andersom ook niet.

Maar mensen worden gesterkt in hun vooroordeel door programma’s waarin mensen met armoede te zien zijn en er 4 huisdieren rondlopen en 2 blikken shag op tafel staan. Denk dat het gros nog nooit van dichtbij armoede gezien heeft of het niet wil zien.

11 likes

Ja Sylvia dat is het, luiheid. God wat is dat toch een rotmens. Soms weet ik niet of ik een tweet van haar lees of van Nanninga ofzo.

9 likes

Jezus die reacties ook. Dat mensen dan maar hun telefoon en internet abbonement moeten opzeggen :woman_facepalming: Buiten het betuttelende, zonder die dingen komen mensen in nog grotere problemen en geldnood. Wat fucking kortzichtig allemaal

6 likes

Ik vraag mij wel of hoe het komt dat er geen brood is? Daarmee bedoel ik is er geen voedselbank? Of komt het meer voor uit schaamte dat ze geen hulp durven te vragen?
Ik heb er geen verstand van dus vandaar mijn vraag

Vind het wel een hele nare tweet snap niet dat ze dat soort dingen de lucht in slingert

1 like

En dan zegt ze ook nog eens dat ze weet hoe het is om arm te zijn. Dan vraag ik me af wat haar definitie is

Oh ja dat zeggen mensen vaak en dan vergelijken ze het met toen ze een blutte student waren ofzo. Alsof dat vergelijkbaar is met systematische armoede en dan ook nog daarin kinderen opvoeden.

12 likes

Kunnen zoveel redenen voor zijn. Allereerst: niet alle armen kunnen naar de voedselbank. Ik had een aardig verdienende alleenstaande moeder van twee kinderen met schulden. Ze werkte fulltime. Er bleef teveel over voor de voedselbank, maar te weinig om fatsoenlijk van te eten. Als zij een inschattingsfout maakte aan het begin van de maand, kwamen we aan het einde tekort. Als er iets stuk ging ook.

Daarnaast: zij had nul ruimte. Emotioneel neit, financieel niet. Mijn moeder ging regelmatig om 07:30 de deur uit. Als ze een tijdje in de ochtend goed voor ons zorgde, kwam ze te laat op het werk en was er gezeik. Daarna volgde weer een periode waarop ze extra vroeg de deur uit ging om haar collega’s te plezieren. Mijn zusje en ik bleven dan alleen samen over. Ik bracht haar naar de bso en moest daarna mezelf redden. Regelmatig was er wel brood, maar had ik daar gewoon geen zin in. Dan belandde ik ook zonder op school.

Wat ik hier maar mee wil zeggen; armoede is zoveel complexer. Je kan echt het geld niet hebben, je kan ook volledig de draai kwijt zijn en er niet voor zorgen. Je kan ook wel eten hebben, maar al tijdenlang hetzelfde kutbeleg op je kinds boterham moeten smeren waardoor het kind de boterhammen liever weggooit. Zoveel smaken.

54 likes

Soms maken arme mensen geen aanspraak op de voedselbank omdat ze

• niet arm genoeg zijn
  • al drie jaar gebruik hebben gemaakt van de Voedselbank, dan stopt het gewoon
8 likes

Dat wist ik niet, wat erg dat zoiets kan stoppen!

@Shaaar wat heftig

1 like