Dat is zeker zo, maar qua schadelijkheid voor de gezondheid is het niet perse te vergelijken.
Oh ja sorry ik dacht dat @Mexi vooral bedoelde om voorlichting te geven over het bloed wat er achter drugs zit!
Ik vind trouwens het âmaar alcohol is ook schadelijkâ argument altijd zoân dooddoener. Ja, is zo, en mensen weten dat, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat drugs opeens goed zijn en ook allemaal gelegaliseerd moeten worden, dat slaat echt als een tang op een varken. Echt zoân argument om drugs te verdedigen op een hele rare manier want je zegt er uiteindelijk niks mee
Hoezo excuses/verklaringen, ik meng me gewoon in een discussie en reageer op iets wat @Mexi aankaartte. Ik vind ook dat mensen het grotendeels gewoon leuk vinden, maar er is echt wel te speculeren over onderliggende maatschappelijke redenen. Dat mensen nu meer ketamine gebruiken bijvoorbeeld dan xtc, daar is echt heel veel over te zeggen en vind ik interessant om over na te denken.
Valt me wel op trouwens dat vaker gebeurd dat zodra het over drugs gaat en mensen daar dieper op in gaan of bijvoorbeeld positieve dingen te zeggen hebben over psychedelica, er dan reactie op komt dat mensen het zogenaamd âgoed aan het pratenâ zijn of excuses verzinnen. Prima als men drugs âniet goedâ vind maar dat betekent niet dat iedereen die daar wat anders van vind er dan een excuus voor aan het verzinnen is. Beetje irritant om voor mij te bepalen waarom ik iets zeg.
Ja en hoe word het meer beschikbaar? Omdat er meer vraag naar is. Mensen gebruiken ook helemaal niet meestal gewoon wat beschikbaar is, mensen gaan op zoek naar wat ze willen gebruiken. Als mensen een drug niet leuk vinden omdat het niet aan slaat gebruiken ze het ook niet. Het gaat over partydrugs hĂš niet over junkies die bij wijze van zelfs paracetamol slikken om zichzelf te verdoven
Op veel kleiner niveau is het al een ramp . In mijn straat woont een familie waarvan de zoons een netwerkje aan dealers etc. runnen. Zeg maar middensegment Mocro Mafia irl. Dat is af en aan scootertjes, ruzie om geld, ruzie met anderen die in âhun gebiedâ proberen te werken, vechten, politie, intimidatie van buren die klagen, heel veel klanten die hier in de straat komen hangen en gebruiken, en dan af en toe dikke autoâs met Duitse kentekens voor de deur voor de handel, een paar jaar geleden zelfs op straat schoten gelost, het is echt een klotezooi. Overlast voor de hele buurt, maar wat ik nog veel kutter vind: ik zie jonge jochies (brugklasleeftijd) eromheen hangen en nieuwsgierig doen, en je kunt er gewoon op wachten dat die smerige eikeltjes er weer een bij weten te ronselen. Nieuwe loopjongens.
En dit zijn gewoon de jongens die keurig op hun scootertje komen voorrijden nadat je met een appje ergens anders in de stad je bestelling hebt gedaan he. Ik kan me daar echt heel kwaad om maken, wat een ellende daar allemaal achter zit en het contrast tussen deze jonge jongens en hun super verantwoordelijke klanten.
Ik ben me daar heel bewust van, dus ik koop al tijden geen fast fashion meer en eet 80 procent vegan en 20 procent vega . Dus ik ben op dat vlak niet hypocriet bezig, maar in weet dat veel mensen dat wel zijn.
Ik vind het persoonlijk alleen wel lastig dat alle âwokeâ mensen wel allemaal massaal pillen staan te slikken op festivals of feesten of coke lopen te snuiven op toiletten, en er helemaal niet wordt gesproken over waar dat spul vandaan komt. Je houdt gewoon een business in stand waar mensen worden gechanteerd, onderdrukt, mishandeld of zelfs vermoord. En dat zijn heus niet allemaal mensen die bewust kiezen voor de criminaliteit (denk aan de broer van Nabil B., de kroongetuige, of Derk Wiersum). Jonge naive jongens uit een kansarme achtergrond die gouden bergen worden beloofd, maar waarvan eigenlijk het leven wordt gestolen; ofwel eindigen ze in de cel, of met een kogel door hun hoofd.
Ik vind het echt verschrikkelijk kortzichtig en privileged dat mensen het alleen maar over de gezondheidsrisicoâs rondom drugs hebben. Alsof dat het grootste probleem is, de gezondheid van de rijke witte mensen die het gebruiken. Prima als je eens een pilletje wil pakken of graag snuift, maar erken dan ook gewoon dat het wel om een groot maatschappelijk probleem gaat en dat je het zo in stand houdt (net zoals vleeseten en fast fashion dat doen).
Het is ook ontzettend stom van mij om daar zo verbaasd over te zijn. Ik heb ook een lange tijd op bijstandsniveau geleefd en toen de Primark net nieuw was heb ik ook in de rij gestaan.
Alleen is het financieel niet beter voor je gezin om daar kleding te kopen. Je krijgt er even een goed gevoel van, dat wel.
Alleen alles aan hun producten is er op gemaakt dat het snel stuk gaat. Je wordt ook lekker gemaakt met andere goedkope producten die je perse moet kopen.
Dit is niet perse de schuld van Primark, maar een bewuste functie van kapitalisme. Het houdt de ongelijkheid in stand, terwijl bedrijven er alleen maar rijker van worden.
Primark heeft inderdaad een baggere kwaliteit, maar in vergelijking met andere betaalbare ketens doen ze het volgens mij echt niet veel slechter. Een shoppende die de Primark om de kwaliteit overslaat en vervolgens h&m koopt, koopt echt niet ineens iets dat wel seizoenen lang mooi blijft (waarin het prijsverschil zoals ik primark vroeger kende Ă©cht heel groot is. Komt zo voor dat je bij Primark twee of drie keer hetzelfde kledingstuk kan kopen). En diezelfde persoon heeft ook niet ineens de euroâs (of het geld ervoor over) om een kwalitatief aanzienlijk beter kledingstuk te kopen.
Is dit serieus?? Dat mag toch niet eens.
Jawel, hun plan wel. Het vlammetje is een beschermd symbool en mag dus enkel door de politie gebruikt worden, maar het (bijkomende) Antwerpse politielogo dat ook in de tweet staat is hun eigen ding en daar mogen ze dus mee doen wat ze willen. Een van de ideeĂ«n waar ze naar polsen is of mensen een paraplu met dat logo zouden willen đ„Č
Pfff belachelijk. Daar zijn politielogoâs in mijn ogen niet voor bedoeld.
Is dit een grap?
Helaas niet. Ben hĂ©Ă©l benieuwd wat er uiteindelijk uit hun enquĂȘte komt, denk dat er weinig mensen voor te springen staanâŠ
Klinkt bijna als een slechte, verlate 1 april grap.
Omg ik vind dit echt fucking heftig! Doe even normaal!?!?!
Die mensen zijn echt ziek!! Wtf
Ik heb het filmpje afgezet toen dat ding op de auto af kwam, die angst in de stem van de beller Niet normaal, hoop dat die idioten een flinke straf krijgen. Dit had zo gemakkelijk fout kunnen aflopenâŠ