Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja afschuwelijk die beelden idd. Je ziet ze gewoon door de lucht vliegen. Mss wel de heftigste valpartij die ik ooit heb gezien.

Ik las net trouwens ergens dat een arts van het ziekenhuis waar hij ligt heeft aangegeven dat zijn toestand kritiek maar stabiel is en dat hij geen hersenbeschadiging heeft maar wel ‘heavy chest injuries’. Dat klinkt ‘gelukkig’ al ietsje hoopvoller dan een paar uur geleden.

Ik werd er ook ontzettend kwaad van, wat Groenewegen gedaan heeft kan gewoon niet. Ik snap dat je fanatiek bent en wil winnen maar je duwt iemand niet bewust de hekken in. Natuurlijk heeft hij het niet bewust gedaan met het idee dat er zo’n ongeluk zou gebeuren maar zon elleboogje is niet de eerste keer bij hem.
Hoop echt dat het goed komt met Jakobsen.

Ik ben vooral boos over het feit dat er niet eens een keer harde straffen komen voor dit soort acties. Wat Groenewegen gedaan heeft, is niet goed te praten. Maar we hebben al vaker dit soort belachelijke taferelen gezien en de consequenties zijn veel te laag. Vraag me soms af of er eerst een renner moet omkomen voordat ze dat inzien.

1 like

Eens. Ik denk dat er veel te veel naar alleen geld wordt gekeken en de veiligheid van renners daarbij van ondergeschikt van belang zijn.

1 like

Wow de reacties op de instagram van Dylan Groenewegen zijn niet mis. Mensen gaan tekeer en schrijven onder iedere foto wel lelijke dingen.

Ook echt onder de aankondiging dat hij vader wordt, dat zijn kind een moordenaar als vader heeft enz, pff heftig. Ik vind ook echt dat dit gedrag in het wielrennen harder moet aangepakt worden hoor maar die storm die je tegenwoordig op social media krijgt is echt nergens goed voor denk ik…

Pff ik ben hier onlangs ook achter gekomen en het maakt me zo moedeloos. Ik kan er gewoon niet bij dat wereldleiders hier vanaf weten en er niets aan doen. Dit laat zien dat China echt machtig is…

1 like

Op dit soort momenten ben ik blij dat ik een vegetariër ben en niet verantwoordelijk voor deze shit ben. Ook zo zielig dat die andere varkentjes alsnog in een andere truck gezet zijn. Laat ze gewoon leven!

2 likes

Fucking 200 ook in zo’n vrachtwagen hé… hoe durf je. Prop eens 200 mensen in zo’n wagen, probeer je voor te stellen hoe dat zou zijn.

6 likes

https://www.ad.nl/binnenland/vete-in-drillrapwereld-eist-opnieuw-dodelijk-slachtoffer-helaas-heb-je-het-niet-gehaald-soldaat~a099f638/

Zooo bizar

Ik weet niet of dit het juiste topic is. Maar ik zag net de stories van Jesse Klaver. Er zou vandaag een stemming zijn in de Tweede Kamer over de motie betreffende de verhoging van salaris voor zorgpersoneel. En de coalitie is gewoon weggelopen? Zodat er geen quorum was en de stemming niet kon doorgaan. Echt ongelofelijk, kan er echt niet bij met mn hoofd

Er is ook al twee keer tegengestemd (ook waarbij er elke keer iemand te laat kwam). Weet alleen niet of dat over hetzelfde gaat. Een grotere ‘fuck you’ kan je niet geven aan het zorgpersoneel, vind ik.

1 like

Maar waarom dan wegrennen ipv dit voorhouden? Vind dit gewoon raar en er worden ook rare excuses gemaakt (en deze heb ik daarbij nog niet gezien).
Ik stem al jaren op dezelfde partij (die nu in de coalitie zit), maar begin ernstig te twijfelen nu.

Viel me overigens in dat filmpje van de NOS op dat rob jetten wel was blijven zitten.

Ik heb het idee dat D66 steeds meer afstand neemt van het huidige kabinet. Ook met het oog op de verkiezingen lijkt me. En misschien was de rest van de D66 fractie wel verdwenen en maakte het daarom niet meer uit dat Rob Jetten bleef zitten. Al kan ik me niet voorstellen dat ze echt zo berekenend zijn daar. Of wil ik dat niet geloven.

2 likes

Ik kan me enkel voorstellen dattie berekend was op blijven zitten voor het beeld.
Tegen stemmen voor de verkiezingen zie je idd heel duidelijk, strategisch echt slim.
Ik volg motiemeter op instagram (aanrader!) en dan zie je dat ze sommige stemronde volledig niet mee stemmen, en dan soms weer een ronde alles mee stemmen (met de coalitie dus)
Dat ik denk van volgens mij proberen jullie van 2 walletjes te eten.

4 likes

Het wordt tijd dat wij die coalitiepartijen eens wegstemmen bij de aankomende verkiezingen. Wat een Lafaards

1 like

Ik doe al jaren mijn best maar ik vrees dat we volgend jaar gewoon met Rutte IV zitten :cry: Tegen Rutte V wordt het zorg- en onderwijspersoneel zeker alleen nog maar betaald met applaus en Ritualspakketten.

13 likes

Aan mij gaat het niet liggen! Ik heb alleen echt geen flauw idee waar ik op moet gaan stemmen. Heb nog even om me erin te verdiepen maar ik heb op alle partijen wel wat aan te merken de laatste tijd. (Links bedoel ik dan. De rechterhoek past niet bij waar ik voor sta.)

Het ligt wel iets ingewikkelder. Die motie is al twee keer verworpen, de coalitie wil het niet hebben. Vervolgens wordt er in het reces (waardoor je ervan uit mag gaan dat het onmogelijk is om 150 leden bij elkaar te krijgen) tijdens corona (aanvullende regels rondom aanwezigheid en veiligheid) nogmaals geprobeerd die motie in te dienen. De coalitie stapt op (imo terecht) want er wordt gestemd over een voor heen super gevoelig onderwerp, met een samenstelling waardoor de motie sowieso aangenomen wordt.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het niet aannemen van de motie schandelijk, maar het probleem is niet het weglopen, het probleem is het consequent regeren van partijen die sowieso niet van plan zijn structurele verbeteringen in de publieke sector door te voeren.

@grace rituals is nog te duur, hooguit nivea.

4 likes