Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Mooi ook hoe iemand die tot over haar oren in de complotten en angst zit het heeft over.‘dat mensen elkaar niet meer vertrouwen’ en hoe erg dat is :zipper_mouth_face:

Vind het ook fascinerend hoe de afgelopen 1,5 jaar iedereen zichzelf een soort klokkenluider vind. Echt iedereen gaat ineens live of heeft een mening of inzicht dat de wereld in moet.

3 likes

Ik heb maar de helft bekeken omdat ik het niet langer aankon maar heeft ze nu haar 4 kinderen van school afgehaald omdat ze bang is dat haar kinderen daar verkeerde informatie krijgen? Krijg er bijna sekte gevoelens van

3 likes

Ja maar jij weet niet hoe het is om buitengesloten te worden en als uitschot te worden behandeld. Zij welll :sob:

Echt deze filmpjes zijn heerlijk. Net als die HermanCainAwards subreddit

1 like

Ew ew ew eeewww…! Krijg hier letterlijk kippenvel van, haha dit doet wat met je.

8 likes

12 likes

Gatver wie bedacht dat dit een goed idee was om te tekenen en daarna óók nog eens te plaatsen :sob:

9 likes

Ik schrok gewoon echt toen ik dit zag haha, brr

1 like

Ik zie hier ook de humor niet van in

3 likes

Dit is toch absurd. Hoe kom je op zulke ideeën. Echt, waarom?!

1 like

maar dat mag toch ook helemaal niet? die kinderen zijn toch leerplichtig :thinking:

Heel eerlijk: ik vraag me eerder af hoe je erop komt om dit in een grote zaak te vervolgen als terreurverdachten. Als ik het goed begrijp hebben ze dus met elkaar geappt over hoe ze politici gingen neerschieten en IS filmpjes gekeken? That’s it? Niet dat dat helemaal ok en top is hé, maar terreurverdachten is als dit het is ook wel weer lekker zwaar. Vraag me dus ook af: was er planvorming?

Ik vind het echt een typische manier van denken om dit het ultieme tuig te vinden in een land waar je de laagste van de laagste dingen in de kamer mag zeggen in het kader van democratisch proces om vervolgens uitgenodigd te worden in elke talkshow om die lage uitspraken nog eens te herhalen.

5 likes

Buitengesloten op basis van privilege? En wat bedoel je met knappe witte vrouwen en hoezo zouden die nooit buitengesloten zijn? Ik ken best knappe transvrouwen, lesbische vrouwen en gehandicapte vrouwen of arme vrouwen die wit zijn en toch worden buitengesloten in bepaalde situaties. Of eigenlijk ook gewoon cis hetero able bodied vrouwen die anders worden behandeld puur omdat ze vrouw zijn.
Natuurlijk heb je het als wit persoon vele malen makkelijker dan als persoon van kleur maar ik vind dit dan weer een beetje een lege opmerking.

Ik doel vooral op een bijvoorbeeld Isa Kriens/Doutzen, natuurlijk worden vrouwen op tal van wijzen buitengesloten in deze samenleving. En zeker als je het dus heb over transvrouwen, gay, gehandicapt. Maar ik denk dat de groep die nu oproept dat ze gediscrimineerd worden vaak niet opkomt voor deze groep vrouwen (of personen).

Ik heb het niet goed verwoord maar bedoel dat dit over het algemeen een groep is met veel privileges en schuurt voor mij dat er nu moord en brand geroepen wordt over discriminatie, terwijl ze daar over het algemeen vaak stil over zijn

Ook n.a.v. de video die hierboven werd gedeeld

2 likes

Is dat die vrouw die steeds achter Hugo de Jonge aanliep?

2 likes

Ja!

Kreeg na deze ook een AD-artikel doorgestuurd met meer achtergrond over de jongens zelf en die advocaat weer aan het woord. Lijkt inderdaad storm in een glas water en gewoon domme Whatsapp-gesprekken. Enige onduidelijke is waarom er sinds de zomer al een onderzoek liep en er al zover werd gegaan om hen af te luisteren. Daar werd helemaal niks over gezegd. Er is een geheime dienst podcast en daarin leggen medewerkers van AIVD anoniem en in grote lijnen uit welke stappen ze moeten nemen voor ze over mogen gaan op zo’n heftige vorm van privacyschending.

Tegelijkertijd bleek vorige zomer dat AIVD zelf ook vreemde snuiten heeft rondlopen daar en sommige mensen al om het geringste verdacht zijn, dus dat is ook weer zoiets :upside_down_face:

2 likes

Denk dat je er als buitenstaander niet echt een oordeel over kan vellen. Want inderdaad: misschien hebben ze wel meer uitgevoerd (vandaar het onderzoek) óf is de aivd aan het kloten (ook niet uitgesloten). Vind daardoor die berichtgeving zo raar. Waar is de kritische reflectie?

2 likes

Jazeker Karin-Maria aka Kakvrij Denhaag

Tenzij er meer is heb ik nog nooit zo’n onovertuigende ‘geplande aanslag’ gezien als die domme appjes. Op basis van deze berichten heb ik in apps meerdere aanslagen beraamd op exen van vriendinnen en mensen die op me voordringen bij de bakker.

6 likes

Door dat kanaal dat je tipte ben ik gister in een rabbit hole gevallen van aggressieve wappies en een paar uur later ging ik redelijk uit m’n dak tegen iemand, wel terecht maar ik zag mezelf met andere ogen echt als zo’n hysterische schreeuwer (qua toon ofzo, die Isa-toon) Snap nu waarom ze allemaal zo gespannen zijn, waar je mee omgaat… :laughing:

1 like