Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja, maar hoe gemeend was dat wanneer ze eigenlijk geen idee hadden waar ze het over hadden en alleen iets hadden van ‘oh Rutte heeft iets ergs gedaan!’ en nu gewoon weer VVD gaan stemmen?

Heb ook met mensen gepraat over hoe erg de toeslagenaffaire was maar verder dan de kennis ‘ja het was erg, dat las ik op het nieuws’ ging dat niet hoor. Wat er echt is gebeurd weten ze niet en daardoor maakt het denk ik ook geen verschil wanneer het er toe doet/ze moeten stemmen.

2 likes

Jaaaaaaaaa

Omg eindelijk mijn sociaaldemocratische droom

Niet dan nu ineens voor Eerdmans stemmen ofzo hè en het hele forum meenemen

2 likes

Ik ga denk ik maar alvast een fitje voor de nieuwe verkiezingen scoren. Hopelijk maakt Rutte dan weer van die toffe filmpjes met zn mobiel.

Wat is er drastisch aan deze motie? Ze heeft letterlijk: een motie niet tijdig uitgevoerd, de kamer slecht geïnformeerd en riskeert daarmee mensenlevens. Dat allemaal bewust, de kennis was voorhanden. Er zijn bewindslieden om minder gegaan. En wie zou het beter doen? Om te beginnen de Kamerleden die ruim van tevoren aan de bel trokken en een grote rol in de evacuatie gespeeld hebben.

8 likes

Nou, er zijn wel landen die het wel beter hebben gedaan.
En dan die idiotie van dat er maar 3 van de 60 extra mensen mee mochten waarover gelogen wordt.

Dat er zo toch nog veel mensen geëvacueerd zijn is dankzij de ambassadeur en een groep journalisten/politici in NL die dag en nacht bezig zijn geweest voor BZ inzag dat ze mee moesten gaan werken. Dus dat is niet de verdienste van BZ.

3 likes

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de verhoudingen van CU en D66 nu liggen. Ergens hebben ze toch ook een gedeeld belang om zich van de VVD af te zetten.

Eerlijk @Drawster als Mark het wil / denkt te kunnen winnen, denk ik.

2 likes

Misschien wachten ze lekker tot maart (dan zijn normaal verkiezingen)

1 like

Ze gaan nu eerst een minderheidskabinet onderzoeken en ik denk zelf dat dit met kaag daar niet zoveel invloed op gaat hebben.

2 likes

Mijn ruggengraat na elk debat, kieswijzer, campagneposter of schandaal

afbeelding

Kan je niks beloven, heb zelfs een keer op Rutte gestemd zoals je weet. Maar wil best campagne voeren voor de rooien :hammer: :crescent_moon:

8 likes

Vind dit echt zo een bullshit, ze hebben zelf al gezegd geen minderheidskabinet te willen? Is dus gewoon tijd en geld verspillen en ondertussen lekker doorregeren alsof je niet demissionair bent :roll_eyes:

Het doet wel echt pijn als ik nu die kop van Rutte zien wetend dat hij nooit die verantwoordelijkheid zou nemen om op te stappen 🥲

9 likes

Ja drastisch is overdreven, want ik weet dat het op z’n plek is, maar ik haat Rutte gewoon zo erg inmiddels en eigenlijk vind ik dat niemand meer bloed aan z’n handen heeft dan hij. Dus iedereen die het juist doet, lijkt al te veel te doen :upside_down_face:

Merk dat ik er gewoon heel irrationeel van word.

2 likes

Oh true. Rotte hoort er niet te zitten, maar het is zonde dat de aanwezigheid van die plaaggeest de lat voor anderen (denkbeeldig) lager legt.

5 likes

Ja, maar als Kaag en D66 eerder uitgestapt waren in de formatie was het misschien ook eerder klaar met Rutte, Kaag heeft hem na de verkiezingen en telkens opduikende schandaaltjes wel in leven gehouden door blijven aan te schuiven en uiteindelijk blijkt nu dat ze toch waarde hecht aan haar principes.

Rutte krijgt superveel steun, het is makkelijk om te zeggen dat hij altijd fout zat maar de VVD is gewoon al heel lang de grootste partij en veel partijen werken graag en al lang met ze samen. Startende bij al die landgenoten die op de VVD stemmen.

Rutte gaat niet zelf weg, die heeft veel te veel fans overal

1 like

En als Mark Rutte stopt dan moet Hugo de Jonge of Carola Schouten het overnemen. (Denk tenminste niet dat Ollongren dan naar voren geschoven wordt.) Lijkt me wel leuk voor Schouten overigens.

1 like

Thanks! En vooral die landgenoten moeten daar eens mee stoppen. Maar denk dat die toch opnieuw op vvd zullen stemmen. Rijke lui.

1 like

Lol als Hugo dan geen burn out krijgt :see_no_evil:

Maar ze zijn wel de grootste he. Als Kaag/D66 had gezegd wij werken niet meer met jullie samen is dat niet democratisch.

afbeelding
:roll_eyes: Zeg gewoon: ze is een heel kundig diplomaat oid. Zal hij ooit over iemand zeggen dat ie “een grote meneer” is? (edit: mja misschien over zichzelf)

36 likes

Kijkt er toevallig iemand Jinek?

Azarkan: je moet ipv de corona app gewoon mensen proberen te bereiken, er kan zoveel meer op communicatieniveau. Je moet de jongeren en de mensen die moeilijk bereikbaar zijn bereiken

Also Azarkan: mijn zoon is niet gevaccineerd.

Dus jij kan niet eens je eigen zoon bereiken/overtuigen (argument van zoon was enkel ik wil niet/ben gezond/is gedoe), maar het kabinet moet daar wel als enige op gaan inzetten? :thinking:

11 likes