Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik ben dit demissionaire kabinet goed beu

6 likes

Moeten we weer afwachten wie @Zemraluani backt om de forumstem te bepalen!

8 likes

@Zemraluani suggestie: van Haga. Laten we zien hoe invloedrijk je bent!

2 likes

Nog niet! Haha

2 likes

Ik emigreer naar België, dat politieke systeem is me inmiddels duidelijker dan Whatever de fuck er hier allemaal wel en niet gebeurt.

I lost all hope today.mp3

11 likes

Vind je? Op de mensen hier na hadden de mensen die ik sprak echt geen idee hoe erg dat eigenlijk was. Alleen een beetje lachen en zelf de uitspraak ‘daar heb ik geen actieve herinering aan’ grappend gebruiken. Geen echte imagoschade en volgens mij is iedereen het al vergeten. En dan leef ik nog in een linkse bubbel, ook buiten dit forum.

2 likes

Ben stiekem ook wel blij voor Kaag. Eindelijk af van die kutzooi en die poppenkast in Den Haag (lees: onderhandelen met Rutte :clown_face:). Ze was zelf ook niet heilig, maar ze doet wel recht aan onze democratie.

1 like

Maar even alternatief scenario: denken jullie niet ook dat ze gaat omdat ze het haagse zaakje even zat is? Ik kan me, met haar ervaring, niet voorstellen dat je gelukkig bent met de manier waarop je met deze evacuatie bent omgegaan. Of dat dat de politiek is die je voor ogen had.

Edit; okay, ik kijk die afscheidsspeech. Ik vind echt iets van het gebrek aan zelfreflectiviteit. Óf ze is écht zo en dat is niet fraai.

10 likes

Ik had eigenlijk het idee dat ze het oprecht heel erg vindt. Denk dat ze liever minister van buza is dan partijleider van D66 maar dat vul ik totaal in

1 like

Maar ze gaat door met de formatie? Dus zo erg zou ze het wel niet vinden :woman_shrugging:

Correctie: er verandert niet zoveel, want ze blijven onderhandelen? Ze is gewoon geen minister meer? Ooooh, niks aan de hand? :joy::sob: Ik kijk vertraagd naar het journaal, is wel te merken.

3 likes

Ik dacht dat mensen nogal boos waren dat Rutte loog en Omtzigt was echt op dat moment the underdog. Maar ik kan mij vergissen

Ik wou net zeggen. En ze blijft fractievoorzitter. Hiermee neemt ze vooral afstand van het kabinet Rutte en de politiek van altijd blijven zitten. Ik vind hier echt niks zwaks aan.

1 like

Nou dat bedoelde ik ook weer niet, want ze gaat dit weekend samen met Rutte en Wopke in een of andere landhuis verder met formeren :sweat_smile:

1 like

Eigenlijk vind ik deze keuze dan nog raarder?? Wat is dit? Kaag behoorde tot één van de topdiplomaten in dit land. Ze heeft fouten gemaakt maar ze heeft ook fucking veel wel goed onderhandeld. Ben benieuwd naar wie dit drama oppakt. Kan mij voorstellen dat niemand staat te springen, maar oké.

1 like

NEE het antwoord is Hot Lili

1 like

Het gaat niet alleen om haar als persoon hè. Zij vindt dit bij een democratie horen en gelijk heeft ze.

6 likes

Dit was het nieuws was afgelopen keer lekker bezig over Rutte, waarom er ophef over Rutte is

Voor degenen die geen zin hebben om het fragment te bekijken:


Voor wie daar wel zin in heeft, vanaf 5:30

10 likes

Samen rozen deur aan deur aanbieden? Was vorige keer best leuk om te flyeren, PvdA stemmers zijn vaak van die gezellige oudjes.

1 like

Ik snap haar wel maar ik vind om te beginnen die motie van afkeuring drastisch. Meer naar de kamer van: wie zou het beter doen?

1 like