Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ah op die manier. Ik vond het zelf niet zo heel gek omdat de SP het ook weleens gebruikt. Maar volgens mij is het verder ook meer een Twitter dingetje, waar sowieso altijd iets meer gelinkt wordt met het marxisme.

1 like

Even klein dingetje ter verduidelijking over het frame “wit advocatenkantoor doet onderzoek naar zwarte man” dat telkens terug komt.
De partij heeft via de Landelijke Klachtencommissie, dat onafhankelijk onderzoek doet naar ongewenste gedragsvormen, hulp gezocht om een onderzoek in te stellen. Daarin was vrij weinig te kiezen over de samenstelling van die commissie.

12 likes

Deze wereld gaat naar de klote dus de rijken wealthy rich onder ons gaan alvast potentiële nieuwe werelden verkennen met hun centen en wij gaan lekker niet mee :upside_down_face:

Ik vind het echt zo irritant als mensen andere mensen aanspreken op vervelend gedrag jegens hen maar dan zeggen ‘ik vergeef het jullie’ of ‘ik stuur jullie liefde [want blijkbaar hebben jullie het nodig]’. Ik vind het overkomen alsof iemand te koop wil lopen als zen buddha master en alsof dat het grootste goed is terwijl er helemaal niets mis is met kutgedrag benoemen als kutgedrag en iemand daar verantwoordelijk voor houden.

5 likes

Waarom zijn Nederlanders zo… en dan ook nog durven vergelijken met racisme of homofobie. :crazy_face:

E7OwkRtXMAoWfVa

7 likes

België en Nederland hebben er sinds vandaag wat UNESCO Werelderfgoed bij!
O.a. de Koloniën van Weldadigheid(BE & NL): Koloniën van Weldadigheid uitgeroepen tot Unesco Werelderfgoed - RTV Drenthe
In België ook nog Spa, samen met andere kuuroorden in Europa: Spa en tien andere Europese kuuroorden uitgeroepen tot werelderfgoed | VRT NWS: nieuws
En Nederland heeft nog de Nieuwe Hollandse Waterlinie: Binnenlands Bestuur

9 likes

Ik denk dat het in dit geval meer een reactie is naar mensen die zij kent die nare dingen hebben gezegd. Volgens mij is dit niet de eerste keer dat ze aangevallen wordt online maar normaal wordt dat gedaan door vreemden. En nu waren het ook mensen op Twitter waar ze normaal goed mee is, denk ik.

Wat afschuwelijk dit, een kind zo toegetakeld. Die ongelukkige blik van haar, ik word hier echt verdrietig van!

1 like

Dat ze ook zegt “je mag zijn wie je wilt” en dan in elkaar geslagen wordt :cry:

Ja, echt verschrikkelijk. Die daders zijn ook zo jong nog. Ik kan me niet voorstellen dat die zo zijn opgevoed. Ik kan er echt niet bij hoezo je iemand zou willen mishandelen. Dat die jongens maar minstens verplicht een cursus stoeptegels schilderen en leggen mogen uitvoeren. Er zijn de laatste tijd weer zo veel schrijnende verhalen van zinloos geweld in het nieuws. Tijd om die stoeptegel onder het stof vandaan te halen. :beetle:

1 like

Ik kan me juist niet voorstellen dat ze niet zo zijn opgevoed. Een kind is toch niet uit zichzelf zo bekrompen en agressief? Helaas zijn er nog veel volwassen die wel zo denken en alles wat een beetje anders is agressief benaderen. Homogeweld bestaat ook nog steeds.

28 likes

Ja vaak als je op internet reacties leest van volwassen mensen staat het huilen je nader dan lachen. Wat een bekrompen, zielige mensen bestaan er nog.

Echt zo zielig voor het kind. Mijn hart breekt gewoon bij dit soort berichten. Hoe haal je het in je hoofd om een ander mens zo toe te takelen en ook nog om wat voor reden :sob:

4 likes

https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans-meisje-10-sterft-aan-de-pest-experts-manen-tot-voorzichtigheid~a9a97038/

Echt zo’n raar idee dat de pest gewoon nog steeds bestaat en dat er nu iemand aan is overleden. De laatste keer in de VS was in 2015. In Nederland in 1929.

Je hoort wel vaker dat in amerika mensen overlijden door ziektes waaraan hier aan heel lang geen mensen meer overlijden. Ik vermoed dat het zorgsysteem er toch eel iets mee te maken heeft? Dat mensen minder snel zorg opzoeken vanwege de hoge kosten.

5 likes

Het komt absoluut deels door het zorgsysteem, maar in Amerika komen ook nog veel meer dieren in het wild voor die allerlei ziektes bij zich (kunnen) dragen, vooral in de meer rurale en dunbevolkte gebieden. Amerikanen in dat soort gebieden lopen daarom ook veel meer kans om bepaalde ziektes op te lopen dan de gemiddelde Nederlander.

Wel echt een bizar idee dat er nog steeds mensen overlijden aan de pest. Ik wist wel dat het in Amerika nog wel eens voorkomt, maar ik vind 22 pestgevallen in 5 jaar in één enkele staat best wel veel.

3 likes

Ja ik zag dit bericht ook op LinkedIN en sommige reacties daarop zit ik ook ???. En dan heb je op dat medium je beroep/functie direct onder je naam staan.

Een dierenarts ‘we weten allemaal uit welke hoek dit komt’ en ook nog ergens iemand die notabene werkt in het onderwijs die ook een soortgelijk commentaar plaatste.

Ik maak op LinkedIN af en toe een soort mentale notitie dat ik met bepaalde mensen nooit zou willen werken of gebruik wil maken van hun service of diensten aangezien ze dat soort onzin uitkramen.

1 like

Adres voor een kaartje / wat dan ook om haar te steunen:

9 likes

Mooie actie! Weer iets anders dan de vele crowdfundingacties die je de laatste tijd ziet. Hopelijk kan Frédérique de kaarten waarderen. :hugs:

4 likes

Welke landelijke krant(en) lezen jullie? En wat vinden jullie er goed aan?

  • Volkskrant
  • Trouw
  • NRC Next
  • NRC Handelsblad
  • Telegraaf
  • Algemeen Dagblad
  • Financieel Dagblad

0 stemmers

En voor onze Belgen

  • De Morgen
  • De Standaard
  • De Tijd
  • Het Laatste Nieuwsblad

0 stemmers

Misschien mis ik iets, maar ik heb gewoon gegoogled hiernaar en de Franstalige kranten eruit gefilterd :sweat_smile:

Lees jij op papier, digitaal of beide?

  • Papier
  • Digitaal
  • Beide

0 stemmers

Ik wil misschien overstappen naar VK Zaterdag+ digitaal voor VK Magazine. Maar ik denk er ook over om Trouw te proberen. Las zojuist op een onbekende site dat Trouw schijnbaar streeft naar de verbinding met Jezus en dat die ook een protestants-christelijke achtergrond heeft. Nooit geweten dat dat echt een identiteit is van hen. Wat betekent dat in de praktijk? Vind het wel altijd een heel sociale en degelijke krant die betrouwbaarheid uitstraalt. Komt minder ‘commercieel’ over dan de VK. En de Beatrijs-rubriek is echt een guilty pleasure :joy:

Maar ik vind NRC eigenlijk ook wel heel goed. De podcasts vertellen eigenlijk ook al de verhalen dus weet niet of dat nog toegevoegde waarde heeft.

1 like

De trouw draait ook veel rondom bezinning, spiritualiteit en de diepere laag in het leven

6 likes