Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik vind het fijn voor je weinig met de geestelijke gezondheidszorg te maken hebt.

Overigens, vind je bij liquidaties dat het ook voorkomende moest worden met passende hulp?

1 like

Wat een rare opmerking, dat weet jij helemaal niet. Daarnaast is het enige wat ik zeg, dat het triest is dat mensen niet de hulp krijgen die ze nodig hebben. Ik heb nergens iemand daar direct de schuld van gegeven.

3 likes

Huh, waarom vroeg je in dit bericht eerst wat voor werk dilla doet?

1 like

Klopt, want ik vond de opmerking met passende hulp het waarschijnlijk voorkomen kon worden niet kunnen. En daarom was eerst dat mijn vraag.
Heftig voor de slachtoffers ook dat er zo gedacht wordt.

Maar ik moet hier eigenlijk gewoon niet op reageren want het komt te dichtbij.

1 like

Ik las een gelijkaardig artikel op ad.nl vanochtend dus denk inderdaad niet dat dit een onzinverhaal is.
Vond het heftig, die man worstelde duidelijk met zichzelf/zijn toestand en kreeg dus blijkbaar wel bepaalde hulp, maar helaas is dit dan toch gebeurd. Lijkt me als buren ook wel frustrerend dat je iemand ziet afglijden maar zelf weinig kan doen.

Heel erg dat die bewaker overleden is, hopelijk komt het andere slachtoffer er snel bovenop.

2 likes

Ik vind het zo onwerkelijk wat er nu gebeurt qua overstromingen in NL, BE, DE. Normaal iets wat je ziet in Azië. Maar dat je nu foto’s/filmpjes ziet van hele wijken die zijn ondergestroomd en hoort over overledenen. Lijkt zo surrealistisch. Hoop voor iedereen die er mee te maken heeft dat het snel beter wordt :pray:t2:

10 likes

Ik vind het totaal uit de lucht gegrepen en onterecht om te zeggen dat dit met passende hulp opgelost had kunnen worden. Wij, buitenstaanders, weten heel weinig over dit verhaal. Mensen weigeren hulp en je kan het ze niet altijd opleggen. Dat weten we wel dus verdere oordelen over de kwaliteit van de betrokken hulpverlening lijkt me onterecht.

24 likes

Want je kunt alleen je vraagtekens bij dingen stellen als je in dat vakgebied werkt?

Dit soort dingen komen voor mij net zo goed dichtbij.

Maargoed sterkte ermee, ik wilde nooit iemand (persoonlijk) aanvallen en heb dat ook niet gedaan, maar ik begrijp goed dat het voor jou hartstikke heftig is.

Ik ook. Ga zo de tv en social media maar uitzetten want krijg er echt buikpijn van. Dit is dus hoe (het begin van) klimaatverandering in Nederland eruit ziet.

De grootste Nederlandse waterprojecten zijn allemaal opgezet na overstromingen (Deltawerken, Ruimte voor de Rivier). Laat dit alsjeblieft een wakeup call zijn. Want dit gaat alleen maar vaker voorkomen.

8 likes

ik ga deze denk ik uitprinten en op elke lantaarnpaal plakken die ik tegenkom

39 likes

Maar echt. Kom nog eens zeiken dat het nooit warm genoeg is. Echt niks aan het huidige klimaat is positief. :sob:

4 likes

Maar mensen zeiken toch altijd, zeker dit klaagvolk in NL.
Te warm, te koud, te nat, te droog, teveel wind, te weinig wind, geen ijs, wel ijs, geen sneeuw, wel sneeuw. etc etc etc
Kom nog even een airco installeren want dat helpt het klimaat en wat bomen kappen voor de biomassa-centrale en je tuin betegelen zodat je zeker problemen krijgt met je grondwater-niveau want lekker ‘‘onderhouds-arm’’. :nauseated_face:
Enige voordeel begint echt te groeien hier is dat ik ongewenst kinderloos ben en ik me geen zorgen maak over de generaties na mij want die zijn niet mijn bloed. Ja, dat is gewoon triestig.

6 likes

Waarom zijn mensen zo kut.

11 likes

WTF. In plaats van dat je gaat helpen hè.

Als buitenstaander in een rampgebied gaan “helpen” (lees: hulpdiensten in de weg lopen) is net zo dom en roekeloos.

6 likes

Oh nee zéker niet erheen gaan! Maar iets goeds proberen te doen kan altijd, al is het geld inzamelen/ doneren

2 likes

:expressionless:

5 likes

Nou er blijven niet veel hotels meer over die momenteel bereikbaar zijn, behalve :joy:

1 like

:frowning:

Mn broer heeft waterwacht om te kijken of de rivieren niet overstromen. Gisteren stond hij hier dus en toen was het nog droog.

De gigantische hittegolven, de overstromingen, instorting van biodiversiteit, de Amazone. Wat ontzettend klote en ik ben bang.

12 likes

Of niet meer vliegen, je auto wegdoen, geen vlees meer eten, …

Als aanvulling. Want geldgebrek is geen oorzaak van dit probleem, al is het natuurlijk wel wat de getroffen mensen nodig hebben op dit moment.

5 likes