Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Die vraag over signalement en de opgepakte personen vond ik wel een toevoeging

2 likes

Uiteraard zat er enige ironie in mijn bericht :sweat_smile:

Wat een domme vragen

4 likes

Eens, maar helaas is het concept van een persconferentie wel dat alle idiote vragen gesteld gaan worden voor Jip en Janneke die het mogelijk niet helemaal begrijpen.

1 like

Dit is echt heel ongemakkelijk om naar te kijken. Ik hoor nu ‘ok denk dat we naar een afrondig gaan’. Ja kon je beter doen wat genant.

4 likes

Hebben jullie nooit een corona persco bekeken ofzo? ‘Wij hebben ons allemaal aan de regels gehouden, wanneer worden wij eens beloond?’

13 likes

ja lekker terug voor dezelfde vraag, thanks Joris

Charlotte van sbs weer?

1 like

Als we nou meerdere keren dezelfde vraag stellen, misschien verspreekt een van hen zich dan wel!!!

22 likes

In ieder geval al fijn dat er mensen zijn opgepakt. En dat het signalement wat ze uitgaven klopt met één van de verdachten.

3 likes

Femke zit er ook echt van: Fuck deze mensen. Lijkt me echt verschrikkelijk om toch professioneel te blijven terwijl je eigenlijk walgt van t hele circus.

25 likes

Ik vind persconferenties vaak zo awkward en onnodig.

Er wordt verteld wat er bekend is, vervolgens worden er vragen gesteld die toch niet beantwoord kunnen worden en krijg je allerlei ongemakkelijke herhalingen en stiltes.

Je kunt net zo goed een persbericht uitsturen, of in ieder geval geen vragenronde doen

6 likes

Ik vind het echt zo heftig, hoe haal je het in je hoofd een journalist neer te schieten… Maakt me echt zo kwaad gadverdamme

6 likes

Ja vond wel echt dat ze het super goed deed. Je zag haar ergernis ook wel, maar heel duidelijk en kalm was ze.

8 likes

Ik denk omdat dit groter is dan een aanval op het individu. Dit is een aanslag op een Nederlandse burger die met zijn werk onderdeel is van de “controlerende macht”. Ik had er ooit iets over gelezen dat je in een democratie een aantal machten hebt. Het recht met rechters en advocaten, de politiek en nog iets en de journalistiek hoort ook in dat rijtje. Zo’n aanslag kan zorgen voor grote ontwrichting van de samenleving en is een bedreiging voor de democratie, omdat een van de belangrijkste dingen is dat zeker het recht en journalisten hun werk moeten kunnen doen.

edit: een directer gevolg dat misschien makkelijk is in te beelden, is dat een eerlijk proces in de rechtbank bijvoorbeeld bijna onmogelijk wordt als geen enkele advocaat je zaak wil behandelen omdat ze bang zijn vermoord te worden.

28 likes

Ik denk dat een persconferentie ook meestal niet per se voor de pers is, maar voor de autoriteiten om te laten zien dat ze er mee bezig zijn.

2 likes

En al die vragen over veiligheid en bescherming van eventuele andere personen die nu dan opgeschroefd zou zijn. Alsof ze dat idd ff op tv gaan bespreken :roll_eyes:

3 likes

Beter dat dit eerst was, kan de rest niet meer aanhoren denk ik (Rutte en Ferd).

Ja en op zich leven we in een vrij land dus vond het wel goed dat je vragen kan stellen. Had alleen meer verwacht over het signalement van de verdachte te horen? Zoals op nieuwssites wel wordt vermeld.
Verstond ook niks van de vragen maar was maar goed ook

2 likes

Rutte lijkt oprecht verslagen :pensive:

2 likes