Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Zo stom ook dat ze steeds naar de beveiliging vragen, wat maakt dat nou uit je mag toch nooit iemand neerschieten hou op

6 likes

Jeetje, die journalisten rammen echt op die toetsen.

4 likes

Misschien gewoon verdrietig en geschrokken zoals de rest? Elkaars tekst op elkaar afstemmen?

“Is hij nog in leven?” Ja dat zegt ze toch. Hou op man

7 likes

Wel twee verdachten aangehouden. Hoor iets over een derde verdachte.

Een persco is in principe ook voor de pers hĂ©, niet voor ‘ons’. Het wordt wel uitgezonden, maar ons informeren is niet het doel

9 likes

Die vragen ook. Alsof ze niet alles zeggen wat ze kunnen vrijgeven op dit moment

6 likes

Om iig tegenwicht te bieden aan alle speculatie die er rondgaat op dit moment. En het een grote nationale aangelegenheid is waar veel mensen door geshockeerd zijn.

14 likes

ook lekker handig om te vragen of hij beveiliging heeft of niet terwijl die man duidelijk getarged word :confused:

3 likes

het is niet zomaar een ongeluk of potentiele dood, het is een aanslag. Politiek beladen. Dus ja, daar moet over gepraat worden.

4 likes

Ik kan hier ook echt om janken, ben helemaal misselijk. Moet dan meteen denken aan de mensen die dichtbij hem staan, wat vreselijk dit

3 likes

Nou ja, denk het wel. Bij andere ‘grote’ moorden in de media worden er ook persconferenties gehouden, bv Nicky Verstappen.

En weer een vraag over beveiliging


Iedereen vraagt ook weer heerlijk dezelfde dingen waar ze geen antwoord op willen geven. Blijf het dan vooral proberen, jemig

5 likes

Hart van NL wil ff weten welke personen extra worden beveiligd. Wat denk je zelf :sob:

25 likes

Vind deze vragen over beveiliging echt nare nasmaak hebben van victim blaming.

31 likes

Ze hadden beter geen vragenronde kunnen doen. Ze hebben alles verteld wat ze op dit moment willen en kunnen vertellen. Volgens mij is er geen vraag die je kan stellen die ze niet al behandeld hebben of niet willen of kunnen beantwoorden op dit moment.

15 likes

Alsof ze opeens iets anders gaan zeggen door die vragen

4 likes

Echt om te janken die vragen

3 likes

Maar de ‘pers’ kan toch ook tot morgenochtend wachten tot de gemoederen wat bedaard zijn en de familie ook een beetje tijd heeft gekregen? Ik krijg er een beetje een naar gevoel van hoe we/de pers/het land ineens een soort recht lijkt te hebben op informatie terwijl dit geen aanslag op Nederland was, maar op een specifiek persoon. Lijkt mij heel traumatisch als naaste van Peter?

Maar misschien is dit nu eenmaal ‘hoe het gaat’ en moet ik daar geen vraagtekens bij zetten.

Edit: inderdaad wel een aanslag op de journalistiek, dus toch groter inderdaad dan op 1 specifiek persoon. Denk dat ik gewoon allergisch ben voor het hele mediacircus wat ontstaat bij nare gebeurtenissen.