Nieuwe taal leren (o.a. Duolingo)

er is overigens volgende week bij mij in de buurt een meeting voor mensen die deens leren (via duolingo) maar ben echt te pussy om te gaan

1 like

Ja hier ook iemand aan de Duolingo! Ben voornamelijk bezig met mijn Duits af te stoffen maar qua variatie doe ik ook Latijn erbij voor de leuk.

1 like

ga je voor lange tijd naar finland? want ik ken mensen die het proberen te leren en ze doen alsof het nogal onmogelijk is haha

Ik ben net begonnen met Duolingo en vraag me af of je ook zonder account verder kunt komen dan level 2. Weet iemand een trucje

Je moet toch sowieso een account aanmaken om Duolingo te gebruiken?

Ik heb vandaag een plaatsingstest moeten doen voor de taalcursus waar ik in januari mee ga beginnen. Volgens die test zit ik gewoon al op B1 met lezen en luisteren. Hoe dan?!?!

1 like

Er staat Create profile en ik heb dus al een aantal keer op Later gedrukt hahaha

Haha ik heb dit ook, tot dat ik moet praten. Dan durf ik niet meer en heb ik echt 0 vertrouwen

Hoe dat zonder profiel werkt, weet ik niet. Als je een account hebt, zijn er van die testen en als je die haalt, kun je sneller verder.

1 like

Ik heb een intake gedaan voor een taalcursus Italiaans en mag A1 overslaan :smiley: En dat voor iemand die al 10 jaar niet meer in Italië is geweest.

8 likes

wow ik heb deens afgemaakt? ga nog wel proberen overal hogere levels in te halen maar joh dat ging best soepel

9 likes

Heb je ook het idee dat je nu Deens kan? Ik heb Duits twee keer afgemaakt maar kom niet verder dan een pizza bestellen

2 likes

Zooo knap, ik hoor echt geen verschil tussen heel veel woorden in het Deens :flushed:

1 like

Maar heb je dan alles gedaan of bij alle thema’s alleen level 1? Ik ga voor alle thema’s helemaal goud (dus tot en met level 5) en kom al wel verder dan een pizza bestellen in het Italiaans. En ik ben nog lang niet klaar.

Ehm, dat weet ik niet. Gewoon tot die uil zegt congratulations

1 like

Ja, zoals @instantramen bedoel je? Ik denk dat het wel helpt als je alles tot en met level 5 haalt, omdat die levels natuurlijk een stuk pittiger zijn dan level 1. En dan kun je straks veel meer dan een pizza bestellen :biggrin:

3 likes

Ja wel een beetje! Maar moet zeggen dat ik ook wel vaak artikelen in het Deens probeer te lezen en ik kan met een vriend van me Deens praten, dus dat draagt wel erg bij aan m’n skills.

1 like

Hoe ga je daarna dan door?

Die gouden bovenin heb ik dus helemaal afgemaakt, bij andere pas level 1 of 2. Bij die onderste met de hand ben ik op weg naar level 3. Als je alles op level 1 haalt, krijg je de gouden uil.

Ziet het er bij jou heel anders uit? Ik weet wel dat duolingo nogal verschilt namelijk, afhankelijk van hoe lang je het hebt.

Ik had de vorige keer helemaal tot hier

Ik geloof dat ik je niet meer begrijp of überhaupt verkeerd heb begrepen? :sweat_smile: