Naam geven zonder ‘schaamte’

mijn vader had mij Youandi willen noemen, naar you and i. dit is geen grap en mijn vader is geen scenarioschrijver van de luizenmoeder.

76 likes

Ik wil ontzettend graag Beer voor een zoontje, maar mijn vriend ziet het echt niet zitten. Hij vindt het wel mooi, maar ik denk dat hij beren op de weg ziet qua reacties :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik ken iemand die zo heet, en niemand spreekt dit raar uit! Spellen is denk ik wel lastiger, maar dat heb je al gauw met namen.

1 like

Maar Jesper is weer een vrij gangbare naam in NL toch?

Ja spellen is echt een ding soms. Ik heb een makkelijke naam (vind ik) maar echt, ik heb al 1000 variaties gehad waarvan ik echt denk ‘hoe dan?!’

1 like

dat ken ik dan weer niet. Mag ik ook blij om zijn of niet?

Storm/Stormi

2 likes

Ze zijn de enige in NL met deze namen dus dat zeg ik liever niet :sweat_smile:

1 like

Ik zou het uitspreken als tiako :hushed:

Maar Jesper spreken mensen hier gewoon uit zoals het er staat. Niet als Djespur.

Oh en ik vind Maximiliaan ook mooi maar iedereen zegt dan toch Max wat ik een gigantische hondennaam vind plus Maximiliaan is onhandig. Ken er 1 en echt niemand noemt hem Maximiliaan.

2 likes

Dan vermoed ik dat die jongens uit Limburg komen? Hier in de buurt komt Bear/Baer nog best vaak voor en spreek je uit als Beer.

2 likes

Jaa!! Net als True

Ollie (volledige naam Oliver) is echt mijn favoriete naam voor een jongen. Ik word altijd een beetje boos als huisdieren zo heten :sweat_smile: Heb hierover al vaker mijn beklaag gedaan haha

6 likes

Bert en Ernie als ik een tweeling zou krijgen

21 likes

Ik vind Harry op zijn Engels ook heel leuk maar op zijn Nederlands echt heel vreselijk

2 likes

Kate vind ik leuk, alleen minder in NL. Net als Meg of Sean.
En Papaver had ik ook na Maanzaad (prachtig boek), weet niet meer wie dit hierboven schreef.
Robinson voor een meisje.

1 like

Ja ik vind het harder klinken hier. Keet rijmt voor mijn gevoel teveel en ja Meg uitgesproken door sommige familieleden zag ik ook niet echt zitten. Is een gevoel en ik vind het top als anderen deze namen kiezen. De Nederlandse tongval hield mij wel tegen.

1 like

Zou best kunnen, maar in mijn omgeving hoor ik het niet vaak.

Bellatrix, Ophelia, Odin, Luma. Heb er nog meer, maar die zijn ook afgekeurd door mijn vriend. Dus weet ze niet uit mijn hoofd meer.

1 like