Omdat iedereen wel leerzame artikelen weet waarvan je vindt dat iedereen ze gelezen moet hebben.
Dus drop hier je linkjes!
(en ook omdat ik net de pocket app heb geïnstalleerd en artikelen wil lezen)
Oke eigk moet ik ze nog lezen maar ik kon niet niets delen (en heb nog 35 soortgelijke artikelen staan die ik wil lezen)
Goed idee! En de Pocket app is fijn!
Ik ben soms lichtelijk Brexit obsessed.
Een gevonden fotoalbum geeft meer inzicht in de geschiedenis en dagelijks leven van zwarte mensen in Amerika in Brooklyn.
Over een man die claimde dat hij een hotel had gekocht om mensen te begluren en sociologisch onderzoek te doen
Undercoverjournalistiek in een Amerikaanse gevangenis als bewaker voor 4 maanden
Over een man die opgroeide in een white supremacist omgeving en werd gezien als toekomstig leider en hoe hij zich losmaakte van dit alles
https://www.washingtonpost.com/national/the-white-flight-of-derek-black/2016/10/15/ed5f906a-8f3b-11e6-a6a3-d50061aa9fae_story.html?noredirect=on&utm_term=.1c09781a8fe4
Over hoe fucked up het bureaucratische systeem is
Van mijn favoriete (studiegerelateerde) tijdschrift. Helaas te duur om vaak te kopen en lastig te krijgen, dus doe ik het met de gratis artikelen.
Dit artikel van het AD. Hoewel veel andere websites soortgelijke onderzoeken hebben gedaan blijft het grappig om te lezen dat mensen in spam trappen.
Ik reageerde wél op een spammailtje met verzoek om geld. En toen gebeurde er precies wat je verwachtte – althans bijna. Wie zijn dat, die figuren die je een miljoenenerfenis beloven? En wat gebeurt er als je nu eens wél terugmailt? Journalist Bahram Sadeghi opende zijn spambox
Wauw die laatste man. Je bent al meer dan 7000 euro kwijt, maar er alsnog van overtuigd dat je je geld nog krijgt omdat je daar recht op zou hebben? Heeeeel raar hoe goedgelovig sommige mensen zijn.
Wat sommige mensen (hebben) moeten doorstaan doordat ze nooit gevacineerd zijn voor polio.
Een deel van de dag doorbrengen in een ijzeren buis om te kunnen ademen.
Wow wat heftig, ik wist niet eens van het bestaan van dat apparaat af.
Een leraar van mij moest eens een stagebezoek afleggen in de bible belt en toen hing er op de deur van een klaslokaal een briefje met ‘hier heerst polio’. (alhoewel als ik zie dat er al zo lang geen uitbraak is geweest kan het ook een andere ziekte zijn geweest die je krijgt door niet vaccineren).