Bedoelen ze niet dat hij dat wist voor hij opgepakt werd of dat ie dat nu nog steeds niet weet? Want dat zou wel raar zijn ja.
Ja dat moet haast wel! Ik vraag me echt zo af hoe dat dan in z’n werk gaat met zo’n advocaat, dat hij dan tegen de verdachte moet zeggen dat, stel ze hebben alleen dna-bewijs, de kans groot is dat hij vrijuit kan gaan.
De verdachte bepaalt de koers. Dus stel hij heeft tegen zijn advocaat gezegd van ja ik heb het gedaan, maar ik ga ontkennen/niks zeggen etc. dan gaat de advocaat daar in mee. Maar zijn advocaat zal dat vast wel hebben gezegd van dat dna-bewijs.
Ah oké. Lijkt me voor de advocaat ook erg moeilijk, zeker als het zo’n enorme zaak is die al zo lang speelt.
Jaa had het al gehoord, gelukkig
Ah dat wist ik niet. Had alleen gezien dat je er vandaag iets over gedeeld had op je insta story.
Jaa klopt! Ik was even verbaasd, haha
Is niets anders dan tactiek. Hij wil aantonen dat de verdachte benadeeld wordt en dat hij daarom geen eerlijk proces krijgt/heeft. Dit argument draagt hij zeker ook aan in de rechtszaal
Even ander topic, maar hier hebben we bij de vermissing van het Haagse meisje en het gebrek aan media-aandacht nog over gehad.
Kennelijk is het niet alleen missing white woman syndrome wat verschil in aandacht gaat, maar gaat het ook over vermist wit persoon. Dat is echt schandalig.
Ja je kunt hier heel boos om worden, maar weten we ook waarom dit is? Is dit omdat witte mensen minder om donkere mensen geven, zoals wordt gesuggereerd? Of kan er ook iets anders aan de hand zijn waardoor die posts minder worden gedeeld?
Ik vind dat ook lastig. Die vermiste Orlando was ook getint toch? Ik geloof dat daar wel enorm veel aandacht voor was…
Als je doorklikt naar het brandpunt artikel die erin gelinkt staat krijg je wat meer info. Daar wordt deels een verklaring gegeven. Ook Orlando wordt daarin expliciet genoemd en zijn zaak zou ook relatief weinig aandacht hebben gehad.
Ja en ik kan ook andere redenen dan racisme bedenken voor het niet delen. Om te beginnen met iemands sociale kring en of er misschien een cultuurverschil is, waardoor de initiële oproep minder snel gedeeld wordt.
Na 10 dagen pas ofzo geloof ik
Weglopen en vermist is ook net wat anders natuurlijk.
(Zegt niks over hoe erg het is he).
Vind je een vermissing niet “erger” wanneer de persoon op jou lijkt? Dat je je kunt voorstellen dat jij het witte meisje bent die vermist is, of dat een van jou vriendinnen/zussen dat is? Netzoals veel mensen focussen op de Nederlandse slachtoffers bij een ramp, omdat je jezelf daar meer mee kunt identificeren. Dan zou het daarom meer gedeeld worden wanneer een blank persoon vermist is, omdat het merendeel van Nederland blank is.
Weer een vermissing waar niet genoeg aandacht voor is. Een 12-jarig meisje vermist sinds donderdagochtend in Amsterdam. Lees en deel!