Heel interessant! En wat goed om te horen, dat er (hopelijk steeds meer) hulpverlening is voor pedofielen. Weet even niet zo goed wat je bedoelt met het verschil tussen pedofiel en pedoseksualiteit, dus sorry als ik het nu verkeerd verwoord! Lijkt mij bijvoorbeeld als ouders ook wel echt naar als je er achter komt dat je zoon/dochter dus seksueel zich alleen aangetrokken voelt tot jonge kinderen. Dan kan hij/zij waarschijnlijk nooit een betekenisvolle seksuele ervaring hebben. Hopelijk wordt dit onderwerp steeds meer bespreekbaar, en minder taboe. Zodat er inderdaad meer hulpverlening en begrip kan ontstaan. Zeker omdat m.i. de meeste pedofielen juist graag hulp willen.
Een pedofiel is iemand die seksueel aangetrokken is tot kinderen. Een pedoseksueel is iemand die daadwerkelijk seksueel contact heeft met kinderen.
Ik kwam dit inderdaad ook al tegen, toen ik om dezelfde redenen over die zaak ging googelen. Kreeg er echt een beetje rillingen van. Dat mensen zo kunnen denken!
Ja dat is waar. Ik denk dat ik dan meer in mijn hoofd zat met die andere 20%.
https://speld.nl/2018/08/24/politie-gaat-vogezen-betegelen-om-jos-brech-te-vinden/
Flauw hĂš, sorry als het ongepast is
Ik las net een artikel waarin inwoners van Heibloem aan het woord kwamen. En iemand zei daarin dat ze misschien bij een vergadering het er maar over moesten hebben of die jeugdkampen weer de naam van die kamp oudste kunnen dragen. Aangezien nu bewezen is dat niemand uit Heibloem er iets mee te maken heeft gehad. Terwijl die kamp oudste ook een zedenverleden had. Ik vind het zo bizar hoe sommige dingen in dat dorp zijn gegaan en hoe sommige mensen er daar over denken.
Echt bizar ook dat het nét niet verjaard is.
*niet de moord maar de andere gepleegde feiten die de straf hoger kunnen maken.
Het zou me overigens niet verbazen als hij van de ergste dingen wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs o.i.d.
Ik vond de foto op de voorpagina van t ad dit weekend wel echt erg intrigerend, foto van Nicky Verstappen, maar als je dichterbij keek bestond die foto uit namen van onopgeloste moordzaken.
Ik quote dit even van het FOK forum
Moeder is 25 Maart overleden
*
In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match. Het lost een aantal zaken waar we het hier over gehad hebben en nieuwe informatie omtrent de DNA sporen in het algemeen. Een samenvatting (met de credits aan de schrijfster):
-
Brech valt op in het second opinion onderzoek. Zijn aanwezigheid in die nacht wordt als vreemd gezien en hij wordt verhoord. Hij bekent uit eigen beweging zijn zedenverleden en komt met het verhaal over brieven rondbrengen. Als scouting meldt dat hij dat vaker doet en daarbij vaker over de hei fietst en als blijkt dat zijn zedenzaak geseponeerd is laten ze hem gaan âmaar het schuurtââŠ
-
Zoals bekend wordt hij -gemiste kans wordt het nu genoemd- in 2009 samen met andere passanten uit het eerste grootschalige DNA onderzoek geschrapt
-
In 2012(!) wordt team hei opgericht dat in het geheim de hele zaak nog eens helemaal doorlicht met het oog op een nieuw enorm DNA onderzoek. Er worden 1500 mannen geselecteerd die direct voor een 1 op 1 onderzoek uitgenodigd zullen worden (gevolgd door een verwantschapsonderzoek onder 22.000 mannen) Daarin zitten de volgende categorieën:
- Aanwezig op de heide tijdens verdwijning NV
- Mannen met kennis van de heide
- Veroordeelde zedendelinquenten die niet in de DNA database zitten
- Passanten
Brech zit in de laatste groep (net als in 2009) maar heeft inmiddels de bijzondere aandacht van team Hei gekregen. Er zijn volgens het team te veel âtoevallighedenâ die argwaan wekken: - Hij wordt nagenoeg op de plaats delict aangetroffen
- Hij heeft een zedenverleden
- Hij heeft een vreemd verhaal dat zijn aanwezigheid verklaart
- Hij voldoet aan het profiel van een pedofiel
- Als een van de kandidaten met de bijzondere aandacht van het team krijgt hij meteen bezoek van twee rechercheurs; huis lijkt onbewoond en bij het tweede vergeefse bezoek gaat een brief met uitleg en visitekaartje de brievenbus in. Die brief komt - via de woningstichting - bij de zus van Brech terecht. Brechâs moeder zit sinds kort in een verzorgingshuis in Groningen waar ook zijn zus woont. Hij heeft zich uitgeschreven op het adres in Simpelveld. Via de zus wordt het verzoek van team Hei doorgespeeld aan Brech, hij zegt -via zijn zus- toe om in maart DNA te doneren.
*Begin april zoekt team hei contact met de zus, Brech blijkt verdwenen. De zus zegt aangifte van vermissing te willen doen nu hij niet op het overlijden van zijn moeder (op 25 maart) heeft gereageerd.
*Alarmbellen gaan rinkelen bij team hei en ze slaan - los van de vermissing- een âeigen technische weg inâ (ik denk dat hij hier formeel als verdachte is aangemerkt). De zussen van Brech willen geen DNA afstaan, en 4e en 5e graads familieleden worden - via stamboomonderzoek- benaderd en bereid gevonden DNA af te staan.
-
De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ât Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.
-
Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten. Tevens wordt op dit moment van ât Padje onder strikte geheimhouding op de hoogte gesteld van de verdenking jegens Brech en er wordt hem om spullen van Brech gevraagd. Hij staat deze vrijwillig af. Een tandenborstel en vuile was.
*Vrijdagochtend 8 juni komt er een telefoontje van het NFI. Er is een bruikbaar DNA-profiel van de harde schijf geĂŻsoleerd. Een zaakofficier geeft het NFI meteen opdracht om dit profiel te toetsten tegen de sporen in de zaak Nicky Verstappen. Een uur (!) later belt het NFI terug en zegt 100% match. Hierop springt een zaaksofficier van team hei in de auto met de spullen van Brech uit Frankrijk (was en tandenborstel) en rijdt naar het NFI en daar wordt ter plekke getoetst, wederom 100% match. Ook de verwanten matchen. Brech is hun manâŠ
*team gaat opgetogen naar Frankrijk om daar de Vogezen ondersteboven te halen maar wordt uitgelachen door de Gendarmerie, schier onmogelijkâŠ
Terloops nieuws: het spoor dat match met Brech bestaat uit meerdere sporen achtergelaten op verdachte plekken op onderbroek en pyjamabroek van Nicky.
En hier staan heel wat vragen beantwoord o.a. waarom hij toen van de lijst is geschrapt om eerder DNA af te staan.
Wutttt
Hij is aangehouden!!!
Echt veel sneller dan ik had gedacht joh!
Wow, wat fijn voor de ouders dit. Had het ze echt niet gegund dat dit maanden of jaren zou duren. Ik ben wel heel benieuwd hoe het gegaan isâŠ
Omggggg
OMG YES!!!
Omfg wat goed!!
Ik krijg er serieus kippenvel van. Wow zo snel! Wat moet dit ongelofelijk fijn zijn voor de familie van Nicky!