Mooiste momenten van 2021

Het jaar 2018 was voor mij echt een klotejaar.Eind van dat jaar kwam ik erachter dat de man met ik trouwplannen had en op zoek was naar een eigen huis al maanden een relatie had met een collega.Ik besloot toen dat ik mijn leven echt helemaal ging veranderen.En na 1,5 jaar thuis zitten met een burn-out,manische depressie en een sociale-angststoornis ben ik meteen naar een nieuwe baan gaan zoeken.Maar ondanks dat ik heel snel een nieuwe baan had gevonden kon het geen slechter jaar zijn.Maar mede dankzij mijn nieuwe baan kreeg ik zoveel kansen en mogelijkheden in 2019.Ik kon uiteraard weer niet kiezen dus alvast +1 als je dit helemaal uitgelezen hebt.

  • Binnen een korte periode een huisje kunnen vinden ín de stad.Ik wou altijd zo graag in de stad wonen en dat me dat gewoon gegund is! Soms nog wel even wennen van uitkijken op het platteland en boerderijen naar de drukte die hier altijd is,maar ik geniet er ook zo van <3
  • Dat door de verhuizing ik zoveel liefde en hulp kreeg van mensen om me heen.Vrienden,familie en zelfs collega’s en mijn baas hebben geholpen met de verhuizing.Ik heb ook dozen vol met servies en andere spullen gekregen,en er zijn 2 collega’s samen met mij naar de Ikea gegaan om te shoppen.Er zijn heel vaak momenten dat ik me alleen voel dus dit betekende heel veel voor mij.
  • In diezelfde periode heb ik promotie gekregen op mijn werk wat betekent dat ik nu een gehele afdeling mag leiden.Terwijl ik helemaal geen ervaring had op die functie,het bewijs voor mij dat je met hard werken iets kunt bereiken.
  • Op mijn verjaardag in mijn eentje de Thalys pakken naar Parijs en daar meteen een week blijven om te eten,te wijnen en te shoppen.Heb zo genoten!
  • Met mijn beste vriendin naar Ibiza op vakantie.Ze zei: “je wil daar al zo lang graag een keer heen,waarom gaan we niet gewoon?”.Wederom zo genoten,echt haar beste idee ooit <3
  • In mijn eentje een paar dagen naar Praag,en meteen een beetje verliefd geworden op de stad.Wat een fijne en vriendelijke mensen,heerlijk eten en zoveel moois om te zien! Echt een stad die ik vaker hoop te bezoeken.
  • En al jaren riep ik: ik wil voor minimaal een maand in mijn eentje in Parijs verblijven.En dat heb ik dit jaar eindelijk gedaan! Wel de hele zomer zoveel mogelijk uren maken om uren te sparen en 2 vervangers aanstellen + inwerken,maar dat was het zo waard! Heb zo intens genoten van die tijd,veel mensen ontmoet en voelde met echt een beetje een Française.De doelen die ik had gesteld heb ik helaas niet kunnen behalen,maar ik kan wel zeggen: i fucking did it!!
  • Alle tijd die ik met vrienden en familie heb mogen spenderen.Ik heb een kleine sociale kring maar alle leuke etentjes en goede gesprekken hebben me echt heel blij gemaakt.
  • Ik heb al jaren geen contact meer met mijn ouders en broertje (is destijds hun keuze geweest) en dit jaar heb ik op een bepaald moment proberen contact te zoeken met mijn vader.Hij is eigenlijk de enige die ik wel eens mis en aan wie ik zou willen laten weten waar ik nu sta in het leven,en ook hoeveel moeite me dat soms heeft gekost.Helaas heeft hij nooit iets van zich laten horen en zal ik het voor nu hierbij laten.Waarom ik dit dan toch benoem als één van de mooiste momenten is omdat ik eindelijk genoeg zelfvertrouwen had om hem recht aan te kijken en te zeggen dat ze me zoveel pijn hebben gedaan.Wie weet komt dit moment ooit nog,en zo niet: dan heb ik iniedergeval een poging gedaan en hoef ik later geen spijt te krijgen.
46 likes

Wow wat een jaar voor jou! Een maand Parijs ook en zo veel andere trips. I admire you!

1 like

Wauw zo top!! Heel stoer een maand Parijs!

1 like

In 2019:

  • Mijn eigen appartementje
  • Stoppen met de antidepressiva
  • Het schooljaar afsluiten met mijn eerste echte eigen klas (na een jaar thuiszitten)
  • Ging ik weer daten
  • Heb ik in mijn nieuwe woonplaats allemaal nieuwe leuke mensen leren kennen.
23 likes

De stap nemen om de relatie met mijn ex te beëindigen

M’n nieuwe baan, terwijl ik door velen voor gek verklaard werd omdat mijn oude baan in mijn vakgebied echt een ‘droombaan’ zou moeten zijn. Not for me!

12 likes
  • Begonnen met een superleuke baan
  • Masterdiploma behaald
  • Eindelijk het gevoel een hele lange rotte periode echt af te kunnen sluiten
  • Contractverlenging en meer uren op het werk gekregen
  • 2 x naar concert van mijn favoriete artiest geweest
9 likes

Woow wat een jaar! Wat goed zeg, keep up the good work in 2020!!!

1 like

Mijn jaar was prima, ging gewoon zijn gangetje. Heb niet echt een moment.

Vorig jaar op mezelf gaan wonen. Ben nog steeds blij met mijn huisje, voel me steeds meer op mijn plek. En ben ook erg blij met mijn positieve ontwikkeling en dan het steeds beter gaat.

6 likes

Wow met een goed jaar heb je gehad. Hopen dat 2020 nog beter wordt voor je. <3

1 like
  • de start van de bouw van ons nieuwbouwhuis; echt zo fijn om rond te stappen in de ruwbouw en de ruimtes al te kunnen zien :star_struck:
  • de halve marathon uitlopen onder de 2u (ik had oprecht nooit verwacht dat dit ging lukken)
  • onze reis naar Italië met de auto; echt genieten!
7 likes

Wat knap!! Mag je trots op zijn

Roep al sinds mijn 16e dat ik ‘spaar’ voor een huis. Destijds door vrienden was het altijd een ‘haha wat een grap joh’. Dit jaar mijn eerste eigen appartement gekocht, zo blij mee. De makelaar vertelde dat ik de jongste was met eigen ingelegd geld aan wie hij ooit een huis verkocht had en heb echt met trillende handen bij de notaris gezeten van excitement.

38 likes

Wauw wat goed! Mag ik vragen hoe jong je bent? Als je dat wil delen natuurlijk!

Dat ik heel erg ben gegroeid dit jaar. Vorig jaar had ik het gevoel dat ik het hele jaar had stil gestaan/niks had bereikt. Dit jaar heb ik voor mezelf gekozen met het verbreken van m’n relatie en ben ik mezelf daardoor heel erg tegengekomen (was even heel heel naar). Maar ik heb daardoor ook dingen gedaan die ik met vriend nooit zou hebben gedaan, en m’n vriendschappen zijn sterker geworden. Ik ben wel trots op mezelf.

13 likes

Mijn verjaardag. Was gewoon een doordeweekse dag, ik moest de volgende dag werken, maar eigenlijk al mijn vrienden konden ineens (iedereen woont wijdverspreid over het land). Ik had uitgebreid gekookt, we dronken wijn en het matchte echt zo goed met iedereen. Ik heb zo gelachen en voelde me zo verbonden met iedereen. En toen realiseerde ik dat ik dat aan iemand wilde vertellen, maar iedereen die daar voor in aanmerking kwam zat aan mijn eettafel. Ja toen voelde ik me wel even #blessed

De volgende maar even in een spoiler, want gaat een beetje over seks

beetje seks

Ook was ik dit jaar voor het eerst lang en ver weg op reis en dat ging zo waanzinnig goed, voelde echt als grenzen verleggen. En ik was redelijk actief in het begin van de reis, in tegenstelling tot de couch potato die ik normaal gesproken ben, dus heb fysiek maar ook mentaal echt dingen overwonnen. Half in trance een berg op, amper adem, stapje voor stapje, maar elke keer kwam ik tot de top. Dat zorgde ervoor dat ik me echt goed in mijn lichaam voelde, ik voelde me sterk en had het gevoel dat ik alles aankon en dat ik kon vertrouwen op mijn lichaam. Die mindset had ik nog toen ik een jongen ontmoette, we een romantische avond hadden, en ik later bij hem op de kamer belandde.

En ik weet nog zo goed dat ik bovenop hem zat, me helemaal in sync met mijn lichaam voelde, bijna aan het klaarkomen was en me echt even de koningin van de wereld voelde.

Ja dat was een mooi moment. Uiteraard de volgende dag de hele dag met een grote grijs rondgelopen.

19 likes

Mooie dingen allemaal :heart_eyes: leuk om te lezen.

2019 was voor mij toch best wel een topjaar.
5 weken doorgebracht op de beste plek op aarde (NZ) waar ik nu nog steeds zwaar heimwee naar heb. Later in het jaar nog een paar dagen alleen op vakantie geweest (grote wens die uit kwam) waarbij ik achteraf niet helemaal alleen bleek te zijn. Want een dag na thuiskomst had ik een positieve zwangerschapstest in m’n handen. :joy: Op werkgebied heb ik wel echt een lekker jaar gehad, voel me veel zelfverzekerder in alles wat ik doe en heb geaccepteerd dat ik ben zoals ik ben. In grote groepen kom ik gewoon minder lekker tot uiting als ik wat moet zeggen, dus ik verplaats als het ware m’n kwaliteiten naar kleinere groepen waarbij ik me voor de volle 100% in zet. En ook dat met succes moet ik zeggen.

5 likes

Voor mij was 2019 echt een mijlpaal. Ik heb vanaf mijn 11de in de psychiatrie gezeten (zowel poliklinisch als 24uurs zorg) en na 12 jaar kan ik sinds afgelopen jaar zeggen dat ik zonder enige hulp uit de psychiatrie op eigen benen kan staan. Ik kan dat dus echt achter me laten.

29 likes
  • Het ontmoeten van mijn vriend, droomman <3
  • Eindelijk mijn wereldreis gaan maken
  • Kerstboom met mijn vriend
  • Dat mijn opa overleden na een ziektebed van 8 jaar. Het werd tijd.
8 likes

Op tijd afgestudeerd en ondanks corona toch een (weliswaar aangepaste) diploma-uitreiking gehad waarbij mijn ouders aanwezig waren. Het was de eerste diploma-uitreiking van mij waar ze bij aanwezig waren. Dat betekende veel voor me want ze hadden er twee gemist en dat deed best wat met me.

Op persoonlijk vlak ben ik enorm vooruitgegaan. Ik heb mezelf echt weer beter leren kennen, ben trots op hoe gruwelijk veel ik heb geleerd dit jaar en hoeveel veerkracht ik heb gevoeld.

Ook eindelijk gekozen voor mezelf na een vrij toxische werksituatie, ik ben veranderd van baan en ben er zo veel op vooruit gegaan. Naast dat ik veel meer ben gaan verdienen, leer ik er ook zo veel meer. Ik voel me nu echt uitgedaagd (soms iets té, maar dat terzijde).

En omdat ik een dag in de week minder ben gaan werken voelt het ook echt alsof 2020 een jaar was waarin ik eindelijk voor mezelf koos. Corona heeft daar voor mij aan bijgedragen in positieve zin. Ineens is het niet meer zo heel gek om tijd met jezelf door te brengen en ik ben nu eenmaal graag op mezelf, wat ik nu beter heb kunnen accepteren. :fireworks:

21 likes

Het kopen van ons huis!
En als alles goed gaat het behalen van mijn diploma!
En de twee konijnen die steeds meer en meer vertrouwen krijgen in mij. Love die gekke fluffies

18 likes