Het jaar 2018 was voor mij echt een klotejaar.Eind van dat jaar kwam ik erachter dat de man met ik trouwplannen had en op zoek was naar een eigen huis al maanden een relatie had met een collega.Ik besloot toen dat ik mijn leven echt helemaal ging veranderen.En na 1,5 jaar thuis zitten met een burn-out,manische depressie en een sociale-angststoornis ben ik meteen naar een nieuwe baan gaan zoeken.Maar ondanks dat ik heel snel een nieuwe baan had gevonden kon het geen slechter jaar zijn.Maar mede dankzij mijn nieuwe baan kreeg ik zoveel kansen en mogelijkheden in 2019.Ik kon uiteraard weer niet kiezen dus alvast +1 als je dit helemaal uitgelezen hebt.
- Binnen een korte periode een huisje kunnen vinden ín de stad.Ik wou altijd zo graag in de stad wonen en dat me dat gewoon gegund is! Soms nog wel even wennen van uitkijken op het platteland en boerderijen naar de drukte die hier altijd is,maar ik geniet er ook zo van <3
- Dat door de verhuizing ik zoveel liefde en hulp kreeg van mensen om me heen.Vrienden,familie en zelfs collega’s en mijn baas hebben geholpen met de verhuizing.Ik heb ook dozen vol met servies en andere spullen gekregen,en er zijn 2 collega’s samen met mij naar de Ikea gegaan om te shoppen.Er zijn heel vaak momenten dat ik me alleen voel dus dit betekende heel veel voor mij.
- In diezelfde periode heb ik promotie gekregen op mijn werk wat betekent dat ik nu een gehele afdeling mag leiden.Terwijl ik helemaal geen ervaring had op die functie,het bewijs voor mij dat je met hard werken iets kunt bereiken.
- Op mijn verjaardag in mijn eentje de Thalys pakken naar Parijs en daar meteen een week blijven om te eten,te wijnen en te shoppen.Heb zo genoten!
- Met mijn beste vriendin naar Ibiza op vakantie.Ze zei: “je wil daar al zo lang graag een keer heen,waarom gaan we niet gewoon?”.Wederom zo genoten,echt haar beste idee ooit <3
- In mijn eentje een paar dagen naar Praag,en meteen een beetje verliefd geworden op de stad.Wat een fijne en vriendelijke mensen,heerlijk eten en zoveel moois om te zien! Echt een stad die ik vaker hoop te bezoeken.
- En al jaren riep ik: ik wil voor minimaal een maand in mijn eentje in Parijs verblijven.En dat heb ik dit jaar eindelijk gedaan! Wel de hele zomer zoveel mogelijk uren maken om uren te sparen en 2 vervangers aanstellen + inwerken,maar dat was het zo waard! Heb zo intens genoten van die tijd,veel mensen ontmoet en voelde met echt een beetje een Française.De doelen die ik had gesteld heb ik helaas niet kunnen behalen,maar ik kan wel zeggen: i fucking did it!!
- Alle tijd die ik met vrienden en familie heb mogen spenderen.Ik heb een kleine sociale kring maar alle leuke etentjes en goede gesprekken hebben me echt heel blij gemaakt.
- Ik heb al jaren geen contact meer met mijn ouders en broertje (is destijds hun keuze geweest) en dit jaar heb ik op een bepaald moment proberen contact te zoeken met mijn vader.Hij is eigenlijk de enige die ik wel eens mis en aan wie ik zou willen laten weten waar ik nu sta in het leven,en ook hoeveel moeite me dat soms heeft gekost.Helaas heeft hij nooit iets van zich laten horen en zal ik het voor nu hierbij laten.Waarom ik dit dan toch benoem als één van de mooiste momenten is omdat ik eindelijk genoeg zelfvertrouwen had om hem recht aan te kijken en te zeggen dat ze me zoveel pijn hebben gedaan.Wie weet komt dit moment ooit nog,en zo niet: dan heb ik iniedergeval een poging gedaan en hoef ik later geen spijt te krijgen.