Gelukkig bestaan er ook mensen die wél kritische reacties plaatsen!
Kun je dit ook een soort greenwashing noemen wat Corendon hiermee doet?
Ik vind het ergens ook knap dat je geen seconde denkt: Is dit wel zo goed voor mijn imago?
Oh ik denk dat ze juist heel goed weten dat ze honderden reacties krijgen met “fantastisch “ “zo goed van jullie “ “wat een mooie mensen zijn jullie toch “ “zó verdiend! “, vele vele malen meer dan wat aan kritiek zou komen (en kritiek is ook zo verwijderd als het ze niet aanstaat en dan waait het weer over). Ze hebben dondersgoed berekend dat hun imago niet noemenswaardig in het geding zou komen.
Nou ja gezien alle complimenten in de reacties vrees ik dat er heel veel mensen oprecht blijven geloven in de goedheid van deze geweldige club wereldwijven.
Ja maar echt, dit vind ik bijna nog erger dan het hele reisje zelf, dat zoooooooo veeeeeeel mensen dit gewoon echt prima vinden
Ja ik wacht nog op één van die types die onder zo’n kritische reactie een lEeF eN lAaT lEvEn reactie post.
Of, nog erger: ze geloven oprecht dat een knuffel van hen meer waard is voor een kind dan een jaar schoolgeld (wat ik zo inschat dat dit tripje heeft gekost).
Die laatste is hopelijk sarcastisch…
Interessante vraag. Misschien care washing
White saviour syndrome
Aha oke! Ik dacht dat greenwashing ook te maken had met of je maatschappelijk betrokken bent. Maar als bedrijf doet Corendon zelf toch niet aan voluntourism op deze manier? Dat doen alleen die meiden? Tja lastige discussie. In ieder geval financieren ze het wel dus reden genoeg om nooit een reis bij ze te boeken.
Oh mennn wat gênant, zeker bekeken vanuit de ogen van die maatschappelijke projecten… zitten ze daar lekker allemaal te giechelen op het strand in chique bikini’s en met cocktails en royale ontbijtjes, gelovend dat ze het licht komen brengen… En dan verkondigen dat ze iets goeds (gaan) doen… wat dan in godsnaam?
De combinatie van een maatschappelijke doelstelling een een luxe vakantie is gewoon echt niet goed te praten. OF/OF is nog een ander verhaal, maar ik krijg gewoon plaatsvervangende schaamte als ik dit zie…Dat geld had echt 100x beter besteed kunnen worden…
Ja of own het gewoon als snoepreisje.
De volgende keer dat ik op vakantie een ezelopvang ofzo ga bezoeken ga ik ook posten als weldoeners vakantie 🥸
Same difference (serieus goed idee, dan heeft niemand kritiek dat ik 10 dagen naar Bali ben gegaan want ik heb immers een weldoeners reis gemaakt. Smart)
Gelukkig wel wat kritische noten nu bij Sanny. Echt, drie jaar geleden ofzo vond ik het echt leuk om haar te volgen maar ze is helemaal doorgeslagen.
Brb even half uur foto’s voor m’n Instagram maken van zielige kinderen en dieren, om vervolgens nooit meer 1 cent te doneren
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Mommybloggerstopic #7 (Deel 4).