Mommybloggerstopic #7

Dan zie ik het probleem nog steeds niet. Sommige mensen willen een zwangerschap afbreken of voorkomen en kunnen daar zelfs grapjes over maken. Dat moet gewoon kunnen want het is hun lichaam en hun keuze. Dat staat los van wensouders die juist hopen op die positieve test.

Vind het alleen lullig voor het kind. “Ja de map werkte niet dus we hebben je toch maar gehouden”

9 likes

Ik vind het een beetje lichtgeraakt, zo’n hele post over dat je wel drie hele kantoordagen kan vullen met een baan waarvan iedereen ziet dat de beloning relatief hoog is in vergelijking met de inspanning. Tuurlijk zijn mensen verbaasd over dat je een maandloon kan verdienen aan een paar instapost. Denk altijd: own het gewoon.

29 likes

deze post is #spon voor huispakken :joy: veeg mij maar op hoor

11 likes

hahaha ik wou t net posten, ‘echt heel zwaar leven als influencer hier koop een pakkie bij wehkamp xoxoxo mijn spaarrekening’

11 likes

Dit inderdaad en überhaupt dat hele doen alsof het mega bijzonder is dat je kind iets buiten school leert. Kinderen leren de hele tijd van alles, dat heet opgroeien.

14 likes

Ik zag een keer een mukbang van Lenette met nog iemand(Denise?) en toen zei dat andere meisje dat ze het zo vervelend vindt dat mensen doen alsof influencer zijn makkelijk geld verdienen is want dat is niet zo. En Lenette antwoordde toen dat dat wel echt zo is. Ze vertelde dat ze ooit een bijbaantje had ik een kleding winkel en daar met een hele maand werken net zo veel verdiende, vaak minder, dan nu aan 1 foto. Ze zei toen ook het is gewoon makkelijk veel geld verdienen met relatief weinig inzet als je vergelijk met hoeveel uren je moet werken voor dat zelfde geld in een normale baan. Die andere meid reageerde toen een beetje verbaasd dat ze als ze het zo vertelde eigenlijk wel gelijk had.
Denk dat ze vaak zelf niet meer door hebben hoe makkelijk geld ze verdienen, en dat is niet erg maar own het dan inderdaad gewoon.

21 likes

Haha ja precies dit. Het is uiteraard allemaal geen wedstrijd met wie de zwaarste baan heeft, maar zeg dan idd gewoon: “ja dit is mijn baan en het is top dat ik mijn tijden zelf kan indelen en er van rond kan komen”

Overigens zag ik dat Mirthe ook reageerde op die post van Esmee Noëlle, dat ze hoogopgeleid is. Ik vind haar soms wel leuk, maar hoe vaak zij wel niet in haar profiel/insta posts/ YouTube video’s moet benadrukken dat ze aan de universiteit studeert :expressionless: ik denk dan steeds: “jahaaa nu weten we het wel”

3 likes

Alsof je (werk) er ook pas toe doet als je hoogopgeleid bent

9 likes

:roll_eyes: irritant hoe zij oppervlakkigheid blijkbaar koppelt aan niet hoogopgeleid zijn. Genoeg oppervlakkige mensen op een universiteit. Zeker binnen studentenverenigingen gaat het vaak om status, uiterlijk en geld. Dingen die ik toch behoorlijk oppervlakkig vind.

23 likes

Ja dat is waar. Dat het spon is voor huispakken* had ik niet eens door :joy::joy:

Zie ook nu pas dat het een ‘oudere’ post is trouwens uit september, zag het bij marketingvrouw in haar verhaal staan.

1 like

Lol de essentie van een influencer is oppervlakkig consumeer gedrag promoten door je lifestyle te showen aan je volgers zodat ze denken “ik wil dit ook”.

Het interesseert me echt geen reet hoe hard ze al dan niet werken, hun hele beroep is een grote leeghoofdige confrontatie met de zinloosheid van ons bestaan terwijl ze ons troep proberen aan te smeren die we niet nodig hebben en ons een neppe perfecte wereld voor te schotelen waar we niet gelukkig van worden.

(Typ ik dit nadat ik 15 minuten naar een zwarte turtleneck crop top heb gezocht omdat ik die zag op een influencer op insta, jazeker)

59 likes

:joy::joy::joy::heart: dat is ook zo

4 likes

Haha ‘gewoon hoogopgeleid’. So unnecessary

11 likes

Zeker doet je werk er dan niet pas toe (like; go praktische mensen die huizen kunnen bouwen etc, zo belangrijk!!), maar Mirthe heeft wel meerdere malen uitgelegd dat ze het vervelend vindt dat tienermoeders vaak over één kam worden geschoren (stoppen met je opleiding, hele dagen roken en energiedrank drinken terwijl je zwanger bij je moeder op de bank ligt bv) terwijl zij al die tijd gewoon keihard heeft gewerkt en 2 weken voor dr bevalling nog een tentamen maakte (vertelde ze gisteren ofzo in dr story). Ik vind dat echt wel respect verdienen. Ik denk dat ze door dit te benadrukken (wellicht een beetje veel voor sommigen) wil uitdragen dat zij niet die typische tienermoeder was/is. Soort zelfbescherming misschien?

1 like

Ik ken t hele mens en haar levensverhaal niet maar klinkt alsof mijn conclusie zou zijn ‘ze werkt hard’ en haar conclusie is ‘ik ben gewoon hoogopgeleid’ en ik denk dan vooral :face_vomiting:

4 likes

Ik zou dan idd ook zeggen dat ze hard werkt. Wat overigens ook datgene is wat respect oplevert, niet hoogopgeleid zijn.

4 likes

Precies! En dan zou ze niet direct zo stom overkomen

2 likes

So true dit! Het is een baan als veel andere, met voor- en nadelen.

Vergelijkbaar irritant vind ik influencers die bij spon een heel lul verhaal ophangen dat, als mensen hun posts zònder spon leuk vinden, ze dan hun posts met spon óók zouden moeten liken. Want hoe gierig ben je als je hen het brood uit de mond stoot, het geld van de plank haalt als je niet éven de moeite wilt nemen om klakkeloos wat spon te liken. Show some love! Etc. Etc.

Terwijl, it’s part of the business. Stop whining about it. De reclamespotjes op TV zijn toch ook hét moment voor een plas- of snackpauze. Dat calculeer je in, òf je zorgt dat je reclame zo steengoed is dat mensen blijven hangen (of liken). Go do your job.

11 likes

Fair enough.

Beetje zelfde als mensen die blijven zeggen dat ze “hoogbegaafd” zijn :joy::face_vomiting::nauseated_face:

3 likes