Mommybloggerstopic #7

Beter had ze gezegd dat we gewoon allemaal een aubergine of een perzik moeten zijn.

4 likes

Ik heb me door die ellenlange video van Laura heen geworsteld. Eerste deel dacht ik; okĂ©, goed dat ze wat info geeft over hoe zo’n traject in zijn werk gaat.

Maar dan is het gelukt en dan komt er nog 20 minuten (samen met haar man) allerlei uitspraken over loslaten en dat je dat Ă©cht moet doen. Dan heb je dus een medisch traject doorlopen en dan beweer je nog dat vrouwen het los moeten laten en moeten ontspannen en dat je anders psychisch blokkeert en het niet gebeurd.

Oh en haar man gooit er nog even een ‘Hij daar boven bepaalt het’ uit.

Nouuu hou op hoor.

22 likes

Ik had precies hetzelfde. Dat laatste stuk is echt zo jammer. Ze blijft het ook steeds maar herhalen. Dat dĂĄt voor hun the key is. Nee, zo werkt het niet :sob:

En ook dat ze de tip geeft mensen niet te informeren over het traject waar je in zit en dat je het met z’n tweetjes moet doen. Lijkt mij juist zo eenzaam en verschrikkelijk? Ieder z’n ding natuurlijk maar vind het zo raar om dit als tip mee te geven omdat het extra stress zou opleveren en het dan helemaal niet zou lukken. Ze herhaalt het ook nog even in de comments.

En ook die opmerkingen als: “Hij of zij komt wanneer hij of zij besluit: it’s my time. Het had zo moeten zijn. Het was nu gewoon onze tijd.” :expressionless:

2 likes

Dat laatste is natuurlijk fantastisch om voor jezelf te kunnen verklaren waarom het zo lang duurde en waarom dat alleen maar goed is geweest.
Maar houd dat voor jezelf voor de verwerking en gooi dat niet het universum in aub :frowning: Nu weet ik iig dat ik deze video niet hoef te zien

6 likes

Echt een bord voor dr kop. Iedereen mag toch lekker zelf weten of je het deelt met je familie en vrienden.

En over dat loslaten. Ik was mijn eerste en tweede zwangerschap er mee bezig. Eerste keer omdat het een medisch traject was en tweede keer niet maar wel met ovulatietesten enz in de weer. Toch beide keren zwanger geraakt dus dat loslaten is zo’n bullshit.

2 likes

Wat een onzin verkondigd zij zeg. Ze is zwanger geraakt door een medisch traject en niet door het los te laten.
Dus iedereen die niet zwanger raakt, laat het niet genoeg los??
Wat een bullshit

12 likes

Vreselijk die uitspraken over loslaten en dat komt het wel :nauseated_face:

4 likes

Ja ook keihard voor de mensen die ongewens kinderloos blijven.
Tja, heb je het niet genoeg losgelaten of volgens Ryan: voor sommige mensen is het gewoon niet weggelegd. (Of zoiets, weet niet meer wat hij precies zei)

:fu::fu::fu::fu::fu::fu:

4 likes

Of dat God het dan voor jou blijkbaar niet “bepaald” heeft. Wtf. Lulkoek gewoon. Zo toxic dat ze dit op deze manier verkondigen. Kan me voorstellen dat dit sommige vrouwen behoorlijk onzeker kan maken. En de schuld nog meer bij zichzelf zoeken dan ze misschien al doen :disappointed_relieved:

7 likes

Ja hallo moet je nou loslaten of visualiseren? :tired_face:

#loslaten #loa #huh

18 likes

Ja, ik heb zoveel vragen nu!!
Hopelijk maakt een andere mommyblogger snel een video over hoe ze zwanger is geraakt door een zwangerschap te visualiseren.

4 likes

Ik kan hem niet serieus nemen, met 4 kinderen van 2/3 vrouwen. Daaaag.

5 likes

Hahahaha nou mijn kind heeft echt niet voor mij/ons gekozen. Hoe werkt dat ook? Kijkt hij toe terwijl we seks hebben en denkt dan ‘okĂ© deze keer vlieg ik met mijn ziel in de eicel zodat die bevrucht kan worden’. En is er dan een soort kamer vol babyzieltjes?

Nah sorry alles wat hij in zich heeft komt gewoon van een spermacel en een eicel. Beetje saai, dat wel.

33 likes

Man man man.
Iedereen moet gewoon doen wat prettig voelt. Ik denk dat ik mijn traject (5 x icsi-pgd, 7 miskramen) slechter had getrokken als we niet open waren geweest naar familie en vrienden. Juist dat vangnet hadden we zo hard nodig.

(Niet bedoeld als dode kat, maar liefde voor vangnetten.)

Kan helemaal niks met dat loslaten. Hoe dan, als je de hele tijd met je benen in de beugels ligt of er zit weer een fertiliteitsarts met haar echodildo je follikels te tellen.

18 likes

Het is ook zo’n mega dooddoener dat ‘er niet mee bezig zijn’

Ja op maandagochtend een uur nadat ik wakker word lekker een grote dildo in me geramd door de arts, in de avond spuiten zetten in je buik, dag er na ook, woensdag mag je weer lekker opstarten in de ochtend met de dildo van de arts, en oh dan moet je precies om 03.00 in de nacht een spuit zetten want 2 dagen later wordt je geopereerd zonder narcose, word er lekker een naald door je vaginawand geramd 2x, dan mag je beginnen met 6 keer per dag allerlei pillen in je vagina stoppen (niet vergeten hoor!!) en ohja ook nog 3 pillen per dag oraal slikken, Ă©n precies genoeg drinken zodat je een volle blaas hebt maar ook niet over de arts heen plast tijdens de terugplaatsing.

Sure maar je mag er niet mee bezig zijn zogenaamd maar je moet wel alle spuiten en zkh afspraken en medicatie tijden onthouden en toedienen. En hoe zien ze dat voor zich dat je dat allemaal doet zónder ‘er mee bezig te zijn’?

53 likes

Dit is precies wat ik niet begrijp omdat ze zelf nu met behulp van IUI zwanger is geraakt.

Kijk, van mijn vriendin die binnen een maand zwanger was snap ik nog ergens dat ze zegt ‘je moet er niet zo mee bezig zijn’ want zij weet niet beter
 maar iemand die zelf jaren bezig is geweest om zwanger te raken? Die weet toch dat er niet mee bezig zijn onmogelijk is door alle ziekenhuisbezoeken en medicijnen.

3 likes

Ja +1 op alles!
En positief denken hĂš!!

3 likes

Nee die moeten we ook niet vergeten nee! Het is echt een feest hoor en werd echt elke ochtend blij wakker ‘naahhh zo’n zin in die dildo van de arts straks!!! Yes mag ook weer spuiten! Eicelpunctie grootste hobby wil ik elke dag wel!!’

Ik had overigens al met de kliniek gebeld om de volgende IVF ronde te plannen een tijd na terugplaatsing laatste (hele matige) embryo, flinke cocktail en een sigaret opgestoken, was echt 100% overtuigd dat dit hem niet was. Nouja, wel dus :sweat_smile:

8 likes

Nou ZiE jE wEl !! Je had het dus TOCH losgelaten!!1!

11 likes