Mommybloggerstopic #6

O ik weet weer meteen waarom ik alles rondom zwangerschap hier als de pest gemeden heb toen ik zwanger was.

23 likes

Sorry maar de pest is echt heel gevaarlijk als je zwanger bent. Je zou echt beter moeten opletten.

138 likes

Mijn baby heeft 3 armen denk je dat dat daardoor komt??

62 likes

Hahah ja daar heb je wel een punt. Ik denk dat het me al zo verbaasde dat een vlogger daar over nadenkt dat ik het al snel goed vond :joy:

šŸ„²šŸ„²šŸ„²šŸ„² nou precies dit. Valse bemoeienis onder het mom van ā€œbezorgd om de babyā€.
Vanaf het moment dat er iets in je baarmoeder zit ben je volgens sommige mensen een soort wandelende broedmachine en kunnen andere mensen lekker legitiem haten op alles wat je doet wat mogelijk niet goed is voor de baby.

15 likes

Wat snap je er niet aan? Ze zegt toch letterlijk wat ze er vervelend aan vindt.

2 likes

Ik heb het niet gezien dus ik weet niet wat ze precies zei, maar soms kan het antwoord aan een kind ook gewoon ā€œneeā€ zijn toch. Er zijn vast ook genoeg kinderen die bijvoorbeeld mee willen kijken tijdens de zoommeeting die hun ouders hebben voor hun werk en dat kan ook niet (altijd).
En er bestaat inderdaad ook nog zoiets als editing.

6 likes

nu snap ik het beter, dan zijn we het gewoon niet eens denk ik! bedankt voor je extra uitleg.

1 like

Ja, het wil wel eens escaleren heā€¦
Ik verzin het in elk geval niet. Waarom zou ik?
Overigens wil ik er voor de volledigheid wel aan toevoegen dat de oorzaak van de alcohol afhankelijkheid ligt in het feit dat de rijke blanke boeren van oudsher de landarbeiders (deels) uitbetalen in drank.
Edit: waarmee ik dus onderken dat de oorzaak van het probleem voornamelijk ligt hij de maatschappelijke ongelijkheid en het feit dat de rijke boeren denken dat het acceptabel is arbeid te belonen met drank

Zullen we dit gesprek voort zetten in het ā€˜blanke rijke boeren zijn teringleijersā€™ topic?

8 likes

Oei dan ga ik maar.

1 like

Het thema is helemaal niet grappig, maar ik ga stuk om de escalatie van het onderwerp

14 likes

Als het over dit thema gaat, denk ik nog steeds aan de 18-jarige bijdehante stagiair die ineens naast mijn bureau stond toen ik zwanger was en een 0% biertje dronk en zei: Je weet wel dat daar ook alcohol in zit he? Rot op vrindje :expressionless:

18 likes

Ik hoop dat je toen zei: ā€˜klopt, ik drink tijdens mijn zwangerschap om te voorkomen dat mijn kind zo irritant wordt als jijā€™

14 likes

Hahaha rottt op! Maar volgens mij kan je het NOOIT goed doen als zwangere vrouw: drink je een 0% biertje krijg je te horen dat dar alsnog 0,003% alvohol in zit en eet je een gepocheerd ei, krijg je ā€œbezorgde opmerkingenā€.

Maar als je wel alles als de pest meid, krijg je opmerkingen als ā€œik eet wel patĆ© en mijn kind is kerngezondā€ en ā€œeen slokje wijn/goed doorbakken bierfstuk/ plakje brie kan heus welā€.

:weary:

15 likes

Last minute ā€˜watā€™ cadeautjes onder de boom. Dan denk ik aan 4 cadeautjes, niet zoveel :sweat_smile:

39 likes

Nou dat dus.

En stel nou dat Willemijn er voor zou kiezen wƩl 1 wijntje te drinken. Dan zou ze dat toch niet in een vlog delen, ze weet ook wel wat een berg commentaar daarop komt.

4 likes

ā€œJe moet niet te erg stressen over wat je wel en niet eet hoor, stress is niet goed voor de baby!!ā€

9 likes

Ben ook benieuwd hoeveel zwangere dames hier afgelopen kerst een wijntje hebben gedronken :grin:

Wow wtf ik kom nu iets tegen op insta. Blogmamanl? Echt wtfff :exploding_head:

11 likes