Mommybloggerstopic #6

News flash: James Bond draagt zijn baby dus baby’s dragen is nu ook iets wat toxically masculine mannen zonder schaamte kunnen doen!!

41 likes

Iedereen doet hier alsof je geshamed wordt als je je baby in een draagzak doet. Maar ik heb veel eerder het idee dat het een prestige dingetje aan het worden is om je kind zo min mogelijk in de wandelwagen te doen.

6 likes

afbeelding

30 likes

Ik zat net nog in het oude topic te lezen, wat zei de huismuts precies over dit forum? Ik zag dat ze het enorm triest vond?

iets met dat wij te veel tijd hebben en dat ze graag een docu over ons maakt maar dat niemand hier aan mee wil werken :innocent:

Haha wat?? Zij heeft de tijd om een boek te schrijven buiten haar eigen expertise. En een docu?! :joy:

2 likes

Toch fijn he dat influencers geen corona krijgen

56 likes

Hahaha ja zo’n duidelijke leugen “ik wilde graag langsgaan maar niemand wilde dat” dan weet je echt niet wat je zegt, langsgaan waar?

Nou zijn jullie weleens benaderd voor een docu door de huismuts?

• Ja maar heb geweigerd
  • Nee
  • Ik ben de huismuts

0 stemmers

4 likes

Stond ze aan de poort van de FF heksen community te kloppen @Calabasas ?
Volgende keer halen we de hefbrug op

8 likes

En dat terwijl we in dezelfde stad wonen, kleine moeite :stuck_out_tongue:

1 like

Haha wat? Wat heeft dat nou weer met prestige te maken?

1 like

is hij niet de opa van dit kind.

Dat er een beetje opschepperig wordt gedaan over hoe veel een kind gedragen wordt. Net zoals hoe lang er samen geslapen wordt, en hoe veel maanden Frenkie exclusief borstvoeding heeft gehad.
Maar misschien is dat mijn Amsterdamse bubbel hoor…

3 likes

Zowel ik als mijn man hebben onze babys veel gedragen de eerste maanden, en ik heb echt nooit vervelende opmerkingen gekregen van bekenden of vreemden Hij kreeg juist 10x meer vertederende blikken, juist van oude omatjes die het helemaal fantastisch vonden.
Ook nooit gedoe gehad met het consultatiebureau die vanalles vond, oudere mensen of familie met mening. Maar misschien woon ik wel in een heel positieve bubbel :wink:

7 likes

Agree. Rondom dat hele natuurlijk ouderschap (alsof er onnatuurlijk ouderschap is, maargoed) hangt imo wel een zweem zelfvoldaanheid

10 likes

Hoezo?

1 like

Ik ben een keer geshamed door een 50+ plusser toen ik met kiddo in de draagzak aan het wandelen was. Want HAAR herder liep los en sprong tegen me aan in mn rug. Ze vond dat wel gevaarlijk hoor, zo’n kind in de zak. Want wat nou als ik viel? Het was zo’n mindfuck?! Hou je hond gewoon aangelijnd als hij tegen mensen op springt?!

47 likes

:flushed: wauw. Gewoon wauw.

1 like

Ik snap dit punt ook wel een beetje hoewel ik mij er zelf ook wel ‘schuldig’ aan maak dit allemaal zelf ook te willen.
Uiteindelijk mega dure tula gekocht, heeft baby er welgeteld 3 keer ingezeten en verder zworen wij bij de kinderwagen.
Draagdoek nu wel aangeschaft voor aankomende baby omdat ik denk dat dragen + peuter soms wel handig is en ik de eerste weken/ maanden ik zo’n draagzak alsnog wel wat groot vind voor een baby.

Maar soms denk ik: ik moet een schapenvachtje, wollen kleding/ dekentjes/mutsjes, draagbare kolfmachines, een groter bed om met al m’n kinderen in te slapen, een zoutlamp en thuisbevalling want dan doe ik het wel écht goed. En wat als dit niet lukt?!

Wat natuurlijk volkomen onzin is, maar de ‘sfeer’ is wel een beetje zo op the gram. Of ik ervaar dat zo en volgde de ‘verkeerde’ moeders. Inmiddels volg ik helemaal geen enkele moeke meer en kijk alleen nog nav opmerkingen in dit topic, wat een opluchting.

7 likes

Oja, ik ben heel blij dat ik in een positieve bubbel zonder mommybloggers zit :grinning_face_with_smiling_eyes: krijg daar niet zoveel van mee en kan gelukkig gewoon doen waar ik zin in heb zonder commentaar te krijgen.

4 likes