Mommybloggerstopic #6

Ik weet niet of het is waar Tunnelvisie op doelt, maar ik kreeg voor de baby geboren was al van verschillende mensen van de generatie van mijn ouders (leeftijd 50/60) te horen dat ik mijn kindje zou gaan verwennen door haar te dragen.

1 like

Ooo gaan jullie dan ook wandel de wandel??!

2 likes

Wij wonen in een dorp en bij ons word je echt wel gek aangekeken, met name als man. Mijn man heeft letterlijk dingen gehoord van zijn vrienden als “pfff ik ga echt niet die baby dragen hoor” “ik ben toch geen Hippiewijf”. Gelukkig boeit het mijn man 0,0 en ziet hij er alleen maar het voordeel van in en waar zijn vrienden met een carnavalsoptocht staan te klooien met baby en dat die ook wat kan zien, stond hij lekker toe te kijken met een rustige dochter voorwaarts in de draagzak die alles prima kon zien.

28 likes

Omg :woman_facepalming:t2: Dat zijn wel echt domme opmerkingen. Wel top dat jouw man zich er niks van aantrekt. Dragen is gewoon lekker knus en super praktisch.

1 like

Ja vinden wij ook idd. Gingen we ff snel de stad in en dan was het de discussie wie mocht dragen haha. Ik heb ook heel lang standaard een ringsling in mn fietstas gehad; ideaal, dan had ik mn handen vrij in de winkel en hoefde ik niet op te letten of er een kind van alles uit het rek trok (toen ze eenmaal kon lopen).

Overigens hebben wij de wandelwagen ook veel gebruikt, zou ze allemaal niet willen missen.

Naar aanleiding van de post gisteren over welke mombloggers jullie volgen en die gele feed mama.

Ik heb sinds kort in mijn insta aanbevelingen steeds blogmamanl staan en die video’s/reels zijn op zijn zachtst gezegd erg uh bijzonder. Laten we het erop houden dat ik in mijn kindertijd niet graag zou willen dat mijn klasgenoten dit ontdekt hadden. Beetje ala wil&tien hilarisch meets Kelly reels meets Kim Holland vibe

7 likes

Weet iemand waarom Shifra ineens in het Engels post? Haar stories zijn nog wel in het Nederlands maar haar laatste paar captione in het Engels.

@tierelantijn omg, ik zou me echt schamen als mijn moeder dat soort dingen online zou zetten. Zelfs nu ik 30 ben, laat uit staan als kind. Ze noemt het zelf “18+ humor”.

Edit: gelukkig laat ze haar kinderen wel zo goed als uit beeld?

3 likes

Vrienden van me krijgen zelfs in Rotterdam er regelmatig commentaar op. Ook als de vader het draagt want “dan hecht het kind niet aan de moeder”.

Ik doe de kindjes waar ik op pas wel eens in de draagzak zodat ik dingen kan doen maar ook makkelijk toegang heb tot een hoofdje om zoentjes op te geven

15 likes

Haha ja echt, nsja ik ben toen ik het voor het laatst checkte wel 18+ maar mijn humor is het niet ben ik bang, wel m’n leedvermaak. Ook alleen maar smerige mannetjes in de reacties haha
Ja ze heeft wel tiktoks met de dochter vol in beeld hoor helaas, alhoewel die wel al wat ouder lijkt 10/11

Oh boy! Als zij het leuk vind om die reels te maken moet ze het vooral doen, maar ze is qua timing en playback niet heel goed :sweat_smile:

2 likes

Heeft vast een cursus bij KC gevolgd dan! :no_mouth:

2 likes

Ja dit. Kind moet in z’n bed slapen, teveel dragen verwen je ze, is raar, geitenwollen sokken blabla.
Het wordt gelukkig steeds normaler naar in heb echt VEEL kutopmerkingen gehad hoor erover in 5 jaar tijd, en nog geen 1 kutopmerking over een kinderwagen.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Is dat iets wat op allerlei manieren gebeurt
 Een man, vader, die trots met zijn kind rondloopt.
Ik weet van verhalen dat mijn vader ook heel veel commentaar kreeg als hij met mij in de wagen trots door de stad liep. Dat het echt niet kon dat hij achter de wagen liep, want dat doet een man niet

Spijtig dat zulke dingen dus 30 jaar later nog steeds gezegd worden

2 likes

Stom he. Gelukkig zijn er mannen die zich er niks van aantrekken en gewoon trots met hun kind rondlopen. En hopelijk inspireren ze daar anderen mee, al is het er maar een.

(Nog zo’n opmerking trouwens; oh mag je niet weg zaterdagavond omdat je op je kind moet passen?:face_vomiting:)

1 like

Vermoeiend zeg om steeds met zulke opmerkingen te dealen! Ik vind vaders met hun kind in een draagzak altijd super aantrekkelijk, daar gaan mijn eierstokken wel harder van rammelen :drooling_face:

11 likes

Heel ander verhaal, maar ik krijg dus ook telkens van die kutopmerkingen omdat ik mijn kinderen niet straf (door ze in de hoek te zetten bijv) want ik zou ze op die manier ook verschrikkelijk verwennen. (Sowieso lijkt de oudere generatie een buitenproportionele angst te hebben dat wij onze kinderen verwennen :sweat_smile:) Dan denk ik: waar the f bemoei je je toch mee? Als er iets is wat me heeft verbaasd sinds ik kinderen heb is het wel de enorme drang die mensen blijkbaar hebben om zich te bemoeien met de manier waarop jij je kind groot brengt. Ik zou echt niet weten waarom ik me druk zou maken om een moeder die haar kind draagt :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

precies hierom wil ik later/over een paar jaar zo graag een baby :heart_eyes: altijd iemand om mee te knuffelen haha

9 likes

Wordt tov een draagdoek nog vreemder aangekeken dan tov een draagzak?
Heb niet eens een baby haha maar vond dit wel interessant te lezen

Ja vaak volgens mij wel! Doek is nog meer geitenwollensokken.:stuck_out_tongue_closed_eyes: