Mommybloggerstopic #4

Ik vind dit echt zo gestoord en ik hoop dat dit eens een keer juridisch aangepakt kan worden. Je kind zo uitbuiten, gadverdamme.

Edit: ik denk trouwens dat het tonen van het gezicht van het kind een voorwaarde is die zo’n bedrijf stelt.

13 likes

Ik schrik echt van al deze berichtjes, zeker als je ze zo onder elkaar ziet staan. Ik blijf toch liever geld aan onze baby uitgeven dan eraan verdienen.

10 likes

Ik snap ook niet dat je als ouder je kind hier zo voor wíl inzetten?
Vind kinderen op social media posten sowieso al een dingetje, ben nu zelf zwanger en heb met mn vriend afgesproken dat we onze baby niet op insta/fb gaan posten. Niets herkenbaar in beeld iig. Dat is een andere uiterste misschien maar ik vind het persoonlijk niet relaxed en op deze manier je kind idd ‘‘uitbuiten’’ vind ik echt heel heftig. Dat kind heeft er niet zelf voor gekozen en misschien vind ie het op latere leeftijd helemaal niet leuk of zelfs vreselijk. Zou dat niet op mijn geweten willen hebben.

5 likes

Ik denk ook dat content met kind zorgt voor meer volgers en meer volgers is betere deals

1 like

Ik word hier zo verdrietig en boos van. Ook in videos delen ze gewoon privé info (ontwikkeling) over hem.
Laatste paar vlogs was volgens mij echt 95% met H in beeld en anders ging het wel over hem. :frowning_face:

2 likes

Ja, privacy, er zelf achteraf van balen… en wat ik een tijdje terug in het beutyblogtopic al zei: Persoonlijk hoop ik voor ieder kind, of ik het nou ken of niet, dat het mag opgroeien in relatieve privacy, dat het zich mag ontwikkelen als eigen persoon in plaats van set-camera-action personage en dat de struggles die bij opgroeien horen door niemand anders gezien en besproken worden dan de relevante directe omgeving.

En daarnaast… met al die pedonetwerken en rotzooi wat steeds vaker opduikt. Daar gaan ook de “gewone” huis-, tuin- en keukenfoto’s op rond. Je kunt imo niet voorzichtig genoeg zijn.

2 likes

Dit doet me denken aan zo’n film, waarbij iemands leven 1 grote soap is. En dat ie daar dan achter komt en met zo’n bootje naar het ‘einde van de zee’ gaat waar dan een deur naar buiten zit.

1 like

Heb zin om een lijstje te maken van al deze bedrijven. Boycot-overzicht maken.

8 likes

Let op: op een foto staat de hond nog herkenbaar in beeld

17 likes

Als je dit zo ziet is het toch gek dat hier geen regels voor zijn… Regels waar binnen best iets mogelijk mag zijn.
Je kan je baby ook opgeven voor modellenbureaus en dat is allemaal prima. Maar regels/wetgeving zou dit toch moeten inperken? Bijv dat het om x aantal campagnes mag gaan? Dat er een max bedrag is? Dat bedrijf niet meér mag geven voor een foto MET kind. Dat een deel op de spaarrekening van het kind ofzo. Idk, ik roep nu maar wat

3 likes

Ja, snap ik dus ook niet. Boos had hier ook een keer een aflevering over, en toen hadden ze zelf ook iets opgestuurd naar wat kindvloggers (iets anders, maar beide eigenlijk kinderarbeid).
Dat snap ik dus ook niet, als het via modellenbureaus is er een hele regelgeving om heen gebouwd maar nu is alles maar toegestaan… zo lijkt het, althans. En op een foto op een reclame wordt er niet de privacy van 't kind verkocht, in vlogs enzo is dat wel.

3 likes

Ja als iemand hier zin in heeft? Misschien een Google doc die we kunnen updaten :yum:

4 likes

Ik ga het denk ik serieus doen ook. Ben ook net begonnen met een lijst om palmolie zoveel mogelijk te vermijden. Beetje nadenken over waar je je shit koopt en welke gevolgen dat kan hebben is niet verkeerd.

6 likes

Ja Jim mocht toch ook niet elke avond optreden na idols

12 likes

Ja en bij Eurovisie jeugd zijn ook allemaal regels enzo

3 likes

Ik denk dat laatste. Mascha zei ook al in haar vlog dat er bedrijven waren die nu aanvragen deden met in de briefing “een foto van het hele gezin”.

Vreselijk inderdaad. Ben zo blij dat ik in de jaren 90 ben geboren en daardoor niet te pas en te onpas met m’n kop op internet ben geknald. Hoewel mijn ouders sowieso al niet zo zijn.
Vind het ook echt belachelijk dat dit zo maar kan… Zou ook graag zien dat ouders van tegenwoordig sowieso eens wat beter nadenken alvorens ze dingen van hun kinderen online gooien. Had je dat vroeger zelf ook oké gevonden?

7 likes

Ik ben net door boos gebeld, alles is rond!!!

118 likes

ZININ.

Weet je ook wanneer? Of mag je dat niet zeggen? :wink:

1 like

Nee weet ik nog niet