Ja dat is misschien wel zo. Ik houd m in ieder geval in m’n achterhoofd!
Vraagje. Vinden jullie dat van die Panama Jack sandalen ook wel staan onder wat nettere jurkjes of is het echt meer een schoen voor stoerdere kleding? Gaat om zoiets als dit
Ik vind dit juist iets voor onder nettere jurkjes!
Wat dragen jullie bij mooi weer naar kantoor qua schoeisel?
Omdat er door corona weinig mensen op kantoor zijn (en geen enkele vrouw) vind ik het moeilijk in te schatten wat gepast is, is mn eerste echte volwassenen job haha
Er zijn geen regels naar mijn weten, en iedereen lijkt wel zowat te dragen wat’ie wil maar wil toch graag netjes eruit zien.
Zo draagt mn baas wel hemden maar evengoed converse of andere sneakers wat ik dan weer casual vind.
Kunnen sandaaltjes (open tenen), al dan niet met hak? Weet niet of ik dat te casual vind maar altijd sneakers is soms zo warm aan mn voeten en hou niet zo van loafers…
Bij ons kan dat gewoon, maar ons bedrijf is sowieso vrij casual.
Ik zou het even navragen aan een collega (of er toevallig regels zijn), ik draag meestal loafers en ik wil eigenlijk nog espadrilles aanschaffen. Sandalen met een hak lijken me ook mooi, maar bij veel bedrijven mag je geen open tenen, dus dat zou je denk ik beter kunnen navragen.
Bij ons mocht je bijvoorbeeld geen blote benen en open tenen, maar ik zit in een kantoor waar de hele dag de zon op staat en we hebben geen airco, dus het warmt daar lekker op. Toen heb ik twee jaar terug op zo’n hete dag gewoon een mail gestuurd naar de eigenaar met dat het veel te warm is en dat ik gewoon met blote benen zou komen. Daar moest hij achteraf heel erg om lachen en sinds dien is het allemaal prima.
Soms is er een personeelshandboek waar dit in staat, hebben jullie dat misschien?
Bij ons mag er ook veel, ik draag zelf alleen echt geen teenslippers, verder kan alles wel zo ongeveer.
Heb je een link?
Hij is nu wel uitverkocht
Heeft er iemand een tip voor mooie pumps die echt lekker zitten en niet te duur zijn? Veel eisen maar hopelijk hebben jullie out of the box ideeën
Ik weet niet wat je budget is, maar ik hoor over Gabor altijd dat die fijn zitten en ik vind ze er zelf wel prima uitzien voor een pump.
Ik heb pumps van manfield, merk no stress. Zijn heel basic (en vind ook niet alle modellen mooi) maar zitten wel echt goed. Ze kosten €80.
Edit: deze
Seconding Gabor :)! Afhankelijk van je budget kan ik Unisa ook aanraden
Ik kan naast Unisa ook Clarks aanraden!
Ik draag wel sandalen (bijv birkenstocks of iets chiquere sandaaltjes), maar bij mij is het vrij casual en kan dat dus wel. Ik vind het ook altijd zelf een beetje onzin dat je dan geen blote benen of tenen mag zien, boeiend, het zijn gewoon random lichaamsonderdelen. Je hoeft toch ook geen handschoenen aan :’)
@crazyplantlady @George @Takkie
Hmm ja ga het eens navragen als ik eens bel met een vrouwelijke collega, hoewel ik dat een beetje awkward vind haha
Heb al wel jurkjes met blote benen gedragen en dat was geen probleem, sommige mannelijke collega’s dragen bij hitte ook gewoon broeken tot op de knieën dus moet gewoon kunnen zou ik denken
Vroeg me het vooral af omdat ik vroeger wel eens las dat tenen showen not done zou zijn
Ik kom niet fysiek in contact met klanten of zo enkel via telefoon, dus denk dat het wel kan zolang het een beetje netjes is
Deze heb ik ook! Echt een aanrader inderdaad. Verder idd gabor, clarks en zo’n kussentje/voetbedje van scholl onder de bal van je voet helpt ook voor extra comfort.
Tamaris, en zeker als er zo’n zacht kussentje in de zool zit
Ik slof gezellig rond om mijn platte suède muiltjes haha. Klantencontact verloopt toch alleen via videobellen. En dan nog, afhankelijk van hoe netjes de rest van je outfit eruit ziet kan veel, vind ik.
Ja dat klopt idd, draag wel nettere jurkjes die ongeveer tot mn knieën komen op werk en ook niet echt blote schouders of zo dus dan is het niet zo bloot verder en kan het wel.
Betwijfel eigenlijk of iemand het zelfs zou opmerken, op mn verdiep zijn we nu maar max met 5 en als iemand langsloopt ofzo let je niet echt op iemands schoeisel omdat die dan aan zn bureau zit.
Denk dat het ook wel een vrouwendingetje is eigenlijk, betwijfel of de mannen er bewust bij stilstaan dat ze een kortere broek dragen op warme dagen en of dat wel kan
Ach ja, ik ga eens pilsen bij een vrouwelijke collega en ik hoor het wel mocht iemand problemen hebben met mn voeten