Modetopic #2

Die van de hema voor 5€

7 likes

Deze van Hanro. Kost wat meer maar zit echt heel lekker en gaat bij mij al jaren mee! Is ook qua model mooi qua v-hals en zo’n satijnen biesje

https://m.zalando.nl/hanro-cotton-seamless-hemd-2ha21k03f-q11.html

3 likes

Thanks! Was al even langs de Hema gelopen en ze waren nu zelfs 2 voor 8 dus heb er een paar meegenomen.

Tot nu toe blij mee, heel zacht en lang genoeg.

Als je in je eigen omgeving er niemand blij mee kunt maken kan je hem altijd nog in het weggeef topic posten.

2 likes

Ik draag( droeg eigenlijk :sweat_smile:)in de herfst vaak een leren rokje met panty en dan een mooie top/blouse, vaak van kant. Of een pantalon/flared broek met een crop top. Ik heb laatst dit topje gekocht, ben er blij mee, staat leuk op een rokje zowel als op een broek.

3 likes

Waar is deze van?

Hemdjes van bamboe stof met dunne bandjes (liefst verstelbaar). Bijvoorbeeld van de Hema of vanbamboe.nl

1 like

Nice! Ik heb hem ook besteld, dank je wel

1 like

Ohja leren rokje is ook nog een optie!
Mooie top! Valt hij naar maat?

Ik wil mezelf dit jaar eindelijk de lange donsjas van Uniqlo gunnen, maar ik kan niet kiezen tussen groen en zwart. @Pantalones jij hebt de groene toch? Hoe is die in het echt?

Yes, ik heb gewoon mijn eigen maat genomen.

1 like

Ik heb ook de groene versie. Het is een wat koelere grijzige groene kleur. Niet dat typische legergroene.

2 likes

Yes, die heb ik inderdaad! Ik vind hem heel mooi in het echt, maar de kleur is wel ietsje anders dan op de foto vind ik. Krijg de kleur zelf niet goed op de foto, maar hij is minder legergroen dan hij op de foto lijkt.

Een eigen foto:

Ook hier pakt hij de kleur niet goed, hier vind ik hem dan weer te grijs en grauw met een te blauwe ondertoon overkomen (maar dit lijkt al meer dan op de Uniqlo website vind ik). Hij is wel meer groen en iets minder ‘vaal’ (maar wel een beetje vergrijsd groen) in het echt. Op deze foto zie je wel goed dat er verschil tussen mijn legergroene Rains regenjas en deze jas zit qua kleur donkergroen.

Edit:
Ik realiseerde me net dat ik laatst een outfitfoto met de jas aan heb geplaatst, zo zie je de kleur weer ietsje anders (beter denk ik)

https://www.forumfeminarum.nl/t/what-are-you-really-wearing-today-4/25869/1373?u=pantalones

3 likes

Ah deze jas was echt m’n lifesaver afgelopen winter :heart_eyes: heb alleen spijt dat ik hem niet een maat groter heb gekocht, vind hem een stuk kleiner vallen dan puffer coats van andere merken

Nou dit was dus echt zo. :exploding_head: Had de broek nog een keer besteld (zelfs in een maat groter omdat ik die moest hebben volgens de matentabel) en die is veel kleiner en past gewoon.

Dus @Frankie houd er rekening mee dat je misschien een verkeerde maat toegestuurd krijgt als je Massimo Dutti bestelt. :stuck_out_tongue: Als je wel de goede maat krijgt is mijn ervaring nu dat het aan de kleine kant valt. Maar kijk naar de size guides op de website van MD zelf – de matentabel die Zalando je geeft heb je vrij weinig aan.

1 like

Dat kan ik begrijpen! Ik draag normaal meestal xs en twijfelde heel erg tussen xs en s, maar ben uiteindelijk voor s gegaan. Ik heb de grotere maat gekocht omdat ik wilde dat hij ook echt lekker zou zitten als ik wat wijdere/oversize/grovere truien of zo zou dragen. Als ik gewoon iets aanheb wat dunner is, vind ik hem eigenlijk wel ietwat groot bij mezelf en dan denk ik wel eens aan hoe ik misschien toch die kleinere maat had moeten nemen. Maar van de andere kant vind ik het helemaal niet storend en ben ik juist blij als ik iets dikkers aan heb. En heel stom misschien, maar ik ben best veel afgevallen voor ik die jas kocht en ik dacht ook: oké als ik wat aankom zit ik ten minste niet met een te kleine jas opeens.

Dus @pastelzwart mocht je twijfelen over de maat…

Oh mooi zeg! Echt veel mooier dan op de website. Wat betreft de maat: ik heb in augustus in de winkel het korte model gepast in maat M (m’n gewone maat) en die zat goed, maar aan de ruime kant omdat ik toen alleen een t-shirt aan had. Denk dat het met een trui eronder goed zal zijn. Precies wat jij ook schrijft.

Hoe lang ben jij? Ik wil oook een lange jas maar ik ben zo ducking klein, echt frustrerend

1 like

Dit! Kun je ook nog wegkomen als je 1.60 bent? :sweat_smile: of verzuip je er dan in.