Modetopic #2

Ja bedankt voor je reactie! Heel fijn om te horen hoe goed het je bevalt. Heb ondertussen een jas binnen en was ook echt positief verrast eigenlijk over hoe comfortabel hij zat en over hoe kwaliteit goed het eruit ziet allemaal. Na jouw verhaal ga ik ze ook overwegen voor een “echte” winterjas haha.

Sowieso alles goud en zilver via Vinted, maar misschien ook (afhankelijk van je budget) Otrium of the Outnet? Ik merk dat wat meer ‘outlet’ sites of tweedehands niet zo bezig zijn met seizoenen en trends waardoor je ook prima met Pasen een kerstjurk kan kopen (bij wijze van)

1 like

Bij Topvintage hebben ze dit soort jurken. Als het past is het fantastisch, als iets niet past gaat de communicatie vrij langzaam. Dat is het enige nadeel

1 like

Kan ik al een jurkje combineren met een 15denier zwarte panty? Of is het daar nog te vroeg voor? Ik weet nooit zo goed wanneer het al kan aangezien de zon nog schijnt en het nog best lekker weer is …

15 denier is best doorzichtig, daar heb ik al genoeg meiden en een kerel mee zien lopen. Het ziet er in ieder geval niet raar uit maar als je je er zelf echt ultra ongemakkelijk bij voelt dan nog niet doen

2 likes

Met weer als dit zie je de ene al in dikke winterjas lopen terwijl de ander nog korte broek en teenslippers aan heeft. Ik vind een (dunne) panty dan ook zeker niet gek hoor!

8 likes

Ik had laatst ook een bruiloft op het strand met het thema chique. Ik heb toen een donkergroene jumpsuit met bloemen aangedaan! Hij was tweedehands dus heb geen linkje voor je, maar misschien kan je het als inspiratie gebruiken.

@slurfhondje hij is hier al genoemd maar ik wou ook Laura Dolls in Amsterdam tippen, daar hangt het vol met feestelijke vintage jurken.

1 like

Hoezo niet? Ik had vandaag ook een jurkje met een panty aan. Veel te koud voor blote benen hoor

1 like

Ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik draag altijd bootcuts van Diesel. Geweldige kwaliteit en pasvorm. Wel duur.
Maar ik doe er dus zo lang mee dat ik niet weet of ze nog in het assortiment zitten.

1 like

Doordat ik thuiswerk loop ik al bijna een jaar in trainingsbroeken. Ook als ik 's avonds dan even een rondje loop doe ik dit en eigenlijk ben ik het wel zat.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar chill broeken die ook wel leuk zijn om over straat mee te gaan. Bij Only zag ik dus wat ik zocht, maar die zaten heel strak om mijn kuiten; en dat terwijl ik geeneens dikke kuiten heb??

Zo’n broek van de only. Dus zo’n lekker stofje, maar toch netjes

Nu vroeg ik mij af of jullie misschien weten of andere winkels (mag online) nog zoiets hebben wat niet op mijn kuit blijft hangen en ook nog eens lang genoeg is (dus niet boven de enkel). De standaard maat 38 pas ik niet want die zijn altijd te kort. Ik heb echt 38 - lengte 32 of soms 34 nodig.

1 like

Dat zijn broeken van travelstof volgens mij. Iig studio anneloes heeft dat. Ik heb alleen geen idee van de lengte.
Ik zie ook wel eens van die boetiekjes op insta die broeken van travelstof verkopen

2 likes

Weet iemand een goede knockoff van deze Stella McCartney tas? Liefst in cognackleur en een crossbody, maar zo’n shoppermodel is ook oké. Of welke zoektermen ik het best kan gebruiken?

slouchy soms boho bag / tote in de mix gooien en je vind soms iets wat er iets van weg heeft.

1 like

Oké, ik ben geen jurkjesmens maar wil het graag worden want ik vind het wel supermooi. Ik heb dus gister gelijk maar 5 jurkjes gekocht (of tuniekjes, geen idee wat het verschil is maar mn betweterige zus moest me zo nodig verbeteren) … nu mijn vragen, haha:

Hebben jullie tips voor fijne panties? Ik heb gister een paar jurkjes gekocht die ik in principe kan dragen met een legging maar een panty voor als het wat netter moet zou ook fijn zijn. Een paar jaar geleden had ik panties van de HEMA, die vond ik echt vreselijk, heel strak ondanks dat ze zeker wel mn maat waren, en bijna niet in te komen.

En wat voor schoenen zouden jullie hier bij dragen?

Slechte foto van de jurkjes:

Schoenen denk leuk om het stoer te maken met veterboots

1 like

Dank je, aan zoiets zat ik ook te denken

Ik zou zelf niet zo snel een legging dragen onder een jurkje, tenzij je er laarsjes onder draagt oid. Maar zo’n stukje blote enkel boven een sneaker en dan een opaque legging vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Voor panty’s vind ik snag tights fijn! Niet heel duur, heel veel maten en niet snel kapot.

Met blote benen vind ik een gymp wel leuk staan om het een beetje sportief te maken. Of anders docs of een andere veterlaars is ook altijd goed.

4 likes

Snag tights kende ik niet maar ga ik proberen, wat ik er van lees klinkt heel goed! Inderdaad, met een legging en lagere schoenen denk ik al weer “ja maar wat voor sokken dan?”

Ik zou onder deze jurkjes een dunne panty dragen een een stoere schoen/laars zoals Docs of een wat hogere slanke laars als je wat netter wilt.

1 like

Voor panty’s kun je sowieso beter een grotere maat kopen dan je daadwerkelijk hebt. Heel stom, maar dat is bijna overal zo.

Ik vind zelf de light support panty van de Hema erg fijn. Die is qua materiaal erg stevig, maar schijnt mooi door. Ik heb er een stuk of 3 en daar doe ik allemaal al langer dan een jaar mee, ik was ze in een waszakje.
Verder heb ik vorig jaar hele leuke panty’s besteld bij Veritas (Belgische webshop), daar hebben ze allemaal leuke printjes en patroontjes.
Ik draag zelf meestal enkellaarsjes onder jurken, plat of met hak. En als ik sneakers draag heb ik helemaal zwarte, dat vind ik wat mooier.

2 likes