Als het nep is kun je het ook weggooien? Daar ben ik dan wel makkelijk in
Dat kan wel ja! Ben ook niet snem van het weggooien. Of bijvoorbeeld naar een kringloopwinkel.
Oh dat is wel echt een inzicht ja! Ik vind het zo gĂȘnant dan als het vies is dat ik het liever weggooi, in mijn visie kan nooit iemand dat nog willen hebben. Maar blijkbaar denk ik dan toch echt te kortzichtig!
Weten jullie al wat jullie gaan vragen voor sinterklaas/kerst (als je dat viert natuurlijk)?
Ik denk een bijdrage voor een vakantie die ik wil maken in 2019, of een rugzak die ik al een tijdje op mijn wishlist heb staan. Vorige is al een tijdje kapot en ik ben er nog niet aan toe gekomen om een nieuwe te kopen (mis hem wel).
Qua kleine surprise cadeautjes denk ik gewoon gebruiksartikelen zoals shampoo etc. Of een lekkere geurkaars.
Wij doen eigenlijk al heel lang geen cadeautjes meer met Sint en Kerst, maar anders vraag ik eigenlijk altijd om activiteiten of iets dat ik Ă©cht nodig heb.
Ik wil altijd wel boeken hebben en inderdaad gebruiksartikelen, zoals shampoo of geurstokjes of dit jaar een badmuts voor onder de douche
Ik heb een nieuwe serie ontdekt op Netflix; Consumed! Geen heel nieuw concept, gewoon gezinnen (tot nu toe) die geholpen worden om te ontspullen en op te ruimen. Inspirerend om ook weer nog meer spullen weg te doen en dingen aan te pakken.
Thank god hebben we afgesproken geen cadeaus te doen. Nu ben ik wel het weekend van te voren in Berlijn. Dus misschien koop ik nog duitse kerst snacks.
Ik heb sinds eind september al geen kleding gekocht omdat ik echt serieus met five piece french wardrobe wil starten. Ben daar alleen nog niet echt mee begonnen mede omdat ik best serieus ben en nu niet meer zomaar iets wil kopen. Wil eerst een inventarisatie maken van wat ik heb. En nog een paar dingen vervangen zodat ik niet meer aan het graaien ben in een net-niet kledingkast.
Oeh! Ga dit kijken. Thanks voor de tip. Ik baal ervan dat mijn kast helemaal vol met boeken ligt waar ik dus echt niets mee doe.
Ik kan prima afstand nemen van dingen, weggooien, weggeven of op marktplaats zetten. Alleen ben ik de laatste tijd best wel lui. Tenminste ik heb er gewoon geen zin in, en de 2 dagen dat ik vrij ben spreek ik liever met vrienden af. Ik vind opruimen gewoon echt verschrikkelijk en zo zonde van mijn tijd. En dan bedoel ik grondig opruimen he. Even snel alles opruimen en in de kast flikkeren kan iedereen, maar dan pak je het probleem niet echt aan. Maar misschien moet ik me niet zo aanstellen, en bij de eerstvolgende sneeuwstorm even alles aanpakken.
Na het opruimen voel je je wel helemaal zen, dus misschien moet ik gewoon beter het doel voor ogen houden.
Thanks voor het delen. Heb hem in mijn lijst opgeslagen.
Mijn probleem is dat ik vaak niet weet waar ik moet beginnen als ik het grondig wil aanpakken. Dus vervolgens doe ik ook liever alle andere dingen die ik wil/moet doen, en dan stapelt het zich dus alleen maar op. Vooral met grondig schoonmaken heb ik dit. Het erge is dat hoe meer ik het uitstel hoe lastiger het wordt.
Als ze niet in de weg liggen dan kan je ze gewoon laten liggen. Die vijf shirtjes die je nu draagt slijten en dan hoef je geen nieuwe te kopen. Als je aan de andere kant het geld kan missen dan kan je ook tzt nieuwe shirts halen en de andere 25 nou al weg doen.
Ik heb dat ook met grondig schoonmaken. Als ik dat wil doen, dan wil ik het zo goed en uitgebreid doen, dat ik het soms maar blijf uitstellenâŠ
Je klinkt behoorlijk zeker over het nooit meer aan trekken. Heb je ze inmiddels al weg gedaan?
Goed bezig hoor! Ik wil hier binnenkort ook mee aan de slag. Heb zoveel kleren die ik nooit draag⊠Waarom dan toch houden?
Als je ze allemaal draagt, kun je ze toch gewoon bewaren? Ze slijten vanzelf en dan doe je ze op dat moment weg
Elk jaar is er weer iemand in de vriendengroep-app die alle adressen opnieuw vraagt voor de kerstkaarten. (Serieus volgens mij staat ieders adres al 10x in de geschiedenis)
Bij het lezen van het berichtje klikte het meteen: ik wil geen kerstkaarten ontvangen omdat het weer extra spullen / afval creëert. Dus ik heb vriendelijk bedankt ervoor en gezegd dat ik ze liever niet ontvang omdat ik er niets mee doe en weggooien zonde vind, maar ze ook niet wil bewaren.
Voelt gek en alsof ik nog meer afstand creĂ«er tussen mijzelf en de mensen in die groep. Dat nu ik waarschijnlijk geen kaartjes ga krijgen dat zij ook niet aan mij zullen denken ofzo. Sowieso ben ik al niet echt close meer met de mensen in die groep en dit maakt het dus misschien nog ergerâŠ
Maar het voelt wel goed dat ik straks niet met kerstkaartjes zit die ik het liefst meteen in de papierbak doe na het lezen. Ik heb niets met kerst en ik hoef mijn huis niet gezellig aan te kleden met kerstversiering en tierelantijntjes.
Dus. Wilde ik even kwijt!