Menstruatie/PMS topic

Het kan toch dat je door je spiraaltje niet meer ongesteld wordt?

Ik heb een spiraal en word nooit ongesteld. Zou me niet te druk maken. Je hebt al heel snel beschermd als je er een laat zetten en de kans dat je zwanger wordt is heeeeel klein. Je lichaam is sowieso ook aan het wennen. Ik heb m sinds januari en nooit meer ongesteld :slight_smile:

Het ligt er natuurlijk wel aan welke spiraal je hebt. Met sommige kan je nog wel ongesteld worden. Maar je lichaam moet sowieso wennen dus zou zeggen geen stress

@M0nan Ik heb alleen het spiraaltje nog niet, dat zou ik juist krijgen bij deze ongesteldheid. Ik heb overigens wel voor een koperspiraal gekozen.

Ah oké, dat had ik niet goed begrepen. Ik zou je oprecht nu niet te druk maken en even knallen voor de deadline. Waarschijnlijk word je daarna wel ongesteld als je stress afneemt. Ben je gestopt met andere anticonceptie? Misschien kan het eventueel daar nog me te maken hebben?

Het stond er ook niet heel duidelijk, En de deadline is morgen en dat haal ik wel. :slightly_smiling_face:En met de pil ben ik al ruim 10 jaar gestopt, dus dat is het in elk geval niet

Wat moet je toch met dat vreselijke gevoel in je maag tijdens PMS? Ik kan wel janken. đŸ„Č

Heb al een zak chips met kaassaus gegeten. Dat werkte voor 10 minuten.

Heel herkenbaar. Het lijkt wel oorlog in mijn maag atm :confounded: Als er toch eens wat tegen bestond

Ik ben zo erg ongesteld dat ik elk uur doorlek
 m’n vriend is nu naar supermarkt om superplus tampons te halen. Ik heb over een paar uur een training op m’n werk, moet daarvoor ook een paar uur staan. Echt kut want dat gaat eigenlijk allemaal niet lukken, moet ook nog eens zkh outfit aan = een witte broek. Ben gisterenavond al begonnen met bloedstollende pillen die het hopelijk snel minder maken. Ugh ben gewoon aan huis gekluisterd op deze manier.

1 like

Misschien een extra maandverband in de onderbroek en een extra strakke boxer oid? Sterkte
!

Ja kan wel even dingen uitproberen! Heb sowieso al maandverband in ook, misschien kan ik wel stapelen :joy:

Pffff
 Twee keer per maand ongesteld zijn is echt zo irritant :sob::sob:

1 like

ben vergeten mijn pms pilletjes te nemen en ben echt om ålles aan het janken nu. luister een podcast waarin het gaat over wielrennen/topsport en ik ben hélemaal vol tranen om de passie van de mensen :rofl: en daarnet ging het over een dode wielrenner en hoorde je zijn nu 70 jarige beste vriend met een brok in zijn keel zeggen dat hij hem nog elke dag mist :cry: draag me weg

ben nu een paar weken vrij en merk echt dat ik mn pmdd zoveel beter trek dan normaal, zonder verplichtingen aan mn kop, kan lekker thuis rommelen en dingen luisteren waar ik - hoewel nooit zonder tranen - blij van wordt. zou echt zo fijn zijn om elke maand gewoon een paar dagen vrij te kunnen zijn wanneer de pms er inknalt.

2 likes

Wat voor een pillen gebruik jij er nu voor?

Ik merk dat mijn fysieke pms klachten verbeterd zijnsinds ik alle aanbevolen supplementen gebruik: vitamine B complex, zink, ijzer en magnesium (geloof ik). Maar toch heb ik echt nog last van het mentale stukje. Zit nu ook overspannen thuis en merk een wereld van verschil in de week van pms en daarvoor/daarna.

fijn dat je fysieke klachten weg gaan!

ik gebruik een halve 5htp pil, dat werkt ong 2 dagen (tenzij het de eennalaatste dag is, haha) maar moet je wel voorzichtig mee zijn want het stimuleert serotonine aanmaak. als je medicatie oid hebt die een mao remmer is kun je het niet gebruiken en mocht je wel eens drugs gebruiken moet je beter geen 5htp in de dagen daarvoor nemen.
denk dat het wel verschilt per persoon of je serotonine omlaag gaat of juist je dopamine, in dat geval kan je misschien beter l-lysine nemen.
maar wees er iig voorzichtig mee en laat je evt adviseren door een huisarts!

1 like

hahaha dinsdagdips zijn hardcore pms moods

5 likes

Maar als je dat standaard bent dan is je cyclus heel kort en eigenlijk reden voor verder onderzoek. Of heb je dat al gehad?

Nee, dit is mij 18 jaar geleden voor het laatst overkomen maar ik ga het vanaf nu in de gaten houden

Direct na m’n tweede vaccinatie werd ik eerder ongesteld dan normaal, en nu is m’n cyclus het langst ooit sinds ik het bijhoud (46 dagen). Normaal gesproken is het gemiddeld 32 dagen.

Geen ramp verder, maar ik wil nu gewoon dat het komt.:sweat_smile:

1 like

Ik had precies hetzelfde haha. Vooral zo kut omdat je dan niet weet wanneer het gebeurd :joy:

1 like

Pff, sinds mijn bevalling duidelijk last van pms. Voor m’n zwangerschappen nooit last van gehad.
Een aantal weken voel ik me goed, enorm libido rondom de ovulatie en na de ovulatie is het libido weg en voel ik me plotsklaps meer somber. Ga piekeren, heb een enorm kort lontje en geheid flinke ruzies met man.
Dit is een maandelijks terugkerend iets.
Wil er denk ik mee naar de huisarts want dit is geen doen zo.