Menstruatie/PMS topic

Zijn er hier nog meer mensen die een verstoring in hun cyclus / cycli hebben waargenomen na de vaccinatie?

In het coronatopic hebben meerdere mensen hierover gepost! Je bent dus niet de enige.

1 like

Oeh dank! Dat topic volg ik normaal niet omdat dat me iets te snel ging met het tempo van posten / bijlezen, maar ik ga even kijken.
Mijn huidige cyclus is namelijk extreem lang, mijn twee voorgaande waren voor mijn doen kort. En ik ben volgens de 7 a 8 testen die ik gedaan heb niet zwanger. Ik vind het zo raar.

Ik ben echt al 2 dagen in staat iemand te vermoorden. O mijn God ik ben echt een feeks en ik haat iedereen.

Nu ga ik lekker een potje janken. Doei.

Ik heb ook een andere menstruatie dan normaal, als het al een menstruatie is? Al sinds ruim vier dagen alleen wat bruinpaarsig gekleurd slijm. Meer spotting dus dan menstruatie. Heel raar, heb er minder last van maar word liever ongesteld op de gebruikelijke manier :confused:

1 like

Ook recent gevaccineerd?

Ik heb halverwege mijn cyclus spotting gehad en ben na 48 dagen (en een shitload negatieve zwangerschapstesten) eindelijk ongesteld geworden. :upside_down_face: En mijn baarmoeder is flink boos dus ik ben blij met ibuprofen en paracetamol.

Ja iets langer dan een maandje geleden! Hoop dat het snel komt ivm mm vakantie. Zat nog zo te juichen dat mn ongesteldheid hoogstwaarschijnlijk voorbij was als we weg gingenā€¦ vervelend dat het nu zo heftig is bij jou!

Pfff, zoveel kramp. Slaap niet thuis en ben de naproxen vergeten mee te nemen. Sinds ik mā€™n koperspiraal heb (2 jaar) is elke menstruatie 3x zo heftig.

Heb op dit moment mijn menstruatie en ik ben een beetje van slag. Mijn uitstrijkje is niet goed en er is dus behandeling nodig om de onrustige cellen weg te snijden, maar ik voel me daar zo vaag bij dat ik deze menstruatie extra vervelend vind ofzo? Kan het niet goed uitleggen maar het is net of deze menstruatie extra pijnlijk is. Bah.

Kut he. Heb ik ook gehad met de koperspiraal, ik viel soms bijna flauw van de pijn. Ga nu de Mirena laten zetten

Wat balen dat je uitstrijkje niet goed is. Ik heb zelf ook pap3b en cin3 gehad. Er wordt over het algemeen door artsen heel luchtig over gedaan omdat het relatief heel makkelijk te verhelpen is. Dan heb je ook nog de dooddoener ā€˜gelukkig ben je er met her bevolkingsonderzoek op tijd bij hĆØā€™. Allemaal redenen om blij te zijn, maar je moet er eerst nog maar allemaal doorheen. Ik heb zelf de fout gemaakt mezelf niet de ruimte te geven om stil te staan bij dat het alsnog ellendig is. Dus mijn tip is neem je tijd, plan vooral tijd en rust voor jezelf na de behandelingen en verwerk dit rustig op je eigen tempo. Snap helemaal dat je je toch minder fijn voelt nu tijdens ongesteldheid. Het is ook gewoon kut (yes I said it).

Dankjewel voor de lieve woorden! Bij mij hebben ze precies hetzelfde ontdekt. En precies wat je zegt, iedereen doet er vrij luchtig over, maar ik vind het best wel eng. Er zit immers wel iets in mijn lichaam wat niet goed is. Ben blij als alles voorbij is.

1 like

Ik heb sinds 6 weken dat ik ongeveer twee weken een klein beetje bloedverlies op een dag heb, dan 3 weken niks en sinds vanochtend weer wat bloedverlies. Echt ongesteld word ik dus niet meer. Daar had ik de huisarts voor gebeld en die vond het een hormonale disbalans en wilde dat ik aan de pil ging. Nu heb ik verschillende vormen van anticonceptie gebruikt in mijn leven en overal word ik gewoon depressief van. Ik ben al vrij gevoelig voor depressies en hormonale anticonceptie maakt het honderd keer erger. Voor mij dus echt geen optie. Koperspiraal durf ik niet omdat dat vaak je menstruatie alleen maar pijnlijker maakt. Plus anticonceptie is in dit geval denk ik de symptomen maskeren ipv. behandelen.

Nu wilde ik zelf misschien hormoononderzoek laten doen zodat er gericht behandeld kan worden. Alleenā€¦eerlijk gezegd. Ik voel me nu beter. Met een normale cyclus voel ik me twee weken goed, dan word ik somber en angstig en vervolgens ga ik kapot van de pijn en misselijkheid en loop ik rond als een zombie als ik eenmaal ongesteld ben. En nu heb ik niks, gewoon neutraal. Dat ik denk: hoe is dit een disbalans als ik me gewoon beter voel? En ergens weet ik ook wel dat dit natuurlijk ook niet echt goed is, maar ik ben wel die afspraak lekker aan het uitstellen.

Er zit toch heel veel tussen ā€˜ga maar aan de pilā€™ en ā€˜niks doenā€™? Vind het best wel een kort door de bocht uitspraak van je huisarts. Ben je al lang gestopt met de pil? Want het kan best even duren voor je hormonen weer echt in balans zijn.

Ik heb heel veel spijt dat ik tegen beter weten in nooit onderzoek heb (mogen!) laten doen naar de oorzaak van een verstoorde menstruatie en steeds weer aan anticonceptie ben gegaan. Dat onderzoek is pas gedaan toen we een kinderwens hadden en ja, toen bleek ik inderdaad een hormonale disbalans te hebben. Had ik persoonlijk liever iets eerder geweten want dan had ik er misschien meer zelf aan kunnen doen met bv voeding en leefstijl (los van of dat nou wel of niet werkt!).

Door die hormonale disbalans heb ik ook last gehad van wat jij nu beschrijft en dat werd dus steeds erger. Hoeft bij jou niet zo te lopen natuurlijk maar er was een punt dat ik eigenlijk non stop menstrueerde of bloedverlies had. Niet lekker voor je eigen mentale en fysieke fit zijn, was niet leuk voor mā€™n seksleven en daarmee indirect ook niet voor mijn relatie. Het is nu opgelost met een hormoonkuur van 5 (!!!) dagen. Naast bloedonderzoek op hormonen (oestrogeen, progesteron, testosteron, prolactine) heeft de gynaecoloog ook met een echo gekeken of hij daar iets van poliepen oid zag dat het bloedverlies kon verklaren Ć©n een uitstrijkje gemaakt. Als je die diagnostiek vergelijkt met simpelweg ā€˜ga maar aan anticonceptieā€™ vind ik dat laatste echt karig, zeker als je aangeeft dat je juist meer last hebt van anticonceptie dan dat je er baat bij hebt.

3 likes

Ik gebruik al jaren geen anticonceptie meer, denk minimaal 8 jaar geleden oid voor het laatst. En dankjewel voor het delen van jouw verhaal, want je hebt idd gelijk. Want nu vind ik de klachten wel prima te doen, maar het kan natuurlijk erger worden. Fijn dat het bij jou nu is opgelost! Dus ik ga idd toch maar even achter zoā€™n bloedtest aan, want dat pakt idd de oorzaak aan ipv. het maskeren van symptomen met anticonceptie.

1 like

Zeker als je menstruatie opeens verandert, is dat reden voor onderzoek! Kan prima een hormonale disbalans zijn maar dat ontstaat ook niet zomaar (kan wel door bv stressvolle periode, gewichtsverandering etc ontstaan), maar het kan ook goed zijn om voor de zekerheid een uitstrijkje te doen.

Ik heb volgens mij PMS symptomen, cyclusdag 18 dus zou ook nog rond ovulatie kunnen zijn want die heb ik nog niet gevonden deze cyclus. Puistjes op mā€™n kin, super moe en heel chagrijnig. Maar dat zijn niet heel typische ovulatiesymptomen toch?

1 like

mijn spiraal is er zojuist uitgehaald en ik heb niet direct een nieuwe laten plaatsen ivm een bacterie en daarnaast is dit eigenlijk ook een mooie kans om even te kijken hoe het is zonder hormonen. ik heb vorige week het boek de cyclus strategie gelezen en ik ben heeeeel benieuwd hoe mijn cyclus is, ben de afgelopen vijf jaar namelijk helemaal niet ongesteld geweest.
hebben jullie een app die jullie gebruiken om je cyclus te tracken?

2 likes

Ik heb de app Clue, vind die heel fijn!

1 like

Clue is heel fijn Ć©n veilig. Wie profiteert van de cyclustracker? ā€“ Bits of Freedom

1 like

Ik heb gezondheid van Apple en Period Calendar oid.

:expressionless: Ik had dus al een ruime week geleden ongesteld moeten worden. Heb al wel een paar keer buikpijn gehad en meer van die standaardklachten die ik altijd heb, maar ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb wel stress om een deadline die ik moet halen, maar zit hem nu toch ook wel te knijpen nu dat er niet iets anders aan de hand is (zwanger). Heb wel een zwangerschapstest gedaan een paar weken terug en die was negatief (moest ik voor ik een spiraaltje liet plaatsen).

1 like