Marktplaats/Vinted ergernissen

Ik vind de mensen op marktplaats vaak zo onbeschoft. Reageren niet, grote mond etcetera. Ik verkoop steeds vaker en sneller ook via Marketplace van Facebook. Dan doen mensen dat toch niet snel heb ik het idee, want dan staat er immers info bij.

2 likes

Ja het is tegenwoordig wel echt een dingetje. Of je hebt aso dingen of je krijgt levensverhalen. Dan weet ik soms niet meer hoe ik moet reageren. Hoe gaat dat op Marketplace, dan met een tikkie of overmaken?

Hier zijn het tot nu toe alleen mensen uit de buurt geweest dus die komen aan de deur. En die laat ik vooraf betalen met een betaalverzoekje of gewoon contant aan de deur.

1 like

Iemand reageert op mijn advertentie op maandagavond 19.00 uur.
Ik reageer op dinsdag om 9.30. hoor een tijd niks, en krijg dan een bericht terug, ben al voorzien.
Ja joe, ik ben godverdomme Houdini niet met antwoorden.

5 likes

Omg wtf. Ik ben dus nu allemaal dingen via Vinted aan het verkopen.

“Ja bedankt voor je Nike hardloopschoenen die je 1x hebt gedragen, nieuwwaarde 120 en die ik voor 10 euro over mocht nemen. Er zat wat zand op de zool. Hier heb je 1 ster.”
“De broek valt anders dan ik dacht, afgaande op de foto, hier twee sterren.”
DE FUCKKK???

Ik geef echt altijd gewoon 5 sterren tenzij de service echt kut was of het product kapot o.i.d. Wat zijn dit voor nare mensen??? Geven jullie weleens om dit soort redenen een lage beoordeling?

Ohhh dit heb ik nog nooit meegemaakt. Was al helemaal gekrenkt als ik 4 sterren kreeg… Ik heb nooit 1 ster gegeven en gelukkig ook nog niet ontvangen.

Edit: ik geef ook altijd 5 en heb nog niks geks meegemaakt dat het stuk oid was

1 like

Nee nooit. Ik geef altijd 5 sterren en zelfde riedeltje als review.
Als er echt iets met het product mis zou zijn, zou ik eerst contact opnemen met de verkoper.

1 like

Ik heb dit via marktplaats af en toe, ook een keer onverwacht twee sterren gekregen. Wij konden het eerst niet vinden, meteen een berichtje gestuurd, maar het bleek dat de vrouw het marktplaats profiel beheerde en haar man moest de boel opknappen. Super aardige vent, had hem bijna teveel betaald maar dat wimpelde hij zelf af, dat we wat later waren was niet erg, heel leuk gesprek. Zijn vrouw heeft me toch allemaal negatieve punten toegespeeld, vond het ook zo flauw!

1 like

Helaas werkt dit niet alleen zo via marktplaats of vinted, ook mijn webshop reviews zijn 90% van de tijd negatief. terwijl 90% van de klanten juist tevreden is. Ik vraag niet om reviews aan iedereen, en daarom gaan mensen echt maximaal lopen zeiken omdat ze dan iets van je willen, geld terug of compensatie of wat dan ook.

Ohhhhh wat irritant en onnodig. Ik quote @jeg even: “Ik haat mensen”

2 likes

Heb nu al een paar keer gehad dat ik iets notabene gratis op mp zet, iemand aangeeft interesse te hebben dus ik maak een afspraak met diegene, en dat diegene dan een uur vantevoren afzegt of gewoon niks meer laat horen terwijl ik er asap vanaf wil!!!

Dus ik zorg tegenwoordig maar voor minstens 1 back up persoon die het wel zou kunnen ophalen

Ik heb dit ook zo vaak gehad met gratis dingen! Zo raar ook eigenlijk, net alsof als het gratis is er ook geen communicatie meer mogelijk is erover

1 like

Ik heb dus momenteel een meubel gratis op marktplaats staan, met daarbij de opmerking dat het z.s.m. wegmoet, het liefst dit weekend. Stuurt iemand een bericht met de vraag of hij zondag kan komen kijken. Ik denk dan van ja uiteraard, maar ik kan er niet van uitgaan dat hij ook daadwerkelijk komt. Een paar mensen zeiden tegen me dat ik gewoon kan aangeven dat ik het niet vasthoud voor hem, en dat het goed kan dat er iemand anders eerder is. Voelt vet onaardig, maar goed, is denk ik wel normaal om te zeggen toch? (beetje marktplaats noob hoor)

Even wat positiefs: gisteren kwam een hele aardige chick met haar vriend een ander meubel ophalen, kreeg een bos bloemen als bedankje, en ze was er zo ontzettend blij mee. Heb al een kort filmpje gekregen met hoe het in haar huis staat nu. Dat alle marktplaats ervaringen zo mogen zijn :crossed_fingers:

11 likes

@clairdelune ja hoor gewoon tegen hem zeggen, want mijn ervaring leert dus dat deze persoon ook nog wel eens zou kunnen afzeggen of niet komt opdagen en dan zit jij er zondag alsnog mee. Als je hem zo snel mogelijk weg wil hebben is degene die het eerst kan komen om hem op te halen de gelukkige. Niet raar om te zeggen hoor, zeker niet in dit marktplaatsklimaat waar blijkbaar fatsoensnormen niet gelden :sweat_smile:. Sorry, de frustratie zit diep

Ik wilde dus ook heel graag van mijn bed af, het moest uiterlijk deze ochtend worden opgehaald want ik ga vandaag verhuizen. Vandeweek met iemand afgesproken, helemaal prima. Dus ik app gister nog even met haar of het ook echt doorgaat. Zegt ze ‘ja hoor! De lattenbodem zit erbij toch?’

Er stond dus heel duidelijk in de advertentie dat het exclusief lattenbodem en matras etc was. Dus toen wilde ze hem niet meer hebben. En nu zit ik alsnog met dat bed. :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Ja, inderdaad. Dat wil ik echt zien te voorkomen.

En @ je bericht over je bed, ik snap nu al helemaal dat de frustratie diep zit. Wat irritant joh. Hopelijk is er nog iemand anders op de valreep die hem op kan halen. Als mensen toch eens goed de omschrijvingen zouden lezen, zou een hoop schelen
Oh, en succes met verhuizen vandaag!

2 likes

Ik wordt al helemaal woest als ik hier al die dingen lees, stomme mensen :unamused:

Volgens mij zit 50% van de mensen op Marktplaats ook gewoon om te kutten. Je weet vaak van te voren al dat iemand niet serieus met je is. Laatst hadden we onze oude box op Marktplaats. Is er zo’n chick in gebrekkig NL die al de meest onnozele vragen stelt en vervolgens de afspraak 3x verzet en op de laatste keer zegt: ‘O, nee ik heb al wat anders’.
Zulke mensen kan ik echt kwaad om worden. Ik handel daarom ook liever via Facebook. Dan heb je er een gezicht bij en ja, daar basseer ik me wel eens op als ik iets wil verkopen en heb meerdere liefhebbers :woman_shrugging:t3:

4 likes

Same. Ik kreeg vorige week 2x 1 ster van 2 verschillende klanten zonder reden. Product was op tijd, product klopte. Ik heb nog om uitleg gevraagd en niet gekregen nou dan niet hoor. Als je niet tevreden bent prima maar dan moet je wel zeggen waarom niet. Zeg je niks dan kan ik ook niks oplossen en loop je in mijn ogen te trollen

Ja zo irritant, en dat andere klanten dan mailen : " ik wil me bestelling annuleren, ik lees negatieve reviewes en dat zecht voor mijn genoeg, en wil vandaag nog me geld terug!!1!
:unamused:
Je merkt t vaak al aan het niveau (qua spelling) Heb zelf een mening, zo kunnen wij ons toch niet bewijzen? :rage: je kunt ook praten als brugman maar je kunt met deze mensen niets, en vervolgens laten ze zelf ook een negatieve review achter :woman_facepalming:

1 like