5 minuten op 160 graden in de airfryer is ook top
Haha ja?? Ik vind het dan weer choquerend dat er mensen zijn die hun broodje op de gok in de oven doen haha
Euh ja. Ik heb altijd braaf de oven 10 minuten voorverwarmd en 6-8 minuten in de oven volgens de verpakking is bij mij stipt 7 minuten, tenzij ik zelf weet dat het langer/ korter moet.
Maar ik heb dus vandaag eens verder gegoogeld, en blijkbaar is het alleen bij dingen die moeten rijzen belangrijk dat je voorverwarmt, alles uit de diepvries, ovenschotels en afbakbroodjes kunnen gewoon rechtstreeks erin.
Ohja die vergeet ik vaak, maar is ook snel en handig inderdaad! Volgens mij kwam ik daardoor ook op het idee van de oven.
Ik heb ook het idee dat de oven tijdens het voorverwarmen heter is of harder blaast ofzo waardoor het sneller gaat.
Bij mijn oven is dat volgens mij ook zo, dan gaat de grillstand (?) aan en dat wil je niet op je broodje want dan is ie na het opwarmen zwart.
Geleerd van de Thai toen ik in Thailand woonde: tijgerbalsem werkt super goed tegen jeukende muggenbulten etc! Wel de ākoudeā, witte versie gebruiken.
jaaa en tegen processierups!
Ik waste mijn herbruikbare mondmaskers altijd op 60 graden, maar daardoor gingen de elastiekjes heel snel kapot. Nu kreeg ik de tip van een vriendin om ze uit te koken. Maskers aan het elastiekje aan een pollepel hangen en een paar seconden in kokend water met dreft of wasmiddel en klaar.
Zoals dit dus:
Ik gooi alles op gevoel in de oven. Echt verspilling van energie om hem voor te laten verwarmen.
Met het maken van een quiche vind ik het altijd lastig ook de bodem goed gaar te krijgen. Ik bekleed de springvorm met deeg en dan zet ik het alvast 10 minuten in de oven (tijdens het voorverwarmen dus) en dan is het deeg al bijna gaar en blijft het knapperiger als ik de vulling er in doe.
En een beetje (beetje!!) rode tijgerbalsem op je slapen als je hoofdpijn hebt. Effectiever dan paracetamol.
Klopt! Aloƫ Vera helpt ook goed! Zo puur mogelijk
Oohh goeie! Ik had idd t idee dat t elastiek al slechter werd na een paar keer wassen dus ik ga het voortaan zo proberen
Moet je het wel uitspoelen daarna denk ik anders krijg je irritatie. Wel vet handige tip
Hahaha ik doe dat ook altijd aangezien ik te lui ben om voor te verwarmen
Ja inderdaad even uitspoelen en sowieso echt niet veel wasmiddel gebruiken, je hebt maar een klein druppeltje nodig
Hahahah ik vind dit echt cute! Dat onze koning dit soort dingetjes nog eens mag leren
Ja ik doe dit ook met Vicks vaporub dat is redelijk vergelijkbaar geloof ik! Mān moeder zeurde altijd tegen me dat ik dat moest doen, maar die smeert het geloof ik op alles.
Handige tip in āt algemeen. Vraag me alleen af of een paar seconden erin niet te kort is qua desinfectie? Bij uitkoken van babyflesjes moet je 5 minuten koken om de bacteriĆ«n te doden.
Inderdaad ik las dat virologen 10 Ć 15 minuten koken aanraden. @1207
Ik denk trouwens dat zonder wasmiddel ook prima is, het is toch het koken dat de bacteriƫn en virussen doodt?
Edit oeps zie nu pas hoe oud deze posts zijn