Klussen in huis-topic

Waar in de badkamer?
In de douche en achter de wasbak zou ik het meteen repareren

In de douche en achter de wasbak, haha. Komt dus wel echt door water! Moet je dan de oude kit er eerst afkrabben of kan je eroverheen kitten?

Heb best wat kit ervaring inmiddels maar gek genoeg nog nooit sanitair gekit.

Nee je moet zeker eerst de oude kit eruit krabben, kan met een stanley mes maar er zijn ook speciale krabbers voor
Daarna heel goed schoonmaken en ontvetten en dan opnieuw kitten met sanitairkit (of laten doen)

Ik vind de filmpjes van ‘loodgieter den haag stad’ op youtube heel fijn

2 likes

Dat kan inderdaad, maar let wel heel goed op want mijn ervaren klusvader heeft daarmee zijn vinger eens bijna geheel afgesneden. Dus met speciale mesjes is veiliger.

1 like

Ik heb laatst in de badkamer opnieuw gekit en ik vind deze set heel prettig: Amazon link. Je kan hiermee de dikte van de voeg kiezen en die twee spalkjes helpen met het rechthouden van het rode blokje.

Ik vond deze video erg behulpzaam:

2 likes

Ik ben de keuken aan het verven, want we gaan pas over een jaar verbouwen en dan komt er ook een nieuwe. Maar ik was dat vreselijke hout zo zat. De kastjes zijn nu allemaal gelakt met Stone Blue van Farrow & Ball, gemengd in matte houtlak van Vestingh (niet geinfluenced haha, deze zit hier vlakbij). Het werkblad ga ik vanavond opschuren en lakken in De Nimes van F&B en vervolgens een laagje skylt zodat we het veilig kunnen gebruiken.

Vind het echt een leuk project!

Voor

Na

En tot volgend jaar maar ff doen alsof het plafond niet bestaat. 🥲

36 likes

Wauw wat een verschil. Vind het heel mooi geworden!

1 like

Wat een mooie kleur! Vind de balken in het plafond trouwens ook heel mooi, karakteristiek. Maar wat voor platen zitten erin? Lijken ook niet allemaal gelijk te zijn?

1 like

Dat zijn van die vezelplaten en rond de keuken zelf zit een rare verlaging. Allemaal sierwerk gelukkig, dus kan er prima uit. Er zit echt nog bijna een halve meter extra hoogte onder, dus eigenlijk hebben we gewoon hele mooie hoge plafonds, maar de ouwe lui die hier eerst woonden vonden het mooier verlaagd. Sowieso is alles in dit huis afgewerkt met sierhoutjes en frutsels haha, zin om de sloophamer erin te zetten :no_mouth:

1 like