Klussen in huis-topic

Mooi hoor!!

1 like

Heb je nou een korte broek aan??

Het zou prima kunnen! Ik denk alleen dat dat heel erg vervelend wordt als de zon er op schijnt en je zit in de tuin, heel fel door de weerkaatsing

Wauw dat heeft goed uitgepakt! Stuk beter dan mijn ervaringen met afbijt haha

@Yzile waarom niet? Lijkt mij juist mooi als het tuinhuisje een andere kleur heeft. Steekt mooi af omdat de schuttingen ook al gewoon blank hout zijn

Denk wel dat het kan en mooi is, maar lijkt me ook heel fel als de zon er op schijnt.

@Spaarlamp en @C3PO de zon schijnt eigenlijk nooit op het schuurtje maar staat er altijd achter…
m’n vader zei dat het niet mooi zou worden als ik het verf

Iemand ervaring met Veneta raamdecoratie? Speciaal de houten jaloezieën :grin:

Ja! Maar niet de houten jaloezieën. We hebben gordijnen en plissé gordijnen. We hebben zo’n gratis advies afspraak gehad en dat vond ik erg fijn. We zijn erg tevreden met de raamdecoratie!

De plissé gordijnen waren trouwens makkelijk zelf op te hangen trouwens.

Dat klinkt goed!!! :grin:
Vriendinnetje stuurde toevallig net dat zij ze van Veneta hebben en die vond ik echt mooi, niet te duur ook.

Ja ik! Heb zwarte houten jaloezieën en plissé gordijnen.
Ben heel tevreden, makkelijk zelf op te hangen en ziet er mooi uit. Het gratis advies gesprek vond ik ook erg prettig. Goed meegedacht ook naar mogelijkheden.

1 like

Wij hebben ook de houten jaloezieën. Heel tevreden mee. Alleen bij ons was het wel 2x verkeerd ingemeten door de adviseur maar gelukkig wel netjes opgelost door de klantenservice.

1 like

Ik heb de pvc jaloezieën, gordijnen en rolgordijen, mega blij mee. Als je je mandje een paar keer vollaad en niet aanschaft (Ik ben echt een twijfelaar), krijg je een mail voor advies en korting😂

1 like

Ahaaa :smirk:
Ik ga vanmiddag eens m’n ramen opmeten!

1 like

Heeft iemand wel eens zelf een buitenstopcontact gemaakt? Bedrading doorgetrokken enzo.

Wij hebben in huis zulke trapleuningen:

Ik zou ze het liefst zwart/antraciet willen schilderen, maar internet zegt dat dat echt een hels karwei is (laklaag afbijten, schuren, schoonmaken, primer, huidvet-afstotende verf en succes met egaal krijgen want het is rond). Heeft iemand zoiets wel eens gedaan?

Wij hebben deze ook, heb ze gewoon geschuurd, afgedaan met terpentine en toen zwarte lak er over. 2 laagjes was genoeg en het ziet er na een half jaar nog top uit.

1 like

Oh dit klinkt goed! Heb je gewoon normale lak gebruikt of inderdaad speciale huidvet-afstotende?

Vriendin van mij heeft ze eraf gehaald, ontvet, zwart gespoten met action spuitverf. Houdt zich vooralsnog goed.

Gewoon deze! Volgens mij is ie van de action.

2 likes

Heeft er hier iemand wel eens een ikea meubel geschilderd? Ik wil mijn Billy boekenkast schilderen en had al wat dingen opgezocht op google maar wil ook graag persoonlijke ervaringen horen.

Heb al een potje grondverf en lakverf op waterbasis gekocht. Bon heb ik nog voor het geval dat :joy:.